Auteur Topic: weekje naar Schotland in April  (gelezen 2460 keer)

Offline Blanco

• Schotland fan
weekje naar Schotland in April
« Gepost op: 16 feb 2017, 21:18 »
Wij gaan in April een weekje naar Schotland.
We hebben een route bedacht maar horen graag of dit reëel is en of jullie anders betere ideeën hebben.
We vliegen op Edinburgh.
Edinburg-Killin (onderweg Falkirkwheel bekijken) 2 nachten verblijven we in Killin. Vanuit Killin naar Loch Lomond of kunnen we beter in Killin blijven om daar van de omgeving te genieten?
Killin-Isle of Mull (2 nachten)
Isle of Mull-fort William (1 nacht) maar hier twijfelen we over. Nemen we de ferry bij Fishnish en is dit dan een mooie route. We willen de brug bij Glenfinnan bekijken maar is dat de moeite??
Of gaan we naar Glencoe (en overnachten we daar??)
Dan naar Edinburgh via Perth (alleen voor de route) of toch weer via Killin
In Edinburgh verblijven we 2 nachten.
Daarna vliegen we weer naar huis.

We houden van de natuur/dieren,zee/strand, mooie uitzichten, kastelen, stone circles.
een wandeling van een uur is wel het maximum. Geen idee of er korte wandelroutes zijn.

In Killin hebben we de eerste twee nachten geboekt en de laatste twee in Edinburgh.

Moeten we de overtochten boeken?
Kunnen we erop gokken dat we op Isle of Mull een B&B vinden of toch reserveren?

Ik hoor het graag :)

Offline skye

• Schotland fan
Re: weekje naar Schotland in April
« Reactie #1 Gepost op: 17 feb 2017, 22:13 »
Hai
hoelang is jullie week? Ik lees 2 nachten Edinburgh, 2 nachten Killin. En dan misschien nog 2 nachten Mull. En dan nog van alles 😀😀
misschien  kun je van Killin naar Fort William, of Glencoe, en vandaar met de Corran Ferry naar Ardnamurchan, naar lochalinhe naar Fishnish  op Mull. Die hoef je niet te reserveren. Je kan dan van Craignure naar Obsn, die moet je wel reserveren, en vandaaruit naar Edinburgh.
Ik heb geen idee of je onderdak moet reserveren in die periode, wij kamperen .

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #2 Gepost op: 18 feb 2017, 17:46 »
Ga je tijdens een bank holiday of evenement op het eiland? Dan zou ik wel reserveren. 10 jaar geleden op Mull tijdens een bank holiday stonden we wandelingen uit te zoeken bij de locale tourist information, mensen die kwamen vragen voor een overnachtingsplekje werd geadviseerd de eerstvolgende ferry terug te nemen omdat er geen slaapplaats meer op het eiland was.. En naar mijn idee is Schotland sinds die tijd ook een stuk drukker qua toerisme geworden.

Veel voorpret in ieder geval! En als je bij Killin bent: via de flanken van Ben Lawers rijden naar Bridge of Balgie en verder door Glenlyon, schitterend rustig rondje (en met, als je bekend bent met He-Man, wat wij noemen de Castle Grayskull dam, vooral in de regen/mist schitterend hoe dat ding opdoemt :))

Offline Blanco

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 18 feb 2017, 19:25 »
Bedankt voor jullie reactie Skye en Sas,

Wij gaan van zaterdag 22 april tm zaterdag 29 april. We komen aan rond 13 uur en vliegen terug rond 14.30.

Geen idee of er dan een evenement is Op isle of Mull. Volgens mij geen bank holiday (even opgezocht ;) )
Voor Isle of Mull gekozen omdat we graag naar de West kust willen en dit eiland sprak mij wel aan ook mede doordat we de afstand klein willen houden omdat we maar een weekje in Schotland zijn.
Andere ideeën voor de West kust die praktischer zijn zijn zeker welkom. We willen anders pas  de ferry boeken als we in Killin zijn en eventueel ook dan een B&B boeken.

Skye, bedankt voor het idee om de route andersom te doen, dat is zeker het overwegen waard.
Maar is Fort Williams de moeite waard of beter hiervoor in de plaats iets anders doen....pfff. ...schotland heeft zo veel moois :dontknow:

Sas, bedankt voor je route in Killin, mooie foto! Ik zet het op mijn lijstje :)

Meer ideeën en opmerkingen hoor ik graag!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 18 feb 2017, 20:23 »
Oje, dan heb je nog drie nachten elders. Waarom laat je Mull niet zitten. Ga van Killin nasr omgeving Fort William. Je kan van daaruit een mooi rondje maken via Glenfinnan, road to the isles, naar Mallaig, dan langs de kust naar het zuiden, via Salen, Strontian, de ferry bij Corran weer terug naar Fort William. Of eventueel nog iets verder naar Ardnamurchan Point en dan een overnachting daar ergens ipv weer terug naar Fort William. Je kan vanuit Fort W ook nog een dagje Noordelijker wat doen. En dan misschien via nachtje Loch Lomond terug naar Edinburgh.

Offline Blanco

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 20 feb 2017, 19:48 »
Hoi Skye,

Op google maps naar je voorgestelde route gekeken en dat is zeker een optie :hello2: Het lijkt ons een mooie route. Mallaig lijkt ons een leuk havenstadje en Ardnamurchan daar bij de vuurtoren ook prachtig.
Heb jij nog suggesties waar zeker de moeite is om te stoppen? Een mooie beach of Kasteel/ruïne of andere mooie plek?
In ieder geval al erg blij met je voorstel...erg bedankt maar weer :)

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 20 feb 2017, 21:42 »
Hai Blanco
Als je naar Ardnamurchan gaat is  Castle Tioram leuk.
Glenfinnan viaduct is een must eigenlijk. Bij Morar heb je mooie stranden. En bij Sanna, in de buurt van de vuurtoren heb je Sanna Bay, helaas hebben wij dat niet gezien vanwege overvloedige regen. In Glenborrodale nog een
Soort visitor centre over de natuur daar.

Offline Blanco

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 21 feb 2017, 21:01 »
nogmaals bedankt Skye  :icon_thumleft:
Ik ga het bekijken en op zoek naar B&Bs daar :)

Offline graag meer droge dagen

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 22 feb 2017, 19:04 »
Hallo,

Ik heb bijna 2 jaar in Arrochar gewoond en Loch Lomond is zeker de moeite waard om te zien.
In Tarbet kun je op de rondvaart boot, zo ook in Luss.
De Cobbler (berg) in Arrochar trekt vele bezoekers en het pad naar de Cobbler toe is prachtig om te lopen.
Voor een goedkope overnachting kun je terrecht in het Arrochar Hotel. Erg basic maar met een beetje mazzel heb je hotelkamer met uitzicht op de Cobbler. Ook genoeg B&B keus in Arrochar.

Offline Blanco

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 23 feb 2017, 16:45 »
Hallo graag meer droge dagen,

bedankt voor je reactie....de keus blijft moeilijk maar Loch Lomond staat nog op het lijstje...zoveel moois in Schotland :)

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 23 feb 2017, 19:15 »
Blanco, je moet gewoon nog een keer heen, en nog een keer. Schotland is verslavend. 😀😀

Offline Blanco

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 07 jun 2017, 14:36 »
Wij hebben genoten van het mooie Schotland. Wat een prachtig land en wat een vriendelijke mensen. We hadden ook nog eens erg goed weer.
Het rondje van Sas was geweldig...alleen geen mist bij de dam maar zon!
Isle of Mull was geweldig mooi...maar ok de kastelen op de route, wandelingen, stranden, onverwachte uitzichten....zucht...ik wil terug!

Ik hoop een keer weer terug te gaan naar het mooie Schotland en dan zeker naar Skye!

Bedankt voor alle tips!