Auteur Topic: schotland in de zomer  (gelezen 3536 keer)

Offline floortje00

• Schotland fan
schotland in de zomer
« Gepost op: 19 jan 2017, 21:37 »
Dag allemaal,
Aanstaande zomer juli/augustus gaan ik, mijn vriend en ons dochtertje naar Schotland met de auto. Tegen die tijd is ons dochtertje 1 jaar. We hebben er super zin in. We hebben al wat informatie opgezocht en neigen nu naar onderstaande route. Onze voorkeur gaat uit naar mooie uitzichten, leuke niet te lange wandelingen. We gaan voor de eerste keer met kind op vakantie. We beseffen dat we regelmatig langere stukken in de auto zullen zitten, maar dit moet wel te doen zijn met onze dochter. Wat denken jullie hierover als jullie de route zien? Zijn de afstanden te doen? Verder ben ik benieuwd of jullie tips hebben over hoe lang je op welke plaats moet/kan blijven. Is het te kort om op een aantal plaatsen maar 1 nacht te blijven? En zou het ook te doen zijn om Loch Lomond onderweg te bekijken en dan 2 nachten bij Glencoe te verblijven? Of zouden jullie iets overslaan om op de andere plaatsen meer tijd te hebben? Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet Floor en Sil

IJmuiden - Newcastle
Edinburgh (2 overnachting)
Loch Lomond (1 overnachting)
Glencoe (1 overnachting)
Skye (4 overnachtingen)
Ullapool (1 overnachting)
Inverness (oa naar channory point) (2 overnachtingen)
Aviemore (bezoeken cairngorms) (1 overnachting)
Perth shire (1 overnachting)
Newcastle- IJmuiden

Offline Haras

• Schotland fan
Re: schotland in de zomer
« Reactie #1 Gepost op: 20 jan 2017, 00:29 »
Chanonry Point vanwege de dolfijnen denk ik? Ter voorbereiding wel handig om naar de getijden-tijden te kijken. Zo' n 2uur na laagwater komen ze de baai in om te eten. Dus niet op een willekeurig moment op de dag. Ik heb prachtige foto' s kunnen maken daar, maar soms wel geduld nodig.

Offline kc

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 22 jan 2017, 00:09 »
Ziet er goed uit, niet tè veel op die korte tijd.
Eventueel Edinburgh en Perth Shire weglaten en meer dagen doorbrengen in de andere plaatsen ?

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 jan 2017, 14:41 »
Wij zijn al 2 X naar Schotland gereden met onze dochter, toen zij 2.5 jaar was en toen ze 4 werd, en alles is vlot verlopen! Deze zomer doen wij ongeveer dezelfde tour, behalve dat we tot Orkney doorrijden!
Tijdig stoppen om de benen te strekken zou ik zeggen! Mooi programma, al zou ik ook Edinburgh en Perthshire vervangen door andere locaties...
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 24 jan 2017, 12:01 »
Ziet er goed uit hoor!

Ik zou Perthshire niet weglaten, het is prachtig in die omgeving! Ik zou juist een nacht minder doen in Inverness en dan misschien een extra nacht in Ullapool. En ja, ik zou een overnachting bij Loch Lomond  laten vallen en dan een extra nacht in Glencoe doen.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline floortje00

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 06 mrt 2017, 10:24 »
dankjewel voor de reacties!
Inmiddels hebben we wat aanpassingen gedaan. We blijven wat langer (18 overnachtingen inclusief boot). We slaan de overnachting in Loch Lommond over zodat we drie nachten in omgeving Glencoe kunnen verblijven. We twijfelen nog over Ullapool en Inverness, mede om de keus om toch mogelijk te gaan kamperen.

Boot 1 nacht
Edinburgh 2 nachten
Glencoe 3 nachten
Skye 4 nachten
Ullapool 2 nachten?
Inverness? vanuit aviemore doen?
Aviemore? 4 nachten
Perth Shire? 1 nacht
Boot 1 nacht

We houden allebei van kamperen en gaan nu de gok wagen om met onze 1-jarige dochter op de camping te staan. In Skye en Edinburgh hebben we wel een Airbnb accomodatie. Als we gaan kamperen willen we liever niet teveel moeten verkassen. Dus we neigen naar twee campings. Eentje omgeving Glencoe, eentje omgeving Aviemore. Hebben jullie tips voor mooie campings in omgeving Glencoe en omgeving Aviemore?

Plus een overnachting op een idyllisch plekje tussen Aviemore en Newcastle (omdat het anders een behoorlijk lange rit is). We dachten zelf aan Perth shire, maar wie weet hebben jullie tips voor een mooie accommodatie ergens onderweg?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Floor

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 06 mrt 2017, 21:38 »
Hai
zelf vind ik Inverness niet bijzonder. De omgeving van Ullapool is erg mooi.
Wij gaan wel altijd naar the Cairngorms. We staan dan meestal op de camping bij Glenmore, iets buiten Aviemore of de camping in Grantown on Spey.
Bij Glencoe hebben we twee keer op de Invercoe campsite gestaan.

groetrn, Skye, ja ,genoemd naar dat supermooie eiland 😊😊

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #7 Gepost op: 07 mrt 2017, 10:13 »
..... In Skye en Edinburgh hebben we wel een Airbnb accomodatie. ...
Groetjes Floor
Zo even in een tussenzin gezien, Airbnb. Doen jullie dat meer en bevalt dat? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit prijs/kwaliteit beter is dan een B&B maar ik zou me kunnen vergissen. Zal ter voorkoming van topicvervuiling dit openen in een apart topic.

Offline Drumalban | Sjoerd

• http://www.drumalban.nl
  • Schotland fan
  • Wandelgids wonende in de Schotse Highlands
« Reactie #8 Gepost op: 20 mrt 2017, 23:54 »
Goede aanpassingen! Aviemore en Perthshire zijn de moeite waard, maar als je maar 1 overnachting reserveert heb je meer kans op teleurstelling met slecht weer. Met minder weer is Inverness zeker een optie vanuit Aviemore, het is misschien 40 minuten rijden. De wegwerkzaamheden op de A9 zijn inmiddels afgerond ook.

Voor Glen Coe: https://redsquirrelcampsite.co.uk/ is handig gesitueerd en een mooie locatie met prima no-nonsense beleid. Vuurtjes maken mag ook geloof ik :-).

Aviemore en Perthshire hebben voldoende overnachtingsmogelijkheden dus je zou de laatste week flexibel kunnen houden qua boeken, wetend dat je "ergens tussen Inverness en Edinburgh" wilt doorbrengen. Geeft je de vrijheid je route aan te passen gedurende je verblijf en gebaseerd op het weer.

Veel plezier!
Sjoerd
Professionele begeleiding van bergtochten in de Schotse hooglanden - Drumalban.nl.

Offline floortje00

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 23 mrt 2017, 14:50 »
dankjewel allemaal! We gaan het deel tussen Skye en Newcastle op de bonnefooi doen.

Nog even over airbnb, prima ervaringen mee en het heeft onze voorkeur omdat we dan een huis zoeken waar we zelf kunnen koken.

Groetjes!