Hi Margot
Het eerste deel van je reisschema ziet er goed uit. Ik zou wel van te voren je accommodatie boeken, aangezien de meeste plekken waar je wilt overnachten erg kleine plaatsjes zijn. September is nog steeds een erg drukke maand en aangezien je niet de flexibiliteit hebt als iemand met een auto is het verstandiger om van te voren te boeken.
Op dag 3 ga je naar Eilean Donan Castle. Ik neem aan dat je een bus neemt daarnaartoe? De ferry naar Mallaig gaat van Armadale, dus je moet vervolgens een bus nemen van Eilean Donan naar Armadale. Hou er rekening mee dat bussen in die region niet erg vaak gaan, dus ik zou dit deel van de reis van te voren plannen om te zien of het allemaal lukt met de bussen (voor bustijden zie website Citylink en Stagecoach).
Mallaig is een klein visserdorpje, maar heeft redelijk wat B&B's, restaurants, een supermarket, etc. De omgeving van Arisaig is mooi, maar het plaatsje is nog kleiner dan Mallaig en met weinig faciliteiten.
Op dag 4 heb je Rannoch Moor gepland. Opnieuw een prachtig gebied, maar heel erg afgelegen en er is niets (afgezien van het hotel). Er zijn wat wandelmogelijkheden, maar als je daar bent op een regenachtige dag (en dat is niet onwaarschijnlijk in Schotland), dan is het geen fijne plek om te zijn. Bridge of Orchy heeft een hotel, een B&B en een bunkhouse bij het treinstation. Maar net als Rannoch is het afgelegen en niet veel te doen.
Op dag 5 fietsen huren in Balloch, maar of de West Lomond Cycle Path de moeite is om te doen? Ik heb een deel gelopen (van Inverbeg naar Luss) en hoewel het uitzicht naar een kant mooi is (Loch Lomond), aan de andere kant heb je de weg A82 vaak dicht langs het fietspad lopen.
Een suggestie. Misschien kan je op dag 4 in Fort William stoppen? Ik weet dat er wat mensen zijn die Fort William helemaal niets vinden, en ja, misschien is het niet de meest mooie stadje, maar ik woon in Fort William en zo erg is het helemaal niet. Het goede is dat je veel wandelmogelijkheden hebt of je kan fietsen huren en langs het Caledonian Canal fietsen (wat echt mooier is dan het pad langs Loch Lomond!).
Op dag 5 kan je dan van Fort William naar Balloch reizen. In plaats van fietsen vanaf Balloch kan je misschien de bus naar Drymen nemen en van daar de West Highland Way oppakken en naar Balmaha lopen. Deze route heeft prachtig uitzicht over Loch Lomond! Er is een bus terug van Balmaha naar Balloch (McGills bussen) om de anderhalf uur ofzo.
Voor overnachtingsplekken:
www.visitscotland.com/accommodationwww.laterooms.comwww.booking.comBen je van plan je treinkaartjes ter plekke te kopen? Van te voren online boeken kan soms heel vooredelig zijn! Er zijn ook diverse travelpasses, die misschien goedkoper kunnen zijn dan losse kaartjes op de dag zelf. Kijk daarvoor op de Scotrail website.
Hoop dat je wat hebt aan deze informatie en veel plezier met alle voorbereidingen!
Groetjes,
Caroline