Auteur Topic: Nieuw bloed in de groep, even voorstellen  (gelezen 8257 keer)

Offline Ruben

• Schotland fan
Nieuw bloed in de groep, even voorstellen
« Gepost op: 26 jun 2016, 17:00 »
Hoi mensen, ik ben Ruben en woon in het mooie Sneek. Ja, zo'n eigenwijze Fries.
Al sinds mijn jeugd heb ik interesse in andere culturen, andere landen, wereld muziek en vooral ook de oudheden. Dit laatste is iets wat ik enorm mis in Nederland, de trots op de oude gebouwen en oude tradities. Iets waar veel meer bewustzijn voor is in Schotland.
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik nog nooit de reis heb kunnen maken. We zijn wel aan het plannen om volgend jaar in het najaar die kant op te gaan. Bewust niet in het hoogseizoen, maar juist daarna, om het echte Schotland te zien. Onze interesse ligt voornamelijk richting de Highlands en dan vooral de lijn Inverness-Fort William.
We willen er dan op vakantie, maar willen ook kijken of er een mogelijkheid is om daar te gaan wonen en werken.

Mochten jullie meer willen weten over mij of tips hebben, dan lees ik ze graag.
 Vriendelijke groet, Ruben :piper2

Offline edbe

• Schotland fan
Re:Nieuw bloed in de groep, even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 26 jun 2016, 18:49 »
welkom hier  :bagpipe :drinky

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 26 jun 2016, 19:11 »
Welkom, Ruben  :wave:
Op dit forum heb je heel wat lees-mogelijkheden. Veel plezier daarmee.
En natuurlijk ook met het plannen/voorbereiden van je reis volgend jaar.

Misschien heb je iets aan de website www.raphaelswerk.de (als je duits beheerst), i.v.m. advies- en ervaringen m.b.t. emigreren naar Schotland.
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 27 jun 2016, 19:58 »
Houden jullie er rekening mee, dat het in het najaar eerder donker is, waardoor je minder zou kunnen ondernemen.

Waarom heeft de lijn Inverness- Fort William jullie interesse?

En hoezo "ja, zo'n eigenwijze Fries"? Je wil toch niet zeggen dat alle Friezen gelijk zijn!

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 27 jun 2016, 22:39 »
[...]
En hoezo "ja, zo'n eigenwijze Fries"? Je wil toch niet zeggen dat alle Friezen gelijk zijn!
dat klinkt aardig eigenwijs :)

Offline Ruben

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 28 jun 2016, 23:29 »
Nee zeker niet alle Friezen zijn gelijk. Friezen worden alleen wel vaak als eigenwijs omschreven, omdat we onze eigen taal hebben etc.

Wij hebben interesse in het gebied rond Inverness - Fort William omdat dit wel twee steden zijn, maar niet al te groot. Mooie natuur en water en bergen liggen daar dicht bij elkaar. Daar zien we dus eigenlijk wel een samenkomst van toch de gemakken van een stad, maar niet het grootteske gebeuren, maar wel heel veel mooie natuur in de directe omgeving.
We willen daar dan dus ook kijken of er werk te vinden is. Voordeel is dat beide steden beroeps brandweer hebben en mijn diploma volgens mij in de UK ook erkend wordt. Als daar geen werk in te vinden is dan kan ik ook als vrachtwagenchauffeur aan de slag. Nederlandse chauffeurs zijn geliefd, omdat ze een goede opleiding hebben gehad.

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #6 Gepost op: 29 jun 2016, 11:23 »
Hoi,

Kom eens langs in Fort William. Wij hebben brandweer en een groot transportbedrijf (Ferguson).

groetjes,

Rene,
www.ardblair.nl

Offline Ruben

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 30 jun 2016, 20:29 »
Had inderdaad al gezien dat er beroepsbrandweer is in Fort William. Van dat transportbedrijf wist ik nog niet. Ga ik zeker ook naar kijken.
Lijkt me zeker leuk om gezellig langs te komen en kennis te maken wanneer we volgend jaar op vakantie gaan naar Schotland. :icon_thumleft:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 01 jul 2016, 15:02 »
Ben alleen benieuwd hoe dat werkrn gaat lukkrn met de Brexit. Ik heb gehoord dat er al fanatieke voorstanders zijn die het liefst alle buitenlanders het land uit schoppen

Offline Ruben

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 01 jul 2016, 21:24 »
Ben alleen benieuwd hoe dat werkrn gaat lukkrn met de Brexit. Ik heb gehoord dat er al fanatieke voorstanders zijn die het liefst alle buitenlanders het land uit schoppen

Dat vraag ik me ook af inderdaad. De geluiden zijn er natuurlijk ook dat door de Brexit Schotland misschien nu toch zelfstandig wil gaan. Ik zal het moeten afwachten en we merken het vanzelf wel. Ik blijf positief denken.

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #10 Gepost op: 02 jul 2016, 13:12 »
Brexit? Wij hebben de indruk dat Nederland (en de rest van het vaste land) zich er meer druk om maken dan wij hier in Schotland. Het word een proces van jaren en hier in Schotland zijn "buitenlanders" meer dan welkom!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 02 jul 2016, 13:47 »
Ik zit nu in Schotland Ardblair maar meek om me heen toch andere dingen, wel minder als eerst maar toch houdt het de gemoederen wel bezig hier en daar.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 03 jul 2016, 21:26 »
Ik zit nu in Schotland Ardblair maar meek om me heen toch andere dingen, wel minder als eerst maar toch houdt het de gemoederen wel bezig hier en daar.
Dank je wel voor jouw ervaringen van dit moment, Skye. Hou je ons op de hoogte, alsjeblieft?
En ook alle goeds en moois in Bonny Scotland  :icon_thumleft: :bagpipe
Mocht je nog in de Cairngorms belanden.... Dat het maar heel goed mag gaan met 'yer bunch'  :wave:
*Ay, lassie... if only...*  :tongue3:

En aan alle Ex-pats in Schotland: Ik wil -en vast niet ik alleen!- heel graag jullie eigen -on going- ervaringen op dit punt horen. WAAR ANDERS kunnen we het zo direct te weten komen? Jullie steunen... onze mening vormen?

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 03 jul 2016, 21:53 »
Ben daar ook wel erg benieuwd naar Light.
Cairngorms hebben we al gehad. Rendieren weer gezien. Was weer leuk natuurlijk.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 03 jul 2016, 22:06 »
Hè, fijn voor je  :hello2:

Anja, Caroline, Bute, Fiona, Ruud, Christina, Ellen, eh... eh... lieve Forummers in Schotland... Hoe vergaat het jullie nu, na Brexit? Hoe zien jullie de toekomst?
And what's the buzz?

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 07 jul 2016, 21:28 »
Alles goed hier!!
De regering blijft lekker verhaaltjes & beloftes verzinnen, en die verhaaltjes & beloftes veranderen dagelijks.
Niemand weet dus WAT er (en WANNEER het)  gaat gebeuren.
Na de eerste "schok" ervan, maak ik me er nu helemaal niet druk om.  (Ze weten me te vinden als ik werk en/of verblijfs vergunningen aan zou moete gaan vragen...............)

Dus mijn motto:
Keep calm and carry on!..................  :icon_thumleft: :icon_thumleft:

(hier op het eiland willen er velen mij adopteren in het geval van problemen, dus dat voelt veilig aan  :laughing7:)
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 08 jul 2016, 11:15 »
Alles goed hier!!
Dus mijn motto:
Keep calm and carry on!..................  :icon_thumleft: :icon_thumleft:
(hier op het eiland willen er velen mij adopteren in het geval van problemen, dus dat voelt veilig aan  :laughing7:)

Ja, dat zal je zeker sterken en steunen. Sterkte, Bute  :icon_thumleft:

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 08 jul 2016, 12:00 »
Alvast veel plezier met de voorpret! En denk ook eens aan touringcarchauffeur, hoewel dat vaak wel seizoensgebonden is - zoals van die "lijn"diensten naar ponten, tours vanaf cruiseschepen etc.
MVG,
---Peter.
[..]
Wij hebben interesse in het gebied rond Inverness - Fort William omdat dit wel twee steden zijn, maar niet al te groot. Mooie natuur en water en bergen liggen daar dicht bij elkaar. Daar zien we dus eigenlijk wel een samenkomst van toch de gemakken van een stad, maar niet het grootteske gebeuren, maar wel heel veel mooie natuur in de directe omgeving.
We willen daar dan dus ook kijken of er werk te vinden is. Voordeel is dat beide steden beroeps brandweer hebben en mijn diploma volgens mij in de UK ook erkend wordt. Als daar geen werk in te vinden is dan kan ik ook als vrachtwagenchauffeur aan de slag. Nederlandse chauffeurs zijn geliefd, omdat ze een goede opleiding hebben gehad.