Auteur Topic: Parkeren  (gelezen 3170 keer)

Offline Petra

• Schotland fan
Parkeren
« Gepost op: 13 mrt 2016, 13:28 »
Wie kan mij DE tip geven, waar in Oban te parkeren voor een dag en dat een beetje in de buurt van de boot die naar Mull gaat.

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
Re:Parkeren
« Reactie #1 Gepost op: 13 mrt 2016, 13:53 »
Hoi,

Wij hebben het jaren gedaan op de parkeerplaats van de Tesco/Homebase ect. 15 minuten lopen naar de ferry. Je mag hier eigenlijk maar 2 uur parkeren, maar nooit een parkeerwachter gezien. Maar helaas, sinds kort registreert een camera tijd van aankomst (foto van je kenteken) en tijd van vertrek (wederom foto). Langer dan 2 uur geparkeerd? Binnen 2 weken boete op de mat.
Er zijn een aantal betaal parkeerplaatsen in Oban. Zet je auto daar, het is de boete (70 pond) niet waard.

succes!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 mrt 2016, 17:32 »
Vlakbij de supermarkt is een parkeerplaats waar je wel gratis kan parkeren, tenminste toen wij er 2 jaar geleden waren wel.

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 13 mrt 2016, 17:44 »
Dan heb je eerder misschien wel mazzel gehad.
Ik heb tijdens een eerdere vakantie toen ik uit die dierenwinkel kwam, daar wel eens iemand rond zien lopen.

Stonden die camera's daar vorig jaar september ook al?
Was wel binnen de 2 uren terug denk ik en nee, ik heb niet 2 uren in de Tesco doorgebracht  :laughing8:

@skye, er zitten 3 grotere P-plaatsen rondom Tesco. Ik heb daar jaren geleden ook wel eens gratis gestaan, maar tijden veranderen, ook in Schotland.
Zo kwam ik een eerdere vakantie (down the border) op een afgelegen P-plaatsje en was ook hoogst verbaast dat daar een betaalautomaat stond.

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 14 mrt 2016, 20:17 »
Twee jaar geleden sliepen we in een B&B vlak bij McCaig's tower. Je kon daar toen gratis parkeren. Je moet dan alleen wel "even" naar beneden en weer naar boven wandelen.  :)

Offline anja

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 15 mrt 2016, 07:06 »
Er is een grote parkeerplaats bij een sportcentrum. Als je via de A85 Oban binnenrijdt is het een van de eerste straten linksaf, Longsdale road. Het is dan nog wel een eindje lopen richting de ferry, maar dat is ook een mooie wandeling b,v langs de kade.
De laatste keer dat we er waren, 3 jaar geleden, was het nog gratis.

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 15 mrt 2016, 08:57 »
Wie kan mij DE tip geven, waar in Oban te parkeren voor een dag en dat een beetje in de buurt van de boot die naar Mull gaat.
GIYF ;) : Local information: even naar beneden
Hartelijke groet,
---Peter.

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 15 mrt 2016, 23:26 »
Heb de link bekeken en zie dat ik moeilijk doe om niets. Ik verwachte nml. andere (veel hogere) prijzen voor het lang parkeren.

Offline Struner

• Schotland fan
Re:Parkeren &zo
« Reactie #8 Gepost op: 17 mrt 2016, 11:26 »
Een nacht (of langer) op Iona is anders ook geen straf hoor! Dan is het er een stuk rustiger. & wel Mendelssohn meenemen naar Staffa!
Hartelijke groet - veel plezier,
---Peter.