Ik ga even vloeken in de kerk: ik vind whisky niet te drinken (sorry en zo...), maar ik vind het wel leuk als mensen het zelf proberen te maken, of het voor elkaar krijgen.
.....
Niks vloeken in de kerk, niemand hoeft alles lekker te vinden omdat het uit Schotland komt. Je hoeft ook niet van Ouzo te houden als je in Griekenland komt.
Je hoeft ook niet geinteresseerd te zijn in Puffins (daar heb ik dan weer niks mee), iedereen geniet op zijn eigen manier en dat is maar goed ook.
Maar even over de associatie: Het is natuurlijk wel grappiger om de fles in Schotland te kopen maar dat heeft een prijs. De prijzen daar zijn ruimer in ponden dan hier in euro. Op drankdozijn.nl kan je al 7 soorten Tomintoul kopen voor hele schappelijke prijzen vanaf 30 euro voor een liter. Maar ja die heb je dan niet uit Schotland. Probleem is het dozijn, je moet 12 flessen kopen (mag ook wijn of bier zijn).
Maar voor een paar flessen maakt het niet zoveel uit natuurlijk.
Jan en ik nemen onze whisky gewoon mee op vakantie. Voordeel is dat we van die we meenemen al weten hoe ze smaken. En we hebben ze bij de hand. We brengen de fles a.h.w. terug naar de distillery, maar dan bijna leeg......
Islay, Jura, Arran, Campbelltown en Oban. Van de eerste 2 eilanden nemen we in ieder geval wat whisky mee terug naar Schotland.