Auteur Topic: We gaan weer!  (gelezen 7154 keer)

Offline OMH

• Schotland fan
We gaan weer!
« Gepost op: 01 feb 2016, 18:32 »
Mijn afwezigheid hier had een aantal redenen. Een daarvan is/was twee oogoperaties, waarvan ik er intussen één achter de rug heb; de tweede staat gepland voor 11.2, tenzij zich spoedgevallen voordoen.

Maar we gaan weer, en dit is ons reisplan:

- Newcastle - Callander
- Callander - Glencoe
- Glencoe - Cannich
- Cannich - Tomintoul
- Tomintoul - Lairg
- Lairg - Ose (Skye)
- Ose - Claddich
- Claddich - Keswick
- Keswick - Newcastle

We gaan weer heel wat bekenden en vrienden tegenkomen en we hebben de tijd, natuur/kastelen/cultuur/zeghetmaar staan natuurlijk bovenaan de lijst.

We hebben er ontzettend veel zin in!!

Offline noorman

• Schotland fan
Re:We gaan weer!
« Reactie #1 Gepost op: 01 feb 2016, 18:39 »
 Veel plezier met de voorpret

Door omstandigheden en 2 zware rugoperaties van onze dochter is het er niet van gekomen, ze is hier in totaal 7 maanden verpleegd en moet nog een keer
 onder het mes . Een vakantie eind volgende maand naar Nepal zal daar ook nog van afhangen ,  :dontknow:

Ik ga in mei , als alles goed gaat , de Great Glen Way voor de tweede keer fietsen
 De bedoeling is om dat in 4 dagen te doen , de daarop volgende 4 of 5 dagen moet ik nog invullen

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 01 feb 2016, 18:41 »
Veel plezier met de voorpret

Ik ga in mei de Great Glen Way voor de tweede keer fietsen
 De bedoeling is om dat in 4 dagen te doen , de daarop volgende 4 of 5 dagen moet ik nog invullen

Dank je Noorman, en succes met je fietsrit!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 02 feb 2016, 16:30 »
Leuk vooruitzicht weer OMH. Wij gaan ook weer, als er niks geks tussenkomt natuurlijk

Offline Foppe

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 02 feb 2016, 20:07 »
Hoi allemaal,
Ook wij gaan weer. Eind april varen we voor het eerst vanaf IJmuiden. Onze hond (Foppe) gaat ook nu weer mee, maar wel wordt het zijn eerste lange overtocht. Hij is zes jaar en gaat altijd mee. Hij heeft dus veel ferryervaring, zoals afgelopen jaar naar Ierland.
Omdat wij gepensioneerd zijn, kunnen we ook nu weer voor lange tijd. Naar de  West Coast met onze caravan en op ons gemakkie. Allemaal veel plezier en dat begint met het voorbereiden.

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 02 feb 2016, 20:14 »
En wij gaan dus ook weer. Door omstandigheden 3 jaar in de buurt gebleven maar nu weer overseas! Heel veel zin in!

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 02 feb 2016, 20:50 »
Leuk om te lezen dat er weer wat reizigers zijn. Die zijn er natuurlijk hoe dan ook, maar het is leuk als we het hier weer kunnen lezen.

Veel voorplezier allemaal!

En Skye, jij gaat naar eh... ?? Iets met een S?

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 02 feb 2016, 21:28 »
Wij gaan weer rondtrekken met de camper, willen de puffins nu echt goed op de foto hebben, de dolfijnen in Cromarty. De vorige keer hebben we genoten van de Jan van Genten bij the butt of Lewis. Dus misschien eerst de oostkant en dan oversteken naar de westkant. Arran en Mull is ook weer lang geleden, dus misschien die kant weer es op. Kortom, we zien wel :bagpipe

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 02 feb 2016, 21:47 »
@Noorman en OHM: Sterkte eerst nog.
En voor tussendoor en erna: Heel veel plezier met Schotland  :icon_thumleft:
Ook voor de anderen die aan 't voorbereiden zijn, veel voorpret  :wave:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Haras

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 03 feb 2016, 00:25 »
Thnx :notworthy:

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 03 feb 2016, 06:56 »

:notworthy: dank je , we kijken vooruit en hopen het beste er maar van
 De rest ook veel plezier met de voorbereidingen en voorpret  :laughing7:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 03 feb 2016, 17:06 »
Wij gaan weer rondtrekken met de camper, willen de puffins nu echt goed op de foto hebben, de dolfijnen in Cromarty. De vorige keer hebben we genoten van de Jan van Genten bij the butt of Lewis. Dus misschien eerst de oostkant en dan oversteken naar de westkant. Arran en Mull is ook weer lang geleden, dus misschien die kant weer es op. Kortom, we zien wel :bagpipe

wij willen ook naar Mull, zijn we nog maar 1 keer geweest. We zijn twee jasr terug alleen even erover gereden voor een dsgtripje nasr de Treshnish Isles. Aanrader als je puffins van dichtbij wil zien Haras.

Wij zijn nu ook twee keer bij Chano ry Point geweest dolfijnen kijken. Afgelopen jaar een beetje teleurstellend, maar het jasr daarvoor was super.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 03 feb 2016, 17:10 »
Leuk om te lezen dat er weer wat reizigers zijn. Die zijn er natuurlijk hoe dan ook, maar het is leuk als we het hier weer kunnen lezen.

Veel voorplezier allemaal!

En Skye, jij gaat naar eh... ?? Iets met een S?

Haha,nee deze zomer niet. Vorig jaar zijn we wel geweest trouwens. Nu staan Mull en de Cairngorms op het programma. En manlief wil graag eens wandelen bij st Abbs. Dat kunnen we mooi combineren met een bezoek aan een vriendin in de buurt van Berwick, die krijgt in mei haar tweede kind. Moeten natuurlijk even kijken of dat net zo'n leukerd wordt als 6 jarige grote zus.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 03 feb 2016, 17:12 »

Dank je wel. Traject vandaag voortgezet bij oogarts, iedereen tevreden, volgende week verder.

Met de voorpret zit het wel goed, we hebben twee verse kaarten van Schotland en kunnen gaan stippelen. De grote lijnen hebben we, de stippeltjes nog niet. Leuk werk.

Iedereen veel voorplezier!!

Olga

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 03 feb 2016, 17:15 »
Haha,nee deze zomer niet. Vorig jaar zijn we wel geweest trouwens. Nu staan Mull en de Cairngorms op het programma. En manlief wil graag eens wandelen bij st Abbs. Dat kunnen we mooi combineren met een bezoek aan een vriendin in de buurt van Berwick, die krijgt in mei haar tweede kind. Moeten natuurlijk even kijken of dat net zo'n leukerd wordt als 6 jarige grote zus.

Niet naar Skye, skye? Nou ja, moet kunnen. Familiezaken kunnen ook reuze leuk zijn (als je een leuke familie hebt...  :confused2:). Wij zijn ook een keer in de Cairngorms geweest en dit jaar gaan we dat uitgebreider doen. Als ik het me goed herinner ken jij dat gebied toch al goed? Wat trouwens geen reden is om er niet eindeloos naar toe te gaan?

Olga

Offline MacHeather

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 03 feb 2016, 17:52 »
Mijn afwezigheid hier had een aantal redenen. Een daarvan is/was twee oogoperaties, waarvan ik er intussen één achter de rug heb; de tweede staat gepland voor 11.2, tenzij zich spoedgevallen voordoen.

Maar we gaan weer, en dit is ons reisplan:

- Newcastle - Callander
- Callander - Glencoe
- Glencoe - Cannich
- Cannich - Tomintoul
- Tomintoul - Lairg
- Lairg - Ose (Skye)
- Ose - Claddich
- Claddich - Keswick
- Keswick - Newcastle

We gaan weer heel wat bekenden en vrienden tegenkomen en we hebben de tijd, natuur/kastelen/cultuur/zeghetmaar staan natuurlijk bovenaan de lijst.

We hebben er ontzettend veel zin in!!

Mag ik mee?

Even aanvullen: anders dan voorgaande keren gaan we nu meerdere nachten naar elke B&B en minder lang naar Skye. Meer tijd voor wandelingen (uitzoekwerk op http://www.walkhighlands.co.uk). En in Lairg hebben we een cottage voor een week. OMH is nog nooit in de noordelijke kustgebieden geweest en dat moet er nu maar eens van komen.

Net als tijdens onze laatste vakantie in Schotland eindigen we ook nu in het Lake District. Geen Schotland.... maar wat is het er mooi!

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 03 feb 2016, 18:08 »

OMH , sterkte met je ogen en op een goede afloop  :icon_thumleft:

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 03 feb 2016, 18:31 »
  OMH , sterkte met je ogen en op een goede afloop  :icon_thumleft:

Dat zie ik wel goedkomen. Jij ook sterkte, Noorman!

Olga

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 03 feb 2016, 18:32 »
Mag ik mee?

Even aanvullen: anders dan voorgaande keren gaan we nu meerdere nachten naar elke B&B en minder lang naar Skye. Meer tijd voor wandelingen (uitzoekwerk op http://www.walkhighlands.co.uk). En in Lairg hebben we een cottage voor een week. OMH is nog nooit in de noordelijke kustgebieden geweest en dat moet er nu maar eens van komen.

Net als tijdens onze laatste vakantie in Schotland eindigen we ook nu in het Lake District. Geen Schotland.... maar wat is het er mooi!

Nou heel graag, want ik raak nog de weg kwijt in ons eigen toilet, dus ik neem je heel graag mee. Of jij mij...  :tongue3:

Offline MacHeather

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 03 feb 2016, 18:36 »
Nou heel graag, want ik raak nog de weg kwijt in ons eigen toilet, dus ik neem je heel graag mee. Of jij mij...  :tongue3:

Fjoe....