Auteur Topic: Lang weekend Lake District  (gelezen 5515 keer)

Offline Paul R

• Schotland fan
Lang weekend Lake District
« Gepost op: 14 dec 2015, 17:28 »
Vorige week geboekt, ferry Rotterdam Hull  om volgende jaar tijdens het Pinksterweekend  met  z'n vieren gemotoriseerd een rondje Lake District te gaan rijden.
Nu de volgende vraag, is er hier op het forum ook ervaring met overnachting mogelijkheden wat betreft hotels en B&B's?

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re:Lang weekend Lake District
« Reactie #1 Gepost op: 14 dec 2015, 18:57 »
Leuk vooruitzicht! Ik ga toevallig volgend jaar (net na jou) ook die kant op :) helaas in een self catering apartementje, dus heb verder niet gezocht op hotel/B&B.
Hopelijk is het tegen die tijd weer droog onder de voetjes daar  :help: :icon_pale: anyhoo, veel plezier met de voorpret en keuze van de accommodatie!

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
Re: Lang weekend Lake District
« Reactie #2 Gepost op: 05 mrt 2020, 17:07 »
Oud topic en veel info kwam er niet. Is mijn volgend stukje Engeland voor een week vanaf 14 maart indien het coronavirus geen roet in het eten gooit.

Ben er wel eens doorheen gereden op weg naar Schotland maar niet ver west van de meren dus heb ik het beste gemist.

Heb in Far Sawrey de Cuckoo Brow Inn gekozen voor de overnachtingen. En de overtocht is Stena Hoek van Holland Harwich. DFDS of P&O is handiger maar 235 euro of 430 scheelde toch iets. Deze keer dan, soms is het hetzelfde. Dan pik ik nog maar een nachtje Yorkshire mee onderweg. Altijd leuk, Yorkshire.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 07 mrt 2020, 11:31 »
ben eens benieuwd wat de gevolgen zijn van de virus....we gaan pas in Augustus maar ben toch wel beetje nerveus
dit jaar Wales 2023

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 mrt 2020, 15:26 »
ben eens benieuwd wat de gevolgen zijn van de virus....we gaan pas in Augustus maar ben toch wel beetje nerveus
Anders omgaan met zekerheden, planning is nu op hele korte termijn. Kwam 12 dagen geleden weer in Nederland via Hong Kong en het was nu erg stil daar op de airport wat normaal een mierenhoop is.

En wanneer ik weer terug ga is de vraag want mijn vluchten terug zijn geannuleerd, zit al weken te wachten op een refund. En omdat er geen planning op lange termijn mogelijk is weet ik ook niet wanneer mijn Schotlandplannen van dit jaar moeten plaatsvinden. Wilde de North 500 doen en ze zeggen dat je die beter kan vastleggen. Ja leuk maar dan moet je wel kunnen gaan. En boeken is makkelijker dan annuleren. Ik denk dat ik bij boeken niet vooruit moet betalen en/of kosteloos moet kunnen annuleren anders nu even niet.

Verder laat ik het maar gaan onder het motto het verandert niks als ik mij er druk over maak.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 14 mrt 2020, 10:19 »
Vanavond de oversteek Hoek van Holland - Harwich. Ze varen nog gewoon en met de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen zou het moeten gaan. Ben er ook niet zo bang voor, je kunt toch niet alles voorzien.

Het enige wat ik scherp in de gaten moet houden is kan ik over een week nog terug, maar goed we houden het maar in de gaten.

Ik doe in ieder geval niet aan paniek, ik heb niet gehamsterd en ben ook niet gevoelig voor de hysterie dat je nu niet op pad zou moeten gaan. Natuurlijk als het niet geboekt en betaald was had ik er even van afgezien.

Zal mij wat later melden voor de check in, zal langer in mijn hut verblijven dus dat soort dingen wel, we moeten het ook niet onderschatten. Ik verwacht dat het niet druk is op de ferry.

Ach ik heb de afgelopen week op eigen initiatief nagenoeg vrijwillig in quarantaine gezeten alleen even naar de supermarkt ik dacht we moeten er ook niet om vragen. Maar je wordt er goed gallisch van.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 14 mrt 2020, 15:39 »
ideaal als het niet zo druk is op de ferry  :hello2:
dit jaar Wales 2023

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 17 mrt 2020, 17:17 »
Nou ik ben alweer terug. Het was een foute beslissing om te gaan maar dat is gelul achteraf. Ik weet niet of je kon voorzien dat het zo snel ging maar in ieder geval sneller dan ik had ingeschat.

De boot was inderdaad stil, de chauffeurs duidelijk in de meerderheid. Ook rustig verkeer in Engeland. Niks aan de hand so far. Tot ik in de avond hoorde dat Stena de Scandinavische lijn had gesloten. Het nieuws van de ontwikkelingen in Engeland werden ook dreigender. Ouderen verplicht 4 maanden in huis, Pubs en hotels dicht op termijn.

Daar kwam nog bij dat ik meer bezig was het nieuws bij te houden dan te genieten van mijn aanwezigheid in Engeland. Dat denk je weer als je in de morgen wakker wordt. Dus wat is wijsheid, ik belde de Stena en ik kon sneller terug. Dus maar gedaan.

Bij Morrison en Lidl bij Harwich Port leek wel een orkaan te zijn langsgekomen. Niets meer te krijgen wat houdbaar was, behalve whisky en bier. De lijnen van het bestaan zijn dun.

Terug op de boot nauwelijks Engelsen meer en de helft van de boot afgeplakt met linten. Nee het wordt er even niet beter op, even wachten voor ik weer kan gaan. Het loopt niet weg.

Offline Henny1960

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 18 mrt 2020, 11:14 »
Dat klinkt zeker niet goed
Laten we hopen dat het op een gegeven moment wel beter zal gaan.
Voor mij is het nu duimen draaien. Ik hoop op 13 juni  op de boot te stappen.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 18 mrt 2020, 19:24 »
Dat klinkt zeker niet goed
Laten we hopen dat het op een gegeven moment wel beter zal gaan.
Voor mij is het nu duimen draaien. Ik hoop op 13 juni  op de boot te stappen.
Er is geen peil op te trekken. Laat het maar komen zoals het komt.