Auteur Topic: camping bij stonehenge  (gelezen 6563 keer)

nelleke

• Gast
camping bij stonehenge
« Gepost op: 19 mei 2007, 14:59 »
hallo allemaal,
weet iemand van jullie of je bij stonehenge in de buurt wild kunt kamperen of een leuk klein campinkje??
nelleke

Offline Teije

• Administrator
  • *
Re: camping bij stonehenge
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2007, 17:19 »
Wij zaten vorig jaar zo'n 15 km. ten noorden van Stonehenge op een camping achter een hotel; meer dan een grasveld was het niet met slechte sanitaire voorzieningen. Maar voor 1 pond per persoon nacht hoor je ons niet zo snel klagen. Ik zal nog even opzoeken waar het precies was.

Offline Freebird

• Schotland fan
Re: camping bij stonehenge
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2007, 20:11 »
Hoi Nelleke,

Wild kamperen in het zuiden van Engeland is moeilijk; vanwege "Traveling People", een eufemisme waarmee men diverse rondreizende zigeuner families bedoeld, is het bijna overal verboden of wel door plaatselijke verordeningen of wel door lokale wetgeving. Met een camper wil nog wel eens lukken om "lang te kamperen" op een Servicestation langs de snelweg maar ik denk dat je heel wat anders zoekt.

Kijk eens op deze link:  http://www.stonehengetouringpark.com/  en bekijk eens of dit wat voor je is. Toto en ik hebben er gebruik van gemaakt op onze rondreis door het Zuiden en Zuidwesten van Engeland vorig jaar en hebben er goed gestaan. als je besluit te gaan, kampeer dan zo ver mogelijk van de winkel weg; ze hebben een deurbel waar je na een dag gek van wordt. Achterop het goed verzorgde veld is plek voor tenten, vooraan plek voor campers en caravans kunnen eigenlijk overal. Veel minder gescheiden politiek tussen caravanners en tenten, zoals op veel andere campings wel.

Erg gemoedelijk volk in die omgeving. Misschine een tip voor jullie?