Reizen in Schotland > Wandelen en fietsen in Schotland

Glenfinnan tips met wandelkids?

<< < (2/3) > >>

frederik_j:
Bedankt voor de reacties! Klinkt alvast veelbelovend... Kom je er dan door met (natte) wandelschoenen of ga je beter met ... Ja met wat eigenlijk? Met rubberlaarzen en een zwemvest?

Fiona:
Waarom zou je wandelingen van 4/5 boggies uitkiezen, dat zijn erg zware wandelingen, vooral als je kinderen het nu (nog) leuk vinden. Ik zou hoge, stevige en waterdichte wandelschoenen aanraden voor Schotse wandelingen. Gaiters ( hoe heten die dingen in Nederlands) zijn ook een aanrader : om de onderkant van je broek droog en wat schoon te houden; ik houd er in ieder geval niet van om in de vakantie te wassen  :laughing7:

Struner:

--- Citaat van: Fiona op 10 jun 2015, 23:21 ---[...] Gaiters ( hoe heten die dingen in Nederlands) zijn ook een aanrader : [...]

--- Einde van citaat ---
Dat zijn beenkappen, heb ze zelf ook (maar al jaren niet meer gebruikt lol)

frederik_j:
Hi, heb geen idee hoe nat die nattere wandelingen zijn. Dat was reden van mijn vraag ook beetje : op walkhighlands zijn de meeste middellange wandelingen precies reelijk nat. Ben net op zoek naar de wandelingen die niet zo nat zijn maar toch langer dan paar km.

Fiona:
Daar is geen antwoord op te geven, het hangt zo van de weeromstandigheden af. Persoonlijk vind ik Walkhiglands aan de voorzichtige kant, dwz nogal overdreven, die bog factor. Er zijn weleens gedeelten zompig, maar je kunt er meestal wel met een boog omheen. Maar over het algemeen valt het erg mee. Ik zou zeggen, wees qua kleding goed voorbereid en als het te erg wordt, ga je toch gewoon terug ?( Ik ben een ervaren NederSchotse wandelaarster  :laughing7: )

Oja, beenbeschermers is een betere vertaling voor gaiters: beenkappen worden volgens mij door stratenmakers gebruikt  :laughing8:

"4 halmpjes is very wet, 5 halmpjes wil zeggen dat je eens snorkel nodig hebt. Dat laatste is spreekwoordelijke overdrijving vermoed ik? "
 = Schotse humor  :icon_thumleft:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie