Auteur Topic: Dan maar zo naar Aberdeen  (gelezen 20205 keer)

Offline Struner

• Schotland fan
Dan maar zo naar Aberdeen
« Gepost op: 28 mei 2015, 13:37 »
Morgen ga ik naar Aberdeen op ziekenbezoek bij een Orkadische kennis van mij. Nu is de dochter daar al een week. Op korte termijn een rechtstreekse vlucht boeken is nogal duur, zeker met een open retour. Via cheaptickets.nl vond ik toen de goedkoopste vlucht: met SAS via Kopenhagen.  €170. & die toen rechtstreeks bij SAS geboekt. Maar achteraf schoot mij te binnen dat ik natuurlijk ook met Ryanair vanaf Weeze naar Edinburgh had kunnen gaan & dan met de trein naar Aberdeen. Dat is op zich misschien goedkoper, maar dan moet je wel parkeergeld betalen in Weeze. Maar misschien ga ik zo wel terug.
Het mooie aan het niet mooie is dat ik logeer in een Red Cross Hostel, niet te duur en op loopafstand van het ziekenhuis.

Offline Wilma

• Schotland fan
Re:Dan maar zo naar Aberdeen
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2015, 07:49 »
oeps  sterkte

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2015, 10:17 »
..... Maar achteraf schoot mij te binnen dat ik natuurlijk ook met Ryanair vanaf Weeze naar Edinburgh had kunnen gaan & dan met de trein naar Aberdeen. Dat is op zich misschien goedkoper, ....
Het is nog maar de vraag of dat goedkoper is/was. Op korte termijn 170 is heel netjes.
Bij Ryan Air moet je wel oppassen dat je niet een grammetje of 2 teveel meeneemt want dan is het kassa. En ook die zijn duur vlak van tevoren.
Heb er een keer mee gevlogen (Eindhoven - Stansed), de volgende keer ga ik wel een filmpje van Comedy Capers bekijken. Of een oude aflevering van "ren je rot".

Uiteindelijk moet het uit de lengte of uit de breedte. Sommigen hebben geluk met Ryanair, zal wel persoonlijk zijn. Of die hebben genoeg aan een tandenborstel en aanverwante artikelen.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2015, 10:38 »
Sterkte met je kennis en met die dochter. Het is dan geen uitje om zo naar Schotland te gaan.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Bagh Alluin

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2015, 17:41 »
'Sommigen hebben geluk met Ryanair, zal wel persoonlijk zijn. Of die hebben genoeg aan een tandenborstel en aanverwante artikelen'.

Een beer heeft zeker een grote borstel nodig.LOL.
10 kg en een cabinebag. Voor mij en voor veel van mijn gasten altijd voldoende.

Groet vanuit Scotland.

Jac
B&B Bagh Alluin

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2015, 20:14 »
'Sommigen hebben geluk met Ryanair, zal wel persoonlijk zijn. Of die hebben genoeg aan een tandenborstel en aanverwante artikelen'.

Een beer heeft zeker een grote borstel nodig.LOL.
10 kg en een cabinebag. Voor mij en voor veel van mijn gasten altijd voldoende.

Groet vanuit Scotland.

Jac
B&B Bagh Alluin

Ja, dat bedoel ik ook. Helaas heb ik wat meer mee te sjouwen dan die tandenborstel. Ik heb zo'n machientje nodig om te slapen en omdat ik redelijk aan de maat ben ben ik met 1 verschoning al over de basis heen. Die wil je toch graag ter beschikking hebben als je al 5 keer je bagage bent kwijtgeraakt (overigens wel altijd terug maar wat later). Staat overigens los van mijn opvatting.

Maar mag je die 10 kg dan gratis meenemen (naast je cabinekoffertje)? Dat was toen niet, dat is dan nieuw voor mij.

Ik begrijp de functie wel van organisaties als Ryanair en is een alternatief voor mensen die op een paar tientjes "moeten/willen" kijken maar soms is goedkoop duurkoop, het verbaast me ook eigenlijk wel eens, ik vind Schotland heel mooi maar je kan toch een stuk goedkoper op vakantie. Daar kijk je wel naar prijs/kwaliteit, tenminste ik wel. Anders hoefde ik nooit meer terug.

Maar een discussie daarover voegt niet zoveel toe, het is een belevingszaak denk ik. Ik wilde alleen maar aangeven dat 170 op korte termijn een hele mooie prijs is en dat Ryanair wel van goede huize moet komen om een alternatief te zijn.
Stel ik wil eind volgende week dan is EasyJet nauwelijks goedkoper (133) en Ryanair vanaf Weeze 135 als basis. Moet je kijken aan het eind van de boeking waar je op uitkomt. Ik heb het niet gedaan overigens.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2015, 02:46 »
Morgen ga ik naar Aberdeen op ziekenbezoek bij een Orkadische kennis van mij.

Je bent er inmiddels, maar ik wens je alsnog heel veel sterkte!  :icon_salut:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 11 jun 2015, 14:43 »
Inmiddels ben ik weer thuis. In Aberdeen heb ik dus in een Red Cross Hostel geslapen, dat is er speciaal voor mensen van ver weg die famile bezoeken in een ziekenhuis. een simpele b&b eigenlijk. Bij het boeken vroegen ze me naar de naam van de patient en van het ziekenhuis. De anderen waren allemaal mensen van Orkney of Shetland. (Ik dus ook een beetje ;) ) De patient was aan de beterende hand gelukkig en na een dag of vijf heb ik hem thuisgebracht naar Orkney. Ja, toen ben ik daar nog maar een paar dagen gebleven. Inmiddels is mijn kameraad weer zover dat hij zichzelf kan redden, zijn dochter komt wel elke dag langs.
Maar jeetje, wat is dat flybe in Schotland duur zeg.  £185 voor een dik half uur vliegen van Aberdeen naar Kirkwall. Gisteren ben ik thuisgekomen, Kirkwall-Inverness-Amsterdam. £240
Het vliegtuig van Inverness naar Amsterdam was iets meer dan half vol. Dat gold ook voor mijn vlucht van Kopenhagen naar Aberdeen.
Afgelopen zondag is er op facebook een campagne begonnen tegen de hoge flybe/loganair tarieven: in drie dagen 12K "leuks" - en dan krijgen zij nog 40% korting ook!
& dan het weer: brandhout, alleen zo nat dat het niet wil branden. Alles laat. 9,10,11,12° In Orkney veel vee nog op stal.