Auteur Topic: Solo-rondreis  (gelezen 4413 keer)

Offline Au3

• Schotland fan
Solo-rondreis
« Gepost op: 21 mei 2015, 10:42 »
Whaaa, over precies 2 weken is het al zover: mijn Interrail-rondreis door Groot-Brittannië inclusief mijn eerste bezoek aan Schotland! Dit is het plan:

Donderdag: Met de Eurostar naar Londen
Vrijdag: Londen
Zaterdag: Londen-Glasgow
Zondag: Glasgow
Maandag: Glasgow-Fort William
Dinsdag: Fort William-Mallaig-Fort William
Woensdag: Fort William-Fort Augustus-Inverness-Fort William
Donderdag: Fort William-Edinburgh
Vrijdag: Edinburgh
Zaterdag: Edinburgh-Londen
Zondag: Eurostar naar huis

Ik wil graag nog even jullie advies over een van mijn treinroutes. Op de dag dat ik van Londen naar Glasgow ga, worden er op die route voor een deel bussen ingezet. Daar heb ik niet zoveel trek in, dus wil ik dan via de oostkust (Newcastle ed) vanuit Edinburgh naar Glasgow reizen. Als ik aan het einde van mijn reis vanuit Edinburgh naar Londen ga, wil ik niet datzelfde traject weer bereizen. Liever mooie nieuwe uitzichten! :D

Nu heb ik 3 manieren gevonden om dan via de westelijke route (via Manchester) te reizen. Wat is/lijkt volgens jullie de mooiste route om Haymarket-Carlisle af te leggen per trein? (het traject Edinburgh-Glasgow leg ik al 2 keer af, dus dat speelt hier geen rol). De prijs is onbelangrijk (interrail) en de reistijd is ook van ondergeschikt belang.

Optie 1

Optie 2

Optie 3

Ook jullie andere tips voor de plaatsen waar ik kom (eten, sightseeing - ik ben geen nachtbraker) zijn natuurlijk van harte welkom!  :bagpipe

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
Re:Solo-rondreis
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2015, 18:31 »
Bij je routes kan ik niet helpen helaas, heb alleen die route langs de kust getreind (die is beide kanten op erg mooi ;))
Misschien al bekend, er zijn twee routes Glasgow-Edinburgh - eentje via Glasgow Queen Street en eentje via Glasgow Central Station. Beide heel verschillende routes, dus wie weet leuk als je heen de ene doet en terug de andere.

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2015, 21:36 »
Sinds de opening van de trein lijn tussen Bathgate en Airdrie is er zelfs een derde lijn tussen Edinburgh and Glasgow.

Ik weet niet of je veel tijd hebt om te reizen op de heen of terug weg tussen London en Scotland maar er is een mooie route tussen Carlisle en Settle.
Volgens mij is er een lijn tussen settle en Blackburn voor de aansluiting naar de mainline.

Offline Au3

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2015, 15:50 »
Wat zijn jullie goed!  :D
Bij je routes kan ik niet helpen helaas, heb alleen die route langs de kust getreind (die is beide kanten op erg mooi ;))
Misschien al bekend, er zijn twee routes Glasgow-Edinburgh - eentje via Glasgow Queen Street en eentje via Glasgow Central Station. Beide heel verschillende routes, dus wie weet leuk als je heen de ene doet en terug de andere.

Nee, dat wist ik dus nog niet! Grappig hoe zo´n stukje van een dik uur dan toch nog 2 heel verschillende trajecten heeft. Toevallig had ik wel al in mijn planning om de ene keer via Central (dichterbij mijn AirBnB-adres) te gaan en de andere keer via Queen Street (als ik vanuit Fort William via Glasgow naar Edinburgh ga), dus dat hou ik er nu zeker in  :icon_thumleft:

Sinds de opening van de trein lijn tussen Bathgate en Airdrie is er zelfs een derde lijn tussen Edinburgh and Glasgow.

Ik weet niet of je veel tijd hebt om te reizen op de heen of terug weg tussen London en Scotland maar er is een mooie route tussen Carlisle en Settle.
Volgens mij is er een lijn tussen settle en Blackburn voor de aansluiting naar de mainline.
Dankjewel, ik heb het even opgezocht op Google Maps! Ik denk dat het me voor deze keer iets te veel tijd kost, maar ik hou het zeker in gedachten voor misschien wel een volgende keer :)