Whaaa, over precies 2 weken is het al zover: mijn Interrail-rondreis door Groot-Brittannië inclusief mijn eerste bezoek aan Schotland! Dit is het plan:
Donderdag: Met de Eurostar naar Londen
Vrijdag: Londen
Zaterdag: Londen-Glasgow
Zondag: Glasgow
Maandag: Glasgow-Fort William
Dinsdag: Fort William-Mallaig-Fort William
Woensdag: Fort William-Fort Augustus-Inverness-Fort William
Donderdag: Fort William-Edinburgh
Vrijdag: Edinburgh
Zaterdag: Edinburgh-Londen
Zondag: Eurostar naar huis
Ik wil graag nog even jullie advies over een van mijn treinroutes. Op de dag dat ik van Londen naar Glasgow ga, worden er op die route voor een deel bussen ingezet. Daar heb ik niet zoveel trek in, dus wil ik dan via de oostkust (Newcastle ed) vanuit Edinburgh naar Glasgow reizen. Als ik aan het einde van mijn reis vanuit Edinburgh naar Londen ga, wil ik niet datzelfde traject weer bereizen. Liever mooie nieuwe uitzichten!

Nu heb ik 3 manieren gevonden om dan via de westelijke route (via Manchester) te reizen. Wat is/lijkt volgens jullie de mooiste route om Haymarket-Carlisle af te leggen per trein? (het traject Edinburgh-Glasgow leg ik al 2 keer af, dus dat speelt hier geen rol). De prijs is onbelangrijk (interrail) en de reistijd is ook van ondergeschikt belang.
Optie 1

Optie 2

Optie 3

Ook jullie andere tips voor de plaatsen waar ik kom (eten, sightseeing - ik ben geen nachtbraker) zijn natuurlijk van harte welkom!