Auteur Topic: Hoogte van de wagen bij P&O  (gelezen 5309 keer)

Offline Rikki

• Schotland fan
Hoogte van de wagen bij P&O
« Gepost op: 08 mei 2015, 10:02 »
Bij het boeken van de overtocht van Zeebrugge naar Hull (en terug  ;)) viel het me op dat een wagen maar een hoogte mag hebben van 1,8m.
Wordt er daar nauw op toegekeken of mag dit iets afwijken?

Deze vraag omdat mijn wagen met de dak koffer incluis een 10 tal cm daarboven zit.

Offline Dirk

• Schotland fan
Re:Hoogte van de wagen bij P&O
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2015, 11:23 »
Sorry ik zie dat ik een vergissing maak
Ik dacht dat je het over de Hull/Zeebrugge boot hebt en niet de Rotterdam/Hull boot
Die boot ben ik maar 1 keer op geweest en zou zo snel niet meer weten hoe hoog het daar is maar zou er even contact over opnemen met P&O zelf als ik jou was.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2015, 10:16 »
Ik denk dat wanneer je wagen groter is dan een standaard wagen dat je gewoon meer moet betalen!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2015, 22:34 »
Het heeft ook te maken met waar je dan "geladen" wordt, vaak is er een bovendek waar alleen de lagere auto's in passen. Ben je dus hoger met een dakkoffer, dan plaatsen ze je bij de caravans en vrachtwagens.

Bij de Eurotunnel hebben ze ons met dakkoffer eens in zo'n lage geplaatst. Dat kon ook makkelijk met 5cm speling, alleen waar ze geen rekening mee hadden gehouden, was het feit dat de oprit iets schuin loopt, waardoor het maar net paste. Alle andere keren stonden met dezelfde auto en dakkoffer in de hoge wagens.