Auteur Topic: Twee weken schotland  (gelezen 15793 keer)

Offline Moniek

• Schotland fan
Twee weken schotland
« Gepost op: 08 apr 2015, 14:29 »
Hoi allemaal,

zondag 24 mei vertrekken wij voor twee weken naar Schotland.
Onze route ziet er ongeveer als volgt uit.

We komen rond 8 u aan op Edinburgh, maar rijden daarna meteen door naar Stirling.

Edinburg - Stirling - Loch Lomond - Oban - Glecoe - Mallaig - Portree - Fort Augustus - Inverness - Newtonmore - Pitlochry - Perth - Edinburgh

Redelijk veel plaatsen dus, en een redelijk strak schema.
Auto rijden is voor ons geen probleem, dat vinden we heel fijn.

Wat denken jullie over deze route? Is het teveel? Zijn andere plekken beter/mooier?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groetjes!

Offline skye

• Schotland fan
Re:Twee weken schotland
« Reactie #1 Gepost op: 08 apr 2015, 16:29 »
Hallo Moniek

Lijkt me wel te doen hoor. Ik weet niet of alle genoemde plaats en ook overnachtingsplaatsen zijn? Maar voor de rest ern prima rondje met leuke dingen. Skye is de moeite waard, maar eigenlijk zou je daar meer dagen moeten zitten. Inverness  is niet zo heel bijzonder vind ik zelf. Als je van Fort Augustus naar Inverness gaat kun je links omhoog langs Loch Ness, met Drumnadrochit en Urquhart Castle. Zelf vind ik rechts langs mooier.Glencoe een must! Ik neem aan dat jullie B&B of hotels doen. Al geboekt?

veel voorpret alvast.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 09 apr 2015, 08:04 »
Mooi programma, zeker haalbaar op 2 weken!
Glencoe is zeker een must, maar zou toch ook proberen wat tijd door te brengen op Skye, want daar valt heeeeel veel te zien/doen!

Heel veel plezier!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Moniek

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 09 apr 2015, 17:13 »
Bedankt voor jullie reacties!
In de omgeving van sky/portree verblijven we 2 nachten.

Eventueel zouden we Inverness over kunnen slaan en meteen naar Newtonmore rijden vanuit Fort Augustus en een dag extra door kunnen brengen in Cairngorms National Park. Zouden jullie dit adviseren?

We willen het liefst slapen in een B&B. Maar verder nog niks geboekt.
Alleen de vlucht en een huurauto

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 09 apr 2015, 21:12 »
In de omgeving van sky/portree verblijven we 2 nachten.

Eventueel zouden we Inverness over kunnen slaan en meteen naar Newtonmore rijden vanuit Fort Augustus en een dag extra door kunnen brengen in Cairngorms National Park. Zouden jullie dit adviseren?

Haha, ik heet hier dan wel Skye, maar dat is samen met the Cairngorms een favoriete bestemming. Dus op je vraag om
daar een extra dagje te doen kan ik alleen maar JA zeggen. Het is daar ook ontzettend mooi. Wij gaan er elk jaar heen.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 09 apr 2015, 21:13 »
Wat vinden jullie trouwens leuk om te doen/zien. Wandelen, natuur, dieren, cultuur, kastelen???

Offline Moniek

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 09 apr 2015, 21:30 »
Haha ok! Dat is duidelijk.
Kastelen, dieren, natuur.. Alles wel

Alleen flinke wandelingen zullen we niet maken. Daar houden. We niet zo van

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 09 apr 2015, 21:47 »
Bij the Cairngorms heb je het wildlife park in Kincraig. Demonstraties met border collies op the Leault farm. Visarenden bij Loch Garten. The Cairngorm reindeer centre ( de reden waarom wij er elke keer heen gaan). Sledge dog centre ( daar nog nooit geweest).
Je kan met de Funicular Railway the Cairngorm op, fantastisch uitzicht.
Als je over iets iets meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #8 Gepost op: 10 apr 2015, 08:41 »
De B&B's in Schotland zijn ons ook goed bevallen. In de rest van Europa ook wel gedaan maar gemiddeld vond ik ze luxer in Schotland. Zijn niet echt goedkoper dan hotels maar ze evenaren (en soms overtreffen) ze in kwaliteit. En zonder uitzondering zeer vriendelijk.

Verder vond ik Inverness wel heel leuk. Klein provinciestadje (je moet wel in het kleine centrum blijven maar dat is overal) maar soms is mensen kijken en sfeer ook leuk, ik heb dan weer wat minder met die dierentuintjes, ieder zijn smaak.

Omdat de route toch wel vaststond had ik de overnachtingen gereserveerd. Dan heb je nog veel keus. Maar ook dat is een overweging. Heb ik ook geen spijt van gehad. Wel een stuk gemist maar je kunt tijd niet verdubbelen en ach dan blijft er wat over voor een volgende keer.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 10 apr 2015, 10:08 »

Het weekend van jullie aankomst is het in Schotland " Bank Holiday Weekend" ( overheidsinstellingen, scholen en veel bedrijven zijn maandag gesloten) en dan zou het in Edinburgh wel eens heel erg druk kunnen zijn, ik zou je aanraden snel een bed in E'burgh te boeken  :wave:

Oeps verkeerd gelezen, jullie gaan meteen naar Stirling, maar de opmerking over BH weekend blijft gelden

Offline Moniek

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 13 apr 2015, 10:09 »
We rijden inderdaad meteen door naar Stirling, maar bedankt voor de tip! We gaan er rekening mee houden.

Ik heb naar B&B's gekeken en we gaan toch wel het een en ander van te voren boeken. Dat wordt de volgende stap  ;)

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 14 apr 2015, 13:43 »
In Newtonmore is ook nog een alleraardigst gratis toegankelijk openluchtmuseum wat wij zeker de moeite waard vonden. Al kan ik me voorstellen dat met de Gairngorms om de hoek dat jullie daar meer tijd gaan doorbrengen want het is daar inderdaad prachtig maar als je wat afwisseling zoekt: https://www.highlifehighland.com/highlandfolkmuseum/