Auteur Topic: Eclips  (gelezen 4027 keer)

Offline Bram

• Schotland fan
Eclips
« Gepost op: 12 mrt 2015, 13:14 »
Dit heeft helemaal niets met Schotland te maken behalve dan dat Schotland nou toevallig op een bepaalde plaats op ons bolletje dat we 'Aarde' noemen ligt, maar de locals zullen ongetwijfeld blij zijn dát dat zo is, want nu zouden ze een spectaculair schouwspel mee kunnen maken.

Wees voorzichtig met je ogen !!

Offline Struner

• Schotland fan
Re: zonsverduistering
« Reactie #1 Gepost op: 12 mrt 2015, 14:11 »
In Kirkwall zal het er zo uit zien volgens een berichtje wat ik laatst kreeg
http://www.timeanddate.com/eclipse/in/uk/kirkwall - dwz als de zon schijnt... ;)
MVG,
---Peter.

Offline Bram

• Schotland fan
Re: zonsverduistering
« Reactie #2 Gepost op: 16 mrt 2015, 13:31 »
Op Twitter een mooi overzichtsplaatje en een doorlink.
https://twitter.com/metoffice/status/577069238873034752]
Heel Schotland in de 95+%-verduisteringsband.

Overigens ontdekte ik in het weekend pas dat de Princess voor dit speciale fenomeen uit de reguliere vaart is genomen en vanaf IJmuiden via Newcastle een meerdaagse tocht maakt naar de Faroer voor een 100%-beleving. Was best wel veel belangstelling voor.

Offline Bute

• Schotland fan
Re:Eclips
« Reactie #3 Gepost op: 21 mrt 2015, 09:09 »
Wij hadden helaas veel bewolking:

Toch leuk weer te zien, in 1999 ook al meegemaakt.  Het voelt wel raar aan; wordt koud en donker!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 21 mrt 2015, 09:27 »
Mooi Bute. Het was hier bewolkt, dus we dachten dat wordt niks. Wel dat het ineens anders van licht werd, ietsjes donkerder, en het was ook net of het wat stiller werd. Wij zijn maar boodschappen gaan doen, hoorden we later dat een buurvrouw toch wel wat gezien had, nou ja, over 11 jaar maar weer zien dan.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 22 mrt 2015, 06:49 »
Wij zitten op dit moment in Duitsland Saarland. Maar daar heb ik geen verandering gemerkt. Het was dan ook zwaar bewolkt. En wat de stilte betreft; die deed was niets anders dan de rest van de dag. Stil.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.