Reizen naar Schotland > Reizen naar Schotland met de boot

DFDS klacht

(1/4) > >>

Ruud Glenlivet:
Vorige maand zijn wij weer eens met DFDS naar Nederland gevaren. Omdat we een goede nachtrust wilden hadden we een commodore hut geboekt. Om drie uur 's ochtends echter werden we wakker gezongen door onze buren die uit de bar kwamen rollen en wat 'vrienden' hadden mee genomen. Om een uur of half vijf werd het eindelijk weer rustig.
Ik heb naar DFDS geschreven maar de maatschappij houdt vol niet verantwoordelijk te zijn voor het gedrag van z'n passagiers, ook al komen ze dronken uit de bar - waar je overigens korting krijgt op 10 Jagerbombs of wodka-shots! Als compensatie wordt ons een upgrade aangeboden naar een commodore plus hut, maar alleen als we voor eind 2015 een commodore hut boeken, en niet tijdens drukke perioden (bank holidays etc.)
Ik heb het probleem nu voorgelegd aan de Maritime and Coastguard Agency die de klacht zullen voorleggen aan zowel DFDS als de Deense autoriteiten.
Ik hou jullie op de hoogte...

skye:
Ben benieuwd Ruud. Beetje raar van die upgrade naar en luxere hut, net of je daar geen dronken buren kan krijgen.
 En makkelijk om te zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het gedrag van anderen, ze zijn wel verantwoordelijk voor een goede orde aan boord.

Fiona:
Ik heb ook eens zoiets gehad en ben toen, nadat ik een aantal keren op de muur had gebonst,  naar de info balie gegaan; de security kwam meteen en toen werd het wel stil, dwz ze gingen met zijn allen, (ook veel meer dan de 2 p die er "woonden") ergens anders naar toe en ik kon weer slapen.

Mijn vraag is dus, heb jij het ook gemeld zodat DFDS maatregelen kon nemen ?

trom:
Ik denk dat het ook heel belangrijk is voor de steekhoudendheid van je klacht of je één en ander gemeld hebt. Je moet de reisorganisator immers altijd de gelegenheid geven om het probleem voor je op te lossen.

In de voorwaarden van DFDS staat het zo:

"Indien er sprake is van een probleem tijdens uw vakantie, terwijl u reist op een van onze schepen of gebruik maakt van andere daarmee verband houdende diensten die u via DFDS Seaways hebt gekocht, dient u dit onmiddellijk te melden bij ons of onze leveranciers".

Dit is ook in overeenstemming met b.v. voorwaarden van ANVR.

skye:
Ik heb zoiets wel eens in een hotel in Lanark gehad, toen hebben we midden in de nacht de receptie gebeld en die stuurden meteen iemand naar de betreffende kamer. En in een guesthouse in Camebridge. Daar was 's nachts alleen niemd van de eigenaars aanwezig. Wel zelf bii de herrieschoppers, was van in de kamer boven ons, langs geweest maar zonder resultaat. Toen de eigenaar de volgende ochtend vroeg of we goed geslapen hadden hebben we even verslag gedaan. Die twee mannen die de kamer gehuurd hadden zouden nog een nacht blijven maar konden meteen opstappen. Ze hadden damesbezoek bij zich gehad, en maar voor twee personen een kamer gehuurd, dus daar waren ze ook al fout mee. Ik moet zeggen dat het me wel een goed gevoel gaf toen ik ze zag vertrekken.
Ik zou in het geval van Ruud ook naar de receptie zijn gegaan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie