Auteur Topic: DFDS klacht  (gelezen 15460 keer)

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
DFDS klacht
« Gepost op: 19 feb 2015, 11:15 »
Vorige maand zijn wij weer eens met DFDS naar Nederland gevaren. Omdat we een goede nachtrust wilden hadden we een commodore hut geboekt. Om drie uur 's ochtends echter werden we wakker gezongen door onze buren die uit de bar kwamen rollen en wat 'vrienden' hadden mee genomen. Om een uur of half vijf werd het eindelijk weer rustig.
Ik heb naar DFDS geschreven maar de maatschappij houdt vol niet verantwoordelijk te zijn voor het gedrag van z'n passagiers, ook al komen ze dronken uit de bar - waar je overigens korting krijgt op 10 Jagerbombs of wodka-shots! Als compensatie wordt ons een upgrade aangeboden naar een commodore plus hut, maar alleen als we voor eind 2015 een commodore hut boeken, en niet tijdens drukke perioden (bank holidays etc.)
Ik heb het probleem nu voorgelegd aan de Maritime and Coastguard Agency die de klacht zullen voorleggen aan zowel DFDS als de Deense autoriteiten.
Ik hou jullie op de hoogte...

Offline skye

• Schotland fan
Re:DFDS klacht
« Reactie #1 Gepost op: 19 feb 2015, 13:26 »
Ben benieuwd Ruud. Beetje raar van die upgrade naar en luxere hut, net of je daar geen dronken buren kan krijgen.
 En makkelijk om te zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het gedrag van anderen, ze zijn wel verantwoordelijk voor een goede orde aan boord.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 19 feb 2015, 19:22 »
Ik heb ook eens zoiets gehad en ben toen, nadat ik een aantal keren op de muur had gebonst,  naar de info balie gegaan; de security kwam meteen en toen werd het wel stil, dwz ze gingen met zijn allen, (ook veel meer dan de 2 p die er "woonden") ergens anders naar toe en ik kon weer slapen.

Mijn vraag is dus, heb jij het ook gemeld zodat DFDS maatregelen kon nemen ?

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 19 feb 2015, 20:16 »
Ik denk dat het ook heel belangrijk is voor de steekhoudendheid van je klacht of je één en ander gemeld hebt. Je moet de reisorganisator immers altijd de gelegenheid geven om het probleem voor je op te lossen.

In de voorwaarden van DFDS staat het zo:

"Indien er sprake is van een probleem tijdens uw vakantie, terwijl u reist op een van onze schepen of gebruik maakt van andere daarmee verband houdende diensten die u via DFDS Seaways hebt gekocht, dient u dit onmiddellijk te melden bij ons of onze leveranciers".

Dit is ook in overeenstemming met b.v. voorwaarden van ANVR.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 19 feb 2015, 21:50 »
Ik heb zoiets wel eens in een hotel in Lanark gehad, toen hebben we midden in de nacht de receptie gebeld en die stuurden meteen iemand naar de betreffende kamer. En in een guesthouse in Camebridge. Daar was 's nachts alleen niemd van de eigenaars aanwezig. Wel zelf bii de herrieschoppers, was van in de kamer boven ons, langs geweest maar zonder resultaat. Toen de eigenaar de volgende ochtend vroeg of we goed geslapen hadden hebben we even verslag gedaan. Die twee mannen die de kamer gehuurd hadden zouden nog een nacht blijven maar konden meteen opstappen. Ze hadden damesbezoek bij zich gehad, en maar voor twee personen een kamer gehuurd, dus daar waren ze ook al fout mee. Ik moet zeggen dat het me wel een goed gevoel gaf toen ik ze zag vertrekken.
Ik zou in het geval van Ruud ook naar de receptie zijn gegaan.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 01 apr 2015, 15:52 »
Dat is de reden Ruud waarom wij alleen maar met de King varen.
Deze heeft Commodore de luxe hutten. Krijg je een eigen sleutel van.
Visite wordt er onmiddellijk uitgegooid. Gratis drank en koffie of thee, en altijd gemoedelijke mensen.
Heerlijk.
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 07 apr 2015, 11:18 »
hier hetzelfde de reis wordt altijd geboekt op de King en in de commodore plus hut. Ideaal, wel duurder maar dat hebben we er voor over.

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 27 apr 2015, 22:40 »
Beetje late reactie, maar als ziet wat je er voor terug krijgt valt het dure nog wel mee.
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 30 apr 2015, 21:09 »

Ik heb het probleem nu voorgelegd aan de Maritime and Coastguard Agency die de klacht zullen voorleggen aan zowel DFDS als de Deense autoriteiten.
Ik hou jullie op de hoogte...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het afgelopen is........................ yoehoe Ruud, ben je er nog ? :wave:

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 01 mei 2015, 21:37 »
Ja ik ben er nog. :wave:.. af en toe, want we zitten dagelijks vol met gasten. Ik krijg al enkele weken een herinnering dat ik dit op moet volgen. De MCA heeft de klacht in Februari doorgestuurd naar Denemarken, maar ik heb sindsdien niets gehoord dus ik zal komende week de draad weer oppakken.

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 19 apr 2016, 19:37 »
ik denk dat het na 1 jaar wel is opgelost  :drinky
Highlands staat gepland voor 2020

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 19 apr 2016, 20:57 »
ik denk dat het na 1 jaar wel is opgelost  :drinky

ik zal hem eens vragen

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 20 apr 2016, 07:03 »
Haha, nou nee dus .

Offline edbe

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 20 apr 2016, 19:12 »
o jee, wij hebben ook een luxerer hur geboekt voor Ausgustus  :drinky
Highlands staat gepland voor 2020

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 22 apr 2016, 22:15 »
Hoi, ik ben er ook weer eens.
In Januari -een jaar na het incident - heb ik de deense autoriteiten gevraagd hoe het ermee stond. Ze waren het helemaal vergeten! Het werd toen onmiddellijk doorgestuurd naar de overheid van Kopenhagen die hier schijnbaar over gaan. Sindsdien is het weer helemaal stil. Ik zal binnenkort weer eens gaan vragen, maar ik krijg de indruk dat onze viking vrienden hier liever niet teveel aandacht aan geven...

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 22 apr 2016, 22:44 »
Haha, daar lijkt het wel op he.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 24 apr 2016, 22:35 »
 :aye Ik wens je veel succes, Ruud. Mijn steun heb je. En eh... ken 't gevoel  >:(
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken