Auteur Topic: Bus Fort William - Inverness  (gelezen 17901 keer)

Offline Au3

• Schotland fan
Bus Fort William - Inverness
« Gepost op: 11 feb 2015, 15:41 »
Ik verblijf 3 nachten in Fort William en wil dan graag een dagtripje maken naar Loch Ness en Inverness. Ik denk aan een tussenstop bij Urquhart Castle (of weet iemand een mooier uitzichtpunt over Loch Ness?), daarna door naar Inverness en dan aan het begin van de avond weer in één keer terug naar FW. Ik las dat je gewoon een kaartje kunt kopen bij de chauffeur (3 enkeltjes dan in mijn geval?), maar A: ben ik dan niet (veel) duurder uit, en B: kan ik ervanuit gaan dat er op een doordeweekse dag in juni genoeg plek is in de bus?

Ik hoor 't graag als iemand ervaring heeft :)

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
Re:Bus Fort William - Inverness
« Reactie #1 Gepost op: 12 feb 2015, 12:37 »
Hi Au3

Ik werk in de Tourist Information in Fort William en weet dat Urquhart Castle erg populair is in de zomer. De bus (Citylink) van Fort William naar Urquhart Castle zal geen probleem zijn, maar van Urquhart naar Inverness kan druk zijn als er net een groep de bus naar Inverness neemt.

Inderdaad, drie enkeltjes kopen is duurder dan een retourtje Inverness. Wat je zou kunnen doen is het volgende: als je je busticket minstens 2 dagen van te voren koopt (online of bij onze Tourist Information) dan kan je een 'apex' return ticket krijgen, die goedkoper is dan als je op de dag zelf een ticket koopt. Koop een 'apex' return naar Inverness, maar stap uit bij Urquhart Castle. Betaal dan apart voor de single trip van Urquhart Castle naar Inverness. Dit is goedkoper dan 3 enkeltjes kopen.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline Au3

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 13 feb 2015, 10:09 »
Hoi Caroline,

Goede tip, dankjewel! Ik maak een rondreis, dus ik kom op maandagmiddag aan in FW en wil dan woensdag dit bustripje maken. Is maandag een kaartje kopen bij de Tourist Information dan dus nog op tijd? Ik heb geen creditcard (wel PayPal), dus online zal wellicht lastig zijn?

Is Urquhart Castle trouwens te doen in 1,5 à 2 uur, of heb je langer nodig?

Groetjes, Audrey

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 14 feb 2015, 10:35 »
Hi Audrey

De tourist info in Fort William is in juni tot 18:00 open, dus als je voor die tijd in FW aankomt, dan ben je nog op tijd om een 'apex' ticket te kopen. Overigens verkopen de meeste grotere VisitScotland informatie centra Citylink bustickets, dus je zou de kaartjes bijvoorbeeld ook in Glasgow of Edinburgh kunnen kopen.

Volgens mij is 2 uur wel voldoende voor Urquhart Castle.

Groetjes,
Caroline

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 14 feb 2015, 12:31 »
Is Urquhart Castle trouwens te doen in 1,5 à 2 uur, of heb je langer nodig?

Wij zijn er ooit geweest begin juni, maar wat was het toen al druk. Trappetje op en af hobbelen achter een groepje Amerikanen aan en exit through the gift shop :laughing7: Lekker mensen kijken, dat was ook leuk! 2 uur vonden wij ruim voldoende.
Veel plezier alvast met de voorpret  :icon_thumleft: Trouwens, vanuit Fort Augustus heb je ook een mooi uitzicht over Loch Ness - maar dan staat er geen kasteelruïne voor..

Offline Au3

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 16 feb 2015, 18:49 »
Hm, ik heb even op Google Streetview gekeken en Fort Augustus is misschien nog wel een betere optie. Het gaat me idd meer om het uitzicht dan om het kasteel  :icon_thumleft:

Caroline, is die apex return nog steeds goedkoper als ik er een enkeltje Fort Augustus-Inverness bij koop ipv Urquharta Castle-Inverness? Dat laatste is natuurlijk een stuk korter... Bedankt voor je tips, 18.00 uur zou ik wel kunnen moeten redden, en daarvoor ben ik in Glasgow, dus ook dat is een optie :)

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 17 feb 2015, 16:28 »
Yep, apex + single Fort Aug - Inverness is nog steeds goedkoper dan 3 single tickets. Je bespaart op die manier ongeveer 10 pond.  :aye

Offline Au3

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 18 feb 2015, 09:21 »
Wow, dat scheelt wel flink! Dan denk ik dat het Fort Augustus wordt  :icon_thumleft: