Tsja vlak bij ons in Roosendaal heb je ook de Nike Store outlet maar ja dat is niet het nieuwste van het nieuwste. Juist de allernieuwste voetbalshirts zijn favoriet en misschien wel dit jaar van de Rangers 
Gaat het daarom? Dan heb je de Nike Store niet eens nodig. In het centrum (Argyle Street 154, even opgezocht, heb hem wel gezien maar niet binnen geweest want ik heb er niet veel mee) is een winkel waar je denk ik ALLES kunt kopen aan gadgets van Celtic.
Van de Rangers is historie, die zijn een paar jaar geleden failliet gegaan en acteren nu op een veel lager niveau. Dus zal ook wel niet populair zijn met shirtjes (tenminste geen nieuwe), zo werkt dat. The winner takes it all.
Was vroeger blijkbaar een heuse wedijver, moest je niet in het "verkeerde" shirt rondlopen.
De rivaliteit tussen Rangers en Celtic was befaamd, ook onder niet voetbalfanaten als ik. Rangers was Protestant, Celtic katholiek, een soort voetbalversie van de Noord-Ierse kwestie. De onderlinge wedstrijd heette The Old Firm.