Auteur Topic: Cornwall  (gelezen 39357 keer)

Offline barlau

• Schotland fan
Cornwall
« Gepost op: 24 jan 2015, 11:19 »
Geen Schotland voor ons dit jaar.... We gaan op vakantie nAar Cornwall, Engeland.
Wie is daar ok weleens geweest en heeft leuke tips voor ons?

Groetjes,

Barlau

Offline skye

• Schotland fan
Re:Cornwall
« Reactie #1 Gepost op: 24 jan 2015, 12:27 »
Ik ben ooit, in 1994, eens op wandelvakantie geweest in Cornwall, van Penzance naar St. Ives. Het was een jaar nadat ik in Schotland was geweest.  Ik was bang dat het even tegen zou vallen maar nee dus. Mede door het schitterende weer denk ik, tien dagen korte broek. Lands End was een grote toeristenfuik. Verder daar wel leuke dorpjes en leuk om dat kustpad te lopen.

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 24 jan 2015, 15:25 »
Wij zijn daar in 1999 gewest, 3 weken getrokken door Devon en Cornwall.
Op 2 klein buitjes drizzle na alleen maar zon gezien!

Je mag me wel een pb sturen. Heb nog wel wat tips. Volgens mij is Hans er onlangs ook nog geweest, die heeft vast mooie foto's voor je!

Ik vond het er prachtig, schattige havenplaatsjes, en ook wat grotere plaatsen zoals St Yves. Voor de één te toeristisch, voor de ander geweldig.
Smaken blijven verschillen.

And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 24 jan 2015, 15:27 »
Herstel: St Ives  :hypocriet
Runrig -Travellers

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 24 jan 2015, 16:46 »
Leuke havenplaatsjes, dat zeker. Hoewel, vroeger nog leuker. Zelf ken ik alleen Par & Charlestown - een mooi klein haventje voor porseleinaarde, waar ook opnamen voor Onedin Line zijn gemaakt
Vroeger een haven voor schepen, nu voor bootjes

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 24 jan 2015, 18:07 »
Mijn tips zijn hier te zien en lezen  ;) : http://www.sonnie-tieske.nl/verslagen/cornwal%202006/cornwall.html

Ik vond het er zoooo mooi  :aye
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline barlau

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 25 jan 2015, 08:56 »
Sonnie, we hebben het gekeken, mooie foto's en een leuk verslag om te lezen we hebben jullie tips opgeschreven...

Je mag me wel een pb sturen. Heb nog wel wat tips. Volgens mij is Hans er onlangs ook nog geweest, die heeft vast mooie foto's voor je!

Mieke we willen graag de tips, ik heb alleen geen idee hoe ik je een pb kan sturen. Je mag mij mailen op b@ bar lau . Nl en dan alles aan elkaar  ;)

Fijne zondag!

Barlau

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 26 jan 2015, 13:19 »
Wij zijn in 2000 geweest, en het was echt super!
Wat is me bijgebleven; Tintagel, St Nectan's Glen (waterval die door een rots loopt, zeer mysterieurs), The Lizard, Penzance vonden we heel gezellig, St Just (zeer gezellige baai), screech owl sanctuary, de talrijke standing stones, de mooi stranden met toch wel dramatische cliffs, zeer lekker gegeten!
Eden project hebben we niet bezocht, want die bestond toen nog niet haha

Het is wel zeeer toeristisch!
Maar ik zou heel graag nog's terug gaan!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #8 Gepost op: 26 jan 2015, 23:35 »
Wij hebben ook een paar keer onze vakantie in Cornwall doorgebracht, onder andere onze huwelijksreis in 1991.
Als we daarna Schotland niet hadden 'ontdekt', was ik nu waarschijnlijk actief geweest op het Cornwall-forum.

Zelf ken ik alleen Par & Charlestown - een mooi klein haventje voor porseleinaarde

Op die manier ken ik Fowey voor het laden van Chinaclay ...
Met die plaats hebben Dineke en ik wel een bijzondere band, maar dat vertel ik nog wel een keer op een meeting.

Cornwall heeft een verleden met smokkelen. Het is heel leuk om de 'landing points' te zoeken. Je komt op prachtige plekken, Polperro, Prussian Cove, etc.

Offline trom

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 27 jan 2015, 19:27 »
Leuke havenplaatsjes, dat zeker. Hoewel, vroeger nog leuker. Zelf ken ik alleen Par & Charlestown - een mooi klein haventje voor porseleinaarde, waar ook opnamen voor Onedin Line zijn gemaakt
Vroeger een haven voor schepen, nu voor bootjes

Maar deze plaat is zeker niet in Cornwall.
Hier herken ik de prachtige Westfriese havenstad Hoorn met zijn huisjes en hoofdtoren!

Ook in eigen land is dus een hoop moois!

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 27 jan 2015, 23:00 »
[...]
Ook in eigen land is dus een hoop moois!
Zeker Trom!
Het plaatje laat zien hoe handelshavens zijn verworden tot dooie bomen bossen oftewel jachthavens.
Zo ook Charlestown.  Een haventje letterlijk uitgehouwen in de rotsen. Destijds aangelegd door de plaatselijke landeigenaar - Charles <Nogwat>, vandaar de naam. Toen was het voor de kopererts, in mijn tijd voor de porseleinaarde oftewel china clay. Dat wordt gebruikt bij het maken van glossy papier, maar ook in de cosmetica industrie. Het was geen feest, het stoof bij het laden, dus alles zat er onder, dus spekglad, dus goed dekspoelen. De haven heeft één sluisdeur, die rond hoogwater een poosje open gaat. Er zit een bocht in de toegang, je komt tegelijkertijd met je kop & je kont (bijna) tegen de kademuur. Toch konden er wel wat kustertjes liggen. & met het jachthaven gebeuren is het hier wel aardig, er liggen wat vierkant getuigde schepen, een soort museum haven dus, wel met varende ipv opgelegde schepen.

Offline Hoefhoef

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 28 jan 2015, 15:49 »
Boscastle en Clovelly zijn ook de moeite waard om te bezoeken en als je bij Lands end bent sla dan eens linksaf bij de kust langs is minder druk en prachtige kustlijn.
Klaas

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 28 jan 2015, 19:03 »
Vergeet het Minack Theatre niet! Dat vond ik echt heel tof  :aye

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 28 jan 2015, 19:39 »
Vergeet het Minack Theatre niet! Dat vond ik echt heel tof  :aye
Heb je er ook een voorstelling gezien? Lijkt mij heeel bijzonder!
Prachtig daar  :aye
Runrig -Travellers

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 28 jan 2015, 19:42 »
Minack Theater ben ik inderdaad naar een voorstelling geweest. Was erg bijzonder inderdaad , voornamelijk door de locatie. Al die Engelsen kwamen met kussentjes om op te zitten en dekentjes voor over hun benen en picknickmanden.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 28 jan 2015, 19:42 »
Heb je er ook een voorstelling gezien? Lijkt mij heeel bijzonder!
Prachtig daar  :aye
Nee helaas.. De boer waar we bij kampeerden heeft geprobeerd iets voor ons te boeken maar die 2 weken zat alles al vol..
Mijn moeder wel ooit in 1987, dus nog voor het toerisme daar echt op kwam. Die zat tussen de locals die er met hun picknickje een gezellig dagje van maakten. Lijkt me een geweldige ervaring!

Offline ejordans

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 23 apr 2015, 13:07 »
Eden project is echt de moeite waard.
Lands end is inderdaad een erg toeristisch trekpleister.
Als kind zo'n 40 jaar geleden ben ik er ook met mijn ouders geweest.
Toen was het nog ongerept .Er lag een groot scheepswrak in de zee
Je kent het nu niet meer terug.

Gr edith