Auteur Topic: reizen via Eurotunnel  (gelezen 4677 keer)

Offline Foppe

• Schotland fan
reizen via Eurotunnel
« Gepost op: 04 jan 2015, 13:56 »
Wij willen in april de overtocht maken met de trein naar Folkstone (i.v.m. hond) . Wij reizen met caravan en hebben tot nu toe altijd de ferry genomen. Wij komen dan aan op de avond ervoor in Calais of Duinkerken en overnachten in de haven. (veilig, goed en wordt door velen gedaan)) De volgende ochtend inchecken en de oversteek maken. Je kunt dan uitgerust aan een flinke tocht beginnen.
De vraag is of dit ook bij de Eurotunnel kan?
-  Kun  je ook daar overnachten op het parkeerterrein?
-  Ligt dat parkeerterrein voor of achter de gate van de douane?

Offline Sonnie

• Schotland fan
Re:reizen via Eurotunnel
« Reactie #1 Gepost op: 04 jan 2015, 15:30 »
Ik heb geen idee of het mag, maar ik betwijfel het. Daarbij: als je eenmaal daar bent wordt je zsm op een trein gezet en ben je na 30 minuten aan de overkant. Je moet namelijk door de incheck om op de parkeerplaats te komen en dan boeken ze je op het eerst beschikbare (al dan niet het tevoren geboekte) plekje. En dan ben je in een ogenblik aan de overkant. Waarom niet daar een plekje zoeken met de caravan? Net zo makkelijk lijkt me.  :)
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Ferry

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 12 jan 2015, 19:32 »
Ja, er is niet veel parkeerruimte voordat je incheckt. Je zou dan ergens in de buurt moeten overnachten. Wij deden altijd de oversteek en dan zagen we aan de andere kant wel weer :-).

Met je hond moet je eerst naar een aparte parkeerplek trouwens om de papieren en de chip van de hond te laten checken voordat je door de incheck en douane gaat.

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #3 Gepost op: 16 jan 2015, 07:57 »
In Calais heb je voor het inchecken geen parkeergelegenheid, anders dan een kleine parkeerplaats bij de hondendouane.
Na het inchecken heb je wel een grote parkeerplaats bij winkels en horeca om de tijd te overbruggen, maar niet om te overnachten.
Is het geen optie om op de bij jullie bekende plek te overnachten en dan de volgende ochtend het kleine stukje naar de Eurotunnel te rijden?