Auteur Topic: de vakantie geboekt!  (gelezen 19620 keer)

marieke

• Gast
de vakantie geboekt!
« Gepost op: 09 dec 2006, 20:26 »
Heerlijk, wij hebben de vakantieplannen ook rond!
We hebben de knoop doorgehakt wat betreft bestemmingen, we gaan na een dag of 3 in Aberdeen en een week in Skye, een week naar Callander (nabij The Trossachs) waar we een week in een caravan op een boerderij zullen verblijven.
Hierna nog 2 of 3 dagen in een hostel in Fort william om nog Ben Nevis en Glen Coe ( wil ik toch niet missen) aan te kunnen doen. Daarna is het alweer tijd voor de terugreis, maar daar denken we nu natuurlijk nog niet aan.
Ik weet het, logistiek een tikkie onlogisch, maar in die caravans kun je in 't hoogseizoen alleen van zaterdag tot zaterdag blijven, vandaar.
Nu alleen nog de ferry regelen, we hebben toch maar gekozen voor IImuiden- Newcastle, want bijna 400 km naar Calais en na de treinreis nog 1000 km naar Aberdeen klinkt ook niet erg aantrekkelijk. Voor de kinderen is de bootreis vermoed ik ook prettiger.
Nu nog een heeeeleboel nachtjes slapen.....
Bedankt voor jullie tips in elk geval,
groetjes Marieke :piper3

Offline Wilma

• Schotland fan
Re: de vakantie geboekt!
« Reactie #1 Gepost op: 10 dec 2006, 09:10 »
Leuk dat jullie eruit zijn. tja logistiek..... in ieder geval ga je maar op en neer door de mooie plekjes toch?
Ik vind het ook een heel eind hoor vanuit Calais zo'n eind te reizen, dus ik kies dan ook liever voor Newcastle.
Welke periode zitten jullie in skye? en waar hebben jullie wat geboekt?
wij zitten in het midden een weekje rond 9 juni.

marieke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 dec 2006, 17:42 »
We hebben een stacaravan geboekt van een particulier, vlakbij Portree, en we zullen er de 2e week van juli zijn.
Wij stellen eigenlijk nooit zo'n hoge eisen aan ons verblijf, het is voor ons alleen maar een uitvalsbasis, we zijn meestal toch hele dagen weg.
Enne, doordat je van een particulier huurt heb je gelijk contact met in elk geval 1 persoon van de lokale bevolking haha! Toen ik de eigenaresse aan de telefoon had, ontstond er al meteen een leuk gesprek.(van dat schotse accent kreeg ik meteen al de kriebels...)
Bovendien is het altijd een stuk voordeliger dan via een reisbureau, die week kost ons maar 200 pond, en dan is gasverbruik inbegrepen. Op die manier blijft er tenminste nog wat geld over om ter plekke te spenderen.? :hello2:
Waar zitten jullie straks in juni?
groet Marieke

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 14 jan 2007, 21:51 »
We hebben een stacaravan geboekt van een particulier, vlakbij Portree, en we zullen er de 2e week van juli zijn.
Wij stellen eigenlijk nooit zo'n hoge eisen aan ons verblijf, het is voor ons alleen maar een uitvalsbasis, we zijn meestal toch hele dagen weg.
Enne, doordat je van een particulier huurt heb je gelijk contact met in elk geval 1 persoon van de lokale bevolking haha! Toen ik de eigenaresse aan de telefoon had, ontstond er al meteen een leuk gesprek.(van dat schotse accent kreeg ik meteen al de kriebels...)
Bovendien is het altijd een stuk voordeliger dan via een reisbureau, die week kost ons maar 200 pond, en dan is gasverbruik inbegrepen. Op die manier blijft er tenminste nog wat geld over om ter plekke te spenderen.? :hello2:
Waar zitten jullie straks in juni?
groet Marieke

tja, we zaten in Sconser , maar kreeg net een berichtje, dat het huisje door persoonlijke omstandigheden niet door kan gaan  :crybaby2:
dus haastig op zoek naar een nieuw adres....
Misschien is die caravan van jullie wat?
heb ik weer wat te doen......

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 jan 2007, 23:02 »
he wilma,wat naar joh. :sad1: Schrijf zoveel mogelijk huisjes aan,desnoods voorboeken ofzo.Bah,moet je weer overnieuw beginnen

marieke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 15 jan 2007, 07:39 »
Oh Wilma, wat een pech, ik heb hier de websites van de caravans waar wij heen gaan, en ik heb eventueel ook nog een betaalbaar huisje in Uig op Skye, maar dat is dan weer wat minder centraal gelegen, vandaar dat wij voor de caravan bij Portree hebben gekozen.
http://www.incallander.co.uk/rednock.htm
http://www.scotland2000.com/jagger/
http://www.isle-of-skye-holiday-homes.co.uk/
Ik hoop dat je wat vindt wat naar je zin is. Ik had Maryken en Ruben ook nog een aantal adressen gemaild, maar dat waren ook wel op een na allemaal caravans, omdat dat prijstechnisch voordeliger is.
Die adressen heb ik zelf niet meer, maar ik heb hen gevraagd ze me terug te mailen, dan mail ik ze wel weer naar jou toe. :aye? Succes Marieke

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 15 jan 2007, 08:16 »
bedankt voor het meedenken.
Ik heb in eerste instantie dezelfde caravan gemaild! had hem gisteren ook al zien staan.
Huisje in Uig vind ik ook inderdaad te ver, ik wil ook de applecross doen en in het zuiden wat wandelen.
ik hoop vandaag wat te horen.
groetjes Wilma

marieke

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 15 jan 2007, 17:46 »
Ik had het formulier ingevuld en ook gewoon even gebeld, het is een aardige dame, en zo wist ik meteen of het nog vrij was. Maar ze zei toen dat ze nagenoeg alle dagen de mail checkt, dus je zult vast snel van haar horen.
Je moet eigenlijk een aanbetaling doen van 50 pond, maar bij de bank maken ze geen cheques meer en ik wilde het contant toch ook liever niet opsturen, ze maakte er geen probleem van, we betalen nu het hele bedrag ineen bij aankomst. :icon_colors:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 15 jan 2007, 18:00 »
 :hello2: Tof Marieke, heb je lekker alvast iets om naar uit te kijken! Leuk rondje ga je doen  :icon_thumleft: (en lastig he, die cheque-verslaafde Schotten ook  :sad1: Gelukkig doen ze meestal niet al te moeilijk over eventuele aanbetalingen)

En bah Wilma, mag je weer avonden lang jezelf verlekkeren met het zoeken naar een overnachtingsplek. Maar wel naar hoor, als je denkt dat alles lekker geregeld is. Hopen dat je snel iets vind!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 15 jan 2007, 21:56 »
nou..... ik krijg de ene afwijzing na de andere. Van de caravan heb ik nog niets gehoord. Eigenlijk vind ik die ook te ver, maar heb nu zoiets, als die maar vrij is. Want er zal genoeg (luxe) cottages vrij zijn hoor, maar ik heb niet veel geld over voor iets, waar ik nauwelijks ben. En het gaat niet om een paar nachten, maar om een week, en dan wil ik het graag geregeld hebben.
Juni schijnt toch zo'n beetje al hoogseizoen te zijn, veel wandelaars en vogelspotters enzo.
maar ik zoek driftig verder. Ik wilde al bellen nu, maar vergat even dat het een uur later is, dus wacht even de mail af,  en anders morgen even bellen.
Volgens de website was alles nog vrij, maar of die goed bijgewerkt is :(
er zal heus wel een plekje vrij zijn, en normaal vind ik het wel leuk om iets te zoeken hoor, maar heb het nogal druk en ik was eigenlijk opgelucht dat alles al in orde was.

marieke

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 16 jan 2007, 07:49 »
Je had wel kunnen bellen hoor, het is er een uur eerder i.p.v later...maar wat balen he! Dat is dus het grootste nadeel van particulier huren: dat je zomaar afgezegd kan worden! Moet er niet aan denken! Ik zal in de toekomst hierover bij de eigenaar meer over doorvragen. Maar ja als je alle budget vande wereld heb is accomodatie nooit geen probleem, maar als het een beetje low-budget moet....sterkte met de zoektocht! :wave:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 16 jan 2007, 11:37 »
ik heb net even gebeld hoor, leuk mens trouwens!
De caravan is nog vrij, kosten 200 pond (echt niet duur)
Ik zag nog wel een prachtig huisje: http://www.brescalan.co.uk/Cottage_Interior.htm die is ook nog vrij in die periode, daarvan zijn de kosten 315 pond, dat viel mij mee hoor.
Maar deze wilde ik heel graag: http://www.duncaansc.co.uk/ en die is ook vrij, maar dan 600 pond! oeps.
tja, ik kies dus uit brescalan, comfort of de caravan goedkoop.
hmmmm vanavond maar beslissen.
Ik wilde eigenlijk niet boven Portree, maar volgens de mevrouw scheelt het maar een minuut of 20 vanaf Sliachan, dus ach, dat kom ik ook wel weer te boven.
maar jeetje, wat een stresssssssss, bleeeeh vakantie boeken is toch leuk????? :tongue3:
bedankt voor het meedenken hoor.

marieke

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 16 jan 2007, 15:43 »
Dat huisje ziet er wel heel mooi uit zeg, als ik jou was zou ik dat doen, ik zag een wasmachine en droger dus als het weer niet zo meezit heb je wat dat betreft wel meer comfort! Het zal in juli wel een stuk duurder zijn maar ik zet 'm toch nog maar in mijn favorieten voor je weet nooit wanneer.....Fijn dat je nu in elk geval wat te kiezen hebt, succes met je overwegingen!

Offline Ina

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 16 jan 2007, 16:20 »
maar jeetje, wat een stresssssssss,

Ik vind dit wel een luxe probleem hoor! :laughing7:  Heb je ook een site van de caravan?, de huisjes zien er inderdaad goed uit. Ik zou zelf niet zo'n probleem maken van het feit dat je iets boven Portree zit, je moet voor de meeste uitstapjes toch de auto pakken

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 16 jan 2007, 18:44 »
Dit is de site van de caravan:  http://www.scotland2000.com/jagger/index.htm

Dat andere huisje, kost in juli rond de 395/410 afhankelijk met hoeveel personen je gaat.
http://www.brescalan.co.uk/Rates.htm

Ik ben nog aan het denken hoor..... :laughing7:

marieke

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 16 jan 2007, 19:05 »
Tja, dat is het dubbele, en die 200 pond geven we dan maar lekker ter plekke uit....Maar wel een mooi huisje! :aye

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 16 jan 2007, 19:49 »
haha, vind ik ook hoor. We hadden vorig jaar een heel luxe huis in Brunston Castle, en we kwamen er alleen om te eten en slapen! dus eigenlijk zonde.
Ik heb nog een email weggedaan, voor een huisje, dat wacht ik nog even af.
spannend dus.

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 16 jan 2007, 20:45 »
Die duncaanse? :tongue3: Daar zou je gewoon in kunnen blijven wonen(hijg)Maar ja wel veel geld in vergelijk,vooral als je er toch alleen maar slaapt.zucht.Inderdaad,een luxe probleem(off topic,vrolijke avatar wilma :icon_thumleft:)

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #19 Gepost op: 16 jan 2007, 22:11 »
Die duncaanse? :tongue3: Daar zou je gewoon in kunnen blijven wonen(hijg)Maar ja wel veel geld in vergelijk,vooral als je er toch alleen maar slaapt.zucht.Inderdaad,een luxe probleem(off topic,vrolijke avatar wilma :icon_thumleft:)

ja, mooi huusje he?

en die avatar: kadootje van mijn dochter, zelf gemaakt!

Marien

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 16 jan 2007, 23:22 »
Tja, voor een beetje luxe moet je wel wat over hebben!

Ik heb ook steeds wel dat ik echt een gezellig interieur wil hebben. Overdag ben je dan misschien wel vaak weg, maar 's avonds wil ik toch geriefelijk zitten hoor. Gezellig haardje aan, als het wat kil is. Dan maar wat meer betalen!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #21 Gepost op: 18 jan 2007, 21:10 »
Nou, ik ga toch maar voor de caravan.
Twijfelkont als ik ben haha.
Ik kreeg een leuke mail van de mevrouw, en ik moet eerlijk zeggen, dat ik even het vertrouwen in die huisjes wat kwijt ben. Wij hebben geen kleine kinderen waarvoor we eerder terug moeten zijn, en we zijn van plan, om lekker 's avonds wat bij een pub enzo te zitten, eten etc. en we gebruiken de caravan alleen maar om wat te slapen en soms te eten!
En ik neem gewoon meeeeeeeeer dan genoeg kleding mee, evt, ergens in de buurt een wasje doen hoor.
Als ik na ga, dat er genoeg mensen zijn die in een tentje kamperen op Skye, dan is dit toch ook wel luxe hoor, en wij hebben jaren graag gekampeer.
Pff gelukkig ben ik eruit.
Is er iemand die die omgeving van Skeabost kent?

isapaardje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 13 feb 2007, 21:09 »
Ik lees hier dat jullie ervaring is dat een huisje/caravan via internet boeken goedkoper is.
Maar wat ik tot op heden zit te vergelijken is het omgekeerd. Reisgids is over het algemeen goedkoper (tot eentje in Pitlochry zelfs 200 euro per week aan toe !!) dan rechtstreeks via internet.

Bij de bootovertocht is het omgekeerd.

Ik ben ook nog zoekende en net zo'n twijfelkont als jij Wilma heb ik zo het idee  :laughing7:
Ben er dan ook nog niet uit of het een caravan wordt of een huisje.

Wel leuke interessante links.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #23 Gepost op: 14 feb 2007, 08:56 »
ik weet het eigenlijk niet, heb nog nooit via een reisgids geboekt. Op internet heb je direkt zicht op iets, wel zo gemakkelijk en zie je meestal meer foto's etc. Nooit bij stilgestaan, ging er van uit dat dit goedkoper was.
zal er eens op letten.

isapaardje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 14 feb 2007, 10:55 »
Ik kijk zelf liever in een reisgids op mijn schoot, lui achteroverhangend op de bank, ipv op internet.
Zodoende had ik dus de brochure van Buro Britain in handen en zag daar "Tummel Valley holiday Park" in Pitlochry staan. Zag er goed uit en voor meer informatie het internet opgedoken.
Snel gevonden.
Wat bleek ... In de periode van 19 mei is het huisje Riverview bij Buro Britain 49 euro per nacht (343 euro / week)
En rechtstreeks via internet bij het park zelf boeken kost een week mij 339 engelse ponden.
Bij het park krijg ik 10 pond korting als ik nu boek. Bij Buro Britain 45 euro vroegboekkorting.

Het is nogal een verschil en dus de moeite van het bekijken waard lijkt me zo.

Ook het huisje in Fort William bij Loch Lochy park scheelt iets (via Oad tov rechtstreeks internet), maar niet zo veel als voornoemde.

Echter de boot heb ik voor 400 euro via internet een zeezicht hut met benedenbedden en via de reisgidsen heb ik voor die prijs een binnenhut met stapelbedden.

Ik vermoed zelf dat reisorganisaties de huisje inkopen voor een bepaald bedrag. In Noorwegen hadden we namelijk al eens hetzelfde ervaren dat rechtstreeks boeken duurder was als via buro Scandinavia.

Is maar een tip, maar het kan dus echt wel vele euro's schelen.