Auteur Topic: school uniform  (gelezen 6541 keer)

Offline Patricia

• Schotland fan
school uniform
« Gepost op: 14 dec 2014, 17:21 »
Wie kan mij vertellen in welke winkels ik terecht kan voor rokken en polo shirts voor het schooluniform? De school verwees me naar high street stores, maar om eerlijk te zijn heb ik nu nog geen idee.  We vertrekken pas over een maand, maar ik wil graag al wat voorbereid zijn!

Offline Fiona

• Schotland fan
Re:school uniform
« Reactie #1 Gepost op: 14 dec 2014, 17:32 »
Er is nu weinig van dat spul in de winkels, ik heb ze altijd gekocht bij Marks& Spencer, ASDA, Tesco enz, kijk eens online, waarschijnlijk daar wel te bestellen. De polo shirts/ sweaters hebben vaak het schoollogo en zijn via school ( PTA= parent teacher association) te bestellen

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 14 dec 2014, 18:00 »
Kennis van ons kocht de broeken voor haar zoon ook gewoon in de grote supermarkt.
Waar gaan jullie wonen?

Offline Patricia

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 14 dec 2014, 18:13 »
Bedankt voor de reacties! Wij gaan in Cowie wonen , vlakbij Stirling. De truien inclusief embleem zijn inmiddels besteld. Bij deze winkel hadden ze geen rokken en de school verwees ons dus naar de high street stores. Maar ja, dan moet je wel weten wat ze daarmee bedoelen.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 14 dec 2014, 19:21 »
Ook ik koop uniform voor zoonlief gewoon bij M & S (want dat kan on-line), wij hoeven geen logo op de truien of overhemden.  Sweatshirt van de lagere school had wel een embleem, en dat kochten we via de school zelf.
Helaas vaak vele maten alleen te koop in de zomer.  En mijn zoon groeit het hele jaar door, dus dat is af en toe moeilijk.  Gelukkig draagt hij al jaren dezelfde stijl, dus heb ik vaak de grotere maat al in huis vanaf de zomer..................
(Sommige scholen zijn minder streng met het "type" broek of rok.  Koop niet te veel en kijk wat de andere kinderen dragen)

School-schoenen kopen wij altijd bij Clarks, die meten goed en zullen je geen schoenen verkopen die te krap zijn.  Maar again: niet alle scholen zijn streng over de schoenen (mijn zoon vindt ze gelukkig lekker zitten en loopt niet constant op sportschoenen).

Succes ermee!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 14 dec 2014, 20:20 »
Ik was helemaal niet tevreden over Clarks en heb de kinderschoenen altijd in NL gekocht, we gingen toch wel zo'n  1 a 2x per jaar. 1 zoon heeft extreem brede voeten  en Clarks heeft zulke brede schoenen niet in hun assortiment, maar wilde zoon niet geloven dat ze te krap zaten: ze bleken echter zoon's brede voeten helemaal niet te kunnen meten. Een groot bezwaar van Clarks vond ik ook, dat ze geen kinderschoenen met leren binnenkant hadden ( misschien inmiddels wel ?, onze jongste is nu 22 dus het is al even geleden  :laughing7:)