Auteur Topic: Volgende zomer  (gelezen 32660 keer)

Offline Freerk08

• Schotland fan
Re:Volgende zomer
« Reactie #50 Gepost op: 29 jul 2015, 11:56 »
Wij hebben wel eens kippeboutjes meegenomen en een salade en dan lekker op het dek eten.
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #51 Gepost op: 29 jul 2015, 21:45 »
Nog even en we kunnen eindelijk vertrekken!

Ik had nog een vraag over de eetmogelijkheden op de boot (DFDS), is Little Italy aan te raden of brengen we beter onze boo'kes mee?
Is het prijzig? Meer dan 15€ voor een pizza of pasta gerecht vinden we nogal duur vooral voor dit type eetgelegenheid.

thx,
SnEm

De pizza is inderdaad niet echt goedkoop, maar wel erg lekker!

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #52 Gepost op: 30 jul 2015, 10:43 »
Niet vergeten om op Westray naar de opgravingen bij Links of Noltland te gaan!
Veel plezier!
---Peter.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #53 Gepost op: 19 aug 2015, 12:20 »
Wij zijn terug met leuke en minder leuke ervaringen!

Brussel - Ijmuiden - Newcastle – Inverness – Orkney en terug.

Om te beginnen hebben we in Ijmuiden een heel lekkere tent gevonden met de lekkerste hamburgers die we in een heeeeeel lange tijd nog hadden gegeten, het heet Bunch en is de uitbreiding van De Vlaamsche Pot!

Over DFDS, hebben we gemengde gevoelens;
•   Het personeel was absoluut niet vriendelijk, al bij het parkeren van de wagen waren ze nogal bruut en ook in de bars en ontbijt, geen glimlach niks, zowel bij heen en retour
•   Wij sliepen in een cabin zonder venster en in tegenstelling met P&O was er niemand om ons te verwelkomen en de weg naar onze cabin te tonen
•   Cabins waren trouwens niet echt proper, op onze bedden hing er nog veel haar op....
•   We hebben niet willen eten op de boot daar we dit veel te duur vonden
•   Drank was overdreven duur, 1 bier + Cider + fruitsap en zakje chips was meteen 15€
•   Ontbijt was ok, de roereieren zijn wel niet te eten en het spek is zeeer gezouten, maar voor de rest zeer gevarieerd
•   Animatie voor de kleine kinderen was goed!
•   De aankomsturen waren ook niet correct, we zijn met 1uur vertraging aangekomen, en voor de retour 30 min vertraging
•   Het enige voordeel tov P&O is dat je meteen in Newcastle aankomt, we zijn niet zeker indien we deze weg gaan herhalen...

Newcastle – Inverness, lekker cruisen op de A9 met een leuke tussenstop in Blair Atholl, meer bepaald Falls of Bruar, ideale wandeling om dan weer de baan op te gaan!
We hebben er 6 uur over gereden om tot in Inverness aan te komen.
We verbleven bij een heel sympathiek dame, http://fairfield-villa.co.uk/ hier gaan we zeker terug, alles was perfect, proper, ruim, WiFi, lekker ontbijt, een aanrader!

Orkney is en blijft één van mijn favoriete bestemmingen, hier kom ik tot rust, ik wou dit aan mijn vriendin en dochter tonen en het heeft hen gesmaakt  :hello2:
Met een 3 jarige waren we toch wat beperkt, al heeft ze toch goed meegelopen en zelfs op stijle routes! Uitstappen naar Hoy en Westray hebben we besloten een volgende keer te doen, als ze wat langere afstanden kan wandelen.
Buiten de klassiekers Skara Brae, Maeshowe, Ring,...heb ik Wideford Hill ontdekt, wat een prachtig panorama over Orkney, en Cuween Hill Cairn in Finstown en voor de rest gewoon lekker genoten om al die plaatsen opnieuw te bezoeken. We hebben prachtig weer gehad!
Ook ons appartement was een meevaller http://www.visitstenness.co.uk/ niet meteen de grote luxe, maar praktisch en een leuke teras met zicht op Loch Stenness.
En wat we toen ook ontdekt hebben is dat ’s avonds heel wat zeehondjes komen schuilen in Loch Stenness, rechtover Stones of Stenness zie je ze zo liggen.
Wat me opviel in Kirkwall was dat veele souvenirswinkels de typische Orkney prulletjes links hebben laten liggen voor duurdere locale producten....

Voor de terugreis was het helaas barslecht weer, en viel de route die ik geplanned had in het water...maar eens in Bonnar Bridge was het weer stralend weer!
Die route van Bonnar Bridge tot Inverness is echt zeeer mooi, stijl, maar met prachtige panorama’s!!!
En we wouden ook Chanonry Point bezoeken, en wat een voltreffer, 5 dolfijnen aan het spelen geweldig en wat een prachtige locatie, hier komen we zeker terug!
We zijn er 3 x geweest en 2 x waren er dolfijnen! Wel goed op tijd zijn! Wat verder in Rosemarckie is er Fairy Glen zeer gezellige wandeling met als climax 2 mooie watervallen.

En toen was het weer tijd om naar huis te reizen....
We kijken al uit naar onze volgende reis!!!
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #54 Gepost op: 19 aug 2015, 15:29 »
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad.

dat van onvriendelijk personeel aan boord herken ik echt niet. En dat er geen mensen zijn om je je hut te wijzen ook niet. De schepen zijn wel verouderd, dat vind ik wel, maar niet schoon, tja.
 Die roereieren waag ik me ook niet aan, net of je plastic zit te eten :-\.
Super dat jullie wel dolfijnen hebben gezien, wij dit jaar maar eentje, vorig jaar veel meer, vond het super.

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #55 Gepost op: 20 aug 2015, 08:33 »
Orkney rules!
Fijn dat jullie genoten hebben! Zijn jullie ook bij de opgravingen bij de Ness of Brodgar wezen kijken?
Wideford Hill is inderdaad een must, maar dan moet het wel zichtig zijn ;) Zelf ben ik daar destijds mee heen genomen door een Orkadiër en dit voorjaar heb ik een Orkadische meegenomen naar de top ( toegegeven, zij komt van één van de andere eilanden ;) ) - twas goed zichtig, maar je woei er bijna af :)
Tegenwoordig komen er cruiseschepen naar Kirkwall en die zetten dan een paar busladingen uit. Niet alle passagiers denk ik, want dan zou het veel drukker moeten zijn. Standaard rondritjes en vrij rondlopen in Kirkwall. Daar is dat soort winkels zoals Judith Glue zich ook meer op gaan richten. Maar je bent toch wel even bij Orcadian Crafts in Bridge Street vlak bij de haven geweest? Daar trekken ze zich niets aan van dat moderne gedoe :)
& ja, DFDS :( Je gebruikt het omdat je het nodig hebt. Het is een Deense maatschappij met twee nogal verschillende niet-Deense groepen bemanningsleden. En die zijn inderdaad verschillend, ja.
Maar je blijft zoiets gewoon nodig hebben. Is Zeebrugge-Hull voor jullie geen optie?
MVG,
---Peter.

Offline lesja

• Schotland fan
« Reactie #56 Gepost op: 20 aug 2015, 13:15 »
ook hier andere ervaringen met dfds.
we varen wel altijd met de King, en dan de commodore de luxe hut.
hebben ook wel een binnenhut gehad, maar dat vinden we niks.volgens mij wordt je
alleen naar je hut gebracht als je bij de commondorehutten op dek 10 slaapt.
1x met p&O van rotterdam naar hull. overvol restaurant waar we een half uur in de rij hebben
gestaan totdat er een tafel voor 5 vrij was.
het personeel zowel bij p&o als dfds hebben wij altijd als vriendelijk ervaren.
mss scheelt het of je in het oog of voor of naseizoen mee vaart.
ook de keer dat de accu van de auto bijna leeg was en niet meer wilde starten vanwege dat er een lamp in
de caravan aan was blijven staan zijn we heel snel door het personeel weer op weg geholpen, was bij de King.

Offline SnEm

• Schotland fan
« Reactie #57 Gepost op: 20 aug 2015, 13:30 »
Orkney definitely Rrrrules!!!!

Ja, de Ness was zeer interessant, alles wijst erop hoe belangrijk Orkney was!

Op Wideford Hill was het zonnig en kon je echt mijlenver om je zien, ook een mooie zonsondergang gezien. Het was raar om in hoogseizoen op Orkney te zijn met zoveel toeristen, meestal ging in de herfst, maar met een schoolgaand kind is dit nu voorbij. En ja die boten hebben we ook gezien, maar gelukkig hebben we er geen last van gehad! Was voor het eerst in 5 jaar nog's in Gurness, en eigenlijk vind ik dit mooier dan Skara Brae!

Judith Glue is nu deels restaurant geworden, Orcadian Crafts zijn we voorbij gestapt hun uitstalraam zag er net iets te stoffig uit :-) Wel leuk, is de nieuwe traiteur, The Brig met verse locale producten, dat heeft lekker gesmaakt, al zijn ze toch nogal prijzig! Dounby Butcher blijft de beste :-) De Coop in Stromness vond ik ook zeer praktisch!

Tja DFDS...het personeel zat daar precies tegen hun zin, en nogal bruut! 
Ik weet nog met onze reis met P&O had ons dochtertje bij het ontbijt zelfs een papieren vogel gekregen die één van het bedienend personeel zelf had gevouwen...hier werd de koffie gewoon op tafel geplaatst zonder één woord...
Via Hull is zeker een optie, al is aankomen in Newcastle toch zeer praktisch, we zien wel voor onze volgende trip...
I don't need therapy, I just need to go to Orkney!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #58 Gepost op: 20 aug 2015, 22:38 »
Als je met de King voer: dan zie ik volledig wat je bedoelt  :o
Mathilde en ik kiezen niet voor niets liever voor de Princess. Daar is het personeel beter op de hoogte van de diverse producten, men is veel gastvrijer en men biedt er een breder assortiment in de diverse buffetten. Personeel weet ook beter wat wel en geen varkensproducten bevat (denk ook aan varkensgelatine in nagerechtenbuffet). Mensen met bepaalde reuma- of spierziektevormen MOETEN dan maar aan de kaas, want de leuke cakejes hebben gelatineglazuur.

Dit jaar weer 2x King (Seven Seas Buffet): 2x huilen met de pet op... Vrijwel volledig varkensvlees qua beleg ontbijtbuffet en dat vind ik gewoon erg dom gezien de multiculturele samenleving (hoezo vrijheid van geloof als er zoveel Varkensvlees ligt?), nog afgezien van mensen met een of andere ziekte die geen varkensvlees toelaat.
De King heeft een veel kleiner buffet, kleiner assortiment, jammerlijk slecht geïnformeerd (of geïnteresseerd?) personeel: men moet TELKENS weer gaan vragen wat iets is en of het nou wel of geen varken bevat... (De bordjes ontbreken vaak)  En dat duurt 'n hele tijd voordat je als gast die info ook krijgt... En het antwoord komt ook nog zonder de warme Princess smile of werkelijk oogcontact...
DFDS heeft gasten uit de hele wereld. Dan mag je toch verwachten, dat er rekening gehouden wordt (qua informatie aan gasten) met de diversiteit aan voedselwensen? En dat de restaurantcrew weet wat ze serveren en de infoborden compleet zijn?
DFDS is op de hoogte van mijn visie en heeft me er zelfs voor bedankt. Men zal ermee 'aan het werk' gaan.
Toch wil ik medereizigers steunen in (of wijzen op) dergelijke ervaringen en reizigers bij deze aanmoedigen dit soort zaken en verschillen binnen de twee boten te blijven melden. Als DFDS onze (goede, maar ook slechte) ervaringen niet 'hoort', kan men er ook niets mee doen om het te verbeteren.
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #59 Gepost op: 21 aug 2015, 23:10 »
O, dit herken ik helemaal niet. Zowel bij de King als Princess goede ervaringen! Ik eet bij voorkeur geen vlees en heb altijd voldoende andere producten wat ik kan nemen. Personeel altijd vriendelijk en als ik een hut niet kan vinden word ik vriendelijk geholpen. In het begin stond er in iedere gang wel iemand om de weg te wijzen, maar dat heb ik de laatste jaren niet meer mee gemaakt.