Poll

Is deze planning haalbaar?

ja
4 (80%)
nee
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 5

Auteur Topic: 12 daagse reis schotland  (gelezen 25985 keer)

Offline Wilma

• Schotland fan
Re:12 daagse reis schotland
« Reactie #25 Gepost op: 07 nov 2014, 08:07 »
Ik weet niet of het stalletje er nog staat, maar als je het weggetje pakt langs de Quiraing richting Uig (echt een must, prachtige weg) staat rechts een stalletje/winkel met de lekkerste homebake scones......(en nog meer)

Offline benoudelansink

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 14 nov 2014, 08:38 »
Hallo allemaal,

Inmiddels hebben we de tickets geboekt via ryaniair en een huurauto geregeld via easyterra.
Ook voor Edinburgh hebben we al vast een Bed&breakfest geregeld.

We hebben er zin in!  :aye

Bedankt voor jullie tips en adviezen!

Groeten
Ben en Debby

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 17 nov 2014, 18:54 »
Hallo Ben,
Ik heb nog nergens in de reacties gelezen, maar toch even voor de duidelijkheid:
Het is je toch, hoop ik, wel bekend dat Ryanair vanaf vliegveld Weeze vliegt i.p.v Dusseldorf ???
 :bagpipe

There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline benoudelansink

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 18 nov 2014, 12:43 »
Hallo, klopt,  :notworthy:
maar is voor ons qua afstand goed te doen.
Op de tickets staat dusseldorf weeze, vandaar de spraakverwarring denk ik.  :confused2: :confused2:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 18 nov 2014, 12:48 »
Hallo, klopt,  :notworthy:
maar is voor ons qua afstand goed te doen.
Op de tickets staat dusseldorf weeze, vandaar de spraakverwarring denk ik.  :confused2: :confused2:

gezien je achternaam vermoedde ik al dat je uit het oosten kwam. Manlief komt uit Almelo :laughing7:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 18 nov 2014, 23:32 »
Effe 'n beetje plagen: https://www.youtube.com/watch?v=48BWq9rDOlw

Omdat jij humor hebt,Skye, durf ik deze hier wel in te koppen...
Maar wat mij betreft zou hij ECHT net zo goed over Arnhem kunnen gaan...
(en ik ben 'n geboren Arnhems 'meisje'...  :confused2: )
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline benoudelansink

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 19 nov 2014, 09:34 »
Haha, hij blijft goed,  :aye ik zelf kom inderdaad uit het oosten, Debby iets meer richting Friesland, maar nog net Overijssel.

Offline benoudelansink

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 03 dec 2014, 11:22 »
Hallo allemaal,

misschien moet ik hier een nieuw topic voor aanmaken, maar ik probeer het eerst eens zo.
We hebben nog even gekeken naar een retour trip met de jacobite stoomtrein.
Nu zijn de meningen op tripadvisor nog al verdeeld.
Een kaartje tweede klas kost €43 pp, eerrste klas met een tafel voor 2 kost €75,- pp
Nu beginnen we wel een beetje te twijfelen.
We zouden de rit ook met de auto kunnen doen en onderweg foto's kunnen maken.
Wie van jullie heeft deze trip al eens ondernomen?

Groeten
Ben en Debby.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 03 dec 2014, 13:35 »
Ik heb de reis alleen nog maar met de auto gedaan, super mooi, overal uitstappen, ook bij het glenfinnan monument, rond de tijd dat de stoomtrein langs komt, daar naar het viaduct lopen. Was super. Heb zeker nog wel de wens om met de trein ernaartoe te gaan, om vandaar uit foto's te maken. Ik zou gewoon 2e klas doen en op de heenweg aan de linkerkant gaan zitten!

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 04 dec 2014, 11:50 »
Hallo Ben en Debby

Ik heb de trip met de stoomtrein zelf nooit gedaan, maar krijg hier in de zomer honderden mensen in de Fort William tourist information (waar ik werk) die ernaar vragen :bonk.  De route van Fort William naar Mallaig is prachtig, maar je hoeft die niet perse met de stoomtrein te doen. Veel mensen zijn zich niet bewust dat je de route ook met de gewone trein kan doen. De gewone trein is de helft goedkoper dan de stoomtrein, je kan je eigen plaatsen kiezen (als je op tijd bent, dat kan niet in de stoomtrein) en de ramen zijn groter en schoner (volgens Scotrail). Zoals Wilma zegt: linkerkant gaan zitten op de heenweg! De auto is ook een optie, je kan dan stoppen waar en wanneer je wilt.

Als je een trip met een stoomtrein wilt doen kijk dan ook eens naar de Strathspey Railway, die gaat vanaf Aviemore. Het is een kortere route, maar ook een stuk goedkoper.

Groetjes,
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 05 dec 2014, 00:29 »
Ik reis tijdens mijn Schotland vakanties altijd via het openbaar vervoer en kan je een ritje over de West Highland Railway Line van harte aanbevelen. Deze route staat niet voor niets bekend als één van de mooiste treinreizen ter wereld!
De vraag is echter of je deze reis beslist per stoomtrein wilt doen. In 2010 maakte ik een rondreis waarbij ik, komend vanaf Skye, de stoomtrein nam van Mallaig naar Fort William.
Op zich was zo’n ritje in de stoomtrein best bijzonder, maar ik had een vrij ongunstige plaats (de stoomtrein is standaard (vrijwel) volledig uitverkocht en je krijgt je plaats toegewezen) en doordat de ramen vrij klein zijn had ik niet zo’n goed uitzicht als gehoopt. Toen ik later met een gewone Scotrail trein weer verder reisde van Fort William naar Crianlarich, had ik door de mooie grote en schone ramen een heel wat beter uitzicht. De informatie die Caroline gaf komt dus helemaal overeen met mijn ervaring!

In plaats van de hele route per trein te doen, zou je ook kunnen overwegen om vanaf Fort William een retourtje met de gewone trein te nemen naar Glenfinnan.
Dan kom je in elk geval ook over het beroemde viaduct en kun je verder in het prachtige Glenfinnan rondkijken. Over het algemeen rijden alle treinen (dus zowel de stoomtrein als de gewone) heel langzaam over het viaduct om de passagiers volop de gelegenheid te geven om van het uitzicht te genieten en foto’s te nemen. In de stoomtrein heb je wel meer kans om vanaf het viaduct mooie foto’s te nemen. Bij de deuren zijn er namelijk ramen die naar beneden kunnen. Je moet er dan wel op tijd bij zijn, want het is dringen geblazen met alle fotografen. Mij lukte het dan ook niet om mooie foto’s vanaf het viaduct te maken.
Dit jaar was ik tijdens mijn vakantie een aantal dagen in Glenfinnan en kon toen mooie foto’s nemen van de stoomtrein op het viaduct. Eigenlijk vond ik dit achteraf leuker dan de rit in de stoomtrein.
Als je het leuk vindt dan kun je hier wat foto’s vinden die ik in Glenfinnan maakte http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,7783.0.html

Offline Marieke

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 09 dec 2014, 11:16 »
Wij hebben de rit 2 jaar geleden wel met de stoomtrein gedaan maar we zijn dan ook stoomtreinliefhebbers...en onze kids Harry Potter fans. Dus de keuze was toen niet moeilijk ook al was het een flinke som geld om neer te tellen met z'n 5en... Wij hebben genoten. Hadden prima uitzicht (hadden de tickets thuis al maanden van te voren geboekt dus goede plaatsen) Mocht je de  tocht met de auto doen probeer dan bij het viaduct te zijn op het moment dat de Jacobite eroverheen gaat. Mij is het gelukt om goede foto's te maken en de foto's waarbij de Jacobite de bocht van het viaduct neemt ben ik wel erg blij mee. Ik heb mijn plekje vervolgens afgestaan aan een ander maar kwam er daarna niet meer bij helaas ;)...