Auteur Topic: Met de trein naar Schotland (+ aantal foto's van Iona)  (gelezen 23522 keer)

rend

• Gast
Re:Met de trein naar Schotland
« Reactie #25 Gepost op: 31 aug 2014, 22:26 »
Hoe is de wasgelegenheid dan in de trein?????

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 31 aug 2014, 22:56 »
 Ik ben de laatste 2 weken 2 keer via de eurotunnel Folkestone naar Zuid Engeland gereden , uiteraard het laatste stukje met de trein  :laughing8:
 In de toekomst zal dat vaker gebeuren , dus mocht er iemand met de trein naar Schotland willen mag ie gratis mee rijden tot het station in Folkestone of Dover :laughing7:
 De kosten door de tunnel zijn ook gratis , stuur als het zover is even een berichtje of een pb

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 31 aug 2014, 23:10 »
Noorman welkom terug. Nu weet ik wat je aan de overkant heb gedaan:

Eerste verstopte goudstaafje in Folkestone gevonden.

Al wat gevonden??
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 31 aug 2014, 23:14 »

Neeeeee , ik ben daar voor heel andere zaken ... goud heb ik in Finland proberen te vinden maar dat was zo weinig dat het niet rendabel bleek   :dontknow:

Halve dag in de modder wezen ploeteren en een speldeknop aan goud gevonden , maar wel heel fijn en mooi om te doen   :laughing7:

rend

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 01 sep 2014, 13:57 »
 :help: :laughing7:

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 08 sep 2014, 22:27 »
Hoe is de wasgelegenheid dan in de trein?????
Dat is helaas wat minder. Er is niet een douche, maar alleen een wastafel in je cabin.
Overigens schijn je als sleeperreiziger wel gratis te kunnen douchen op diverse grotere stations.

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 08 sep 2014, 22:36 »
Zaterdagavond ben ik, opnieuw na een treinreis met Caledonian Sleeper en Eurostar, weer thuisgekomen na bijna 3 weken Schotland.
Ik heb het ontzettend getroffen met het weer: bijna geen regen gehad en in de eerste helft van de vakantie zelfs vier dagen achter elkaar alleen maar zon! Het was dan ook volop genieten.
In de komende tijd zal ik vast wel eens een Raadfoto plaatsen die ik in de afgelopen weken heb gemaakt.....

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 08 sep 2014, 23:56 »

mooidathetmooiwas!
maar je mag ook wel gewoon foto's laten zien hoor. & dan natuurlijk wel die van plekjes die je mooi vond!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 09 sep 2014, 21:16 »
Zaterdagavond ben ik, opnieuw na een treinreis met Caledonian Sleeper en Eurostar, weer thuisgekomen na bijna 3 weken Schotland.
Ik heb het ontzettend getroffen met het weer: bijna geen regen gehad en in de eerste helft van de vakantie zelfs vier dagen achter elkaar alleen maar zon! Het was dan ook volop genieten.
In de komende tijd zal ik vast wel eens een Raadfoto plaatsen die ik in de afgelopen weken heb gemaakt.....

Fijn dat je er (da's dus hier!) weer bent. En JA foto's zijn dan heel welkom.  :icon_thumleft:
Maar ze eerst als raadfoto plaatsen, vind ik eigenlijk nog veeeeeeel leuker!  :hello2:
Kom bij, geniet na, en als je er aan toe bent (...) , PLEASE? Mogen we dan ook 'n kruimeltje? :tongue3:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 10 sep 2014, 00:02 »
Light en Struner, bedankt voor jullie aardige reacties!
En hierbij dan vast een aantal foto's van mijn favoriete eiland Iona dat ik ook dit keer weer heb bezocht:

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 10 sep 2014, 10:04 »
Prachtige foto's.
Heb je alles met OV gedaan?

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 10 sep 2014, 12:51 »
Wat een prachtige foto's zijn dit en natuurlijk ook welkom thuis.

Wel een hele belevenis zo'n treinreis lijkt me.

En het eiland Iona, zou ook op mijn verlanglijstje kunnen komen te staan.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 10 sep 2014, 20:26 »
Prachtige foto's.
Heb je alles met OV gedaan?
:notworthy: :notworthy:
Inderdaad heb ik alles (op een klein taxireisje na) met het OV gedaan. Opnieuw is me dat prima bevallen. Het vergt wel veel voorbereidingstijd, als je, zoals ik, tijdens je vakantie op meerdere plekken in Schotland wilt verblijven. Er rijden nu eenmaal per dag maar weinig bussen en treinen en op sommige plekken varen er ook maar weinig ferries. Dus om zoveel mogelijk uit je vakantie te halen is het verstandig van te voren, via internet, de verschillende dienstregelingen na te pluizen.
Zeker in Schotland zelf, is het erg leuk om met het OV te reizen: je raakt bv. makkelijk in gesprek met andere reizigers.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 10 sep 2014, 20:30 »
Mooie foto's!!     :icon_thumleft:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 10 sep 2014, 20:40 »
Wat een prachtige foto's zijn dit en natuurlijk ook welkom thuis.

Wel een hele belevenis zo'n treinreis lijkt me.

En het eiland Iona, zou ook op mijn verlanglijstje kunnen komen te staan.
:notworthy: :notworthy:
Mathilde, ik kan een bezoekje aan Iona zeker aanbevelen!
Wel raad ik dan aan om er meer van te maken dan een dagtochtje en dus minimaal één overnachting op het eiland te hebben. Het viel me dit jaar nl. op dat er steeds meer dagjestoeristen komen en dat het op sommige momenten dan ook echt druk is in het dorp, bij de ferry en bij The Abbey. Ik heb begrepen dat er op drukke dagen soms ruim 20 touringcarbussen aan "de overkant" staan (dit is in Fionnphort op Mull, want Iona is grotendeels autovrij).
Overigens blijven er op Iona altijd genoeg rustige plaatsen over (met name op de prachtige stranden), maar als je maar een paar uur op het eiland kunt doorbrengen heb je geen tijd om daar naar toe te gaan. Aan het eind van de middag als de dagjestoeristen weer weg zijn is het overal weer heerlijk rustig.

Offline Light

• Schotland fan
Re:Met de trein naar Schotland (+ aantal foto's van Iona)
« Reactie #40 Gepost op: 12 sep 2014, 10:14 »
Mooie foto's, ZEKER !
En bedankt voor de zinvolle tip qua rust en ruimte. Erg aan ons besteed, we passen die ook op andere plaatsen vaak toe.  :laughing7:

Haha, wat toepasselijk, dat Two Together Railcard-filmpje onder dit item.
oh, hij is al weer weg...
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 12 sep 2014, 21:19 »
Hebrides, ik heb je een mail gestuurd!

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 22 sep 2014, 19:39 »
Hoi Hebrides, ik heb net je verslag gelezen. Dank! Goed dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad. Lijkt me wel heel bijzonder, alles met het OV. Is toch wat spannender denk ik dan gewoon in de auto stappen! :icon_sunny:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #43 Gepost op: 22 sep 2014, 22:26 »
Erg mooie foto's van een mooi eiland  :icon_thumleft:
Inderdaad, Iona wordt pas echt speciaal als de laatste ferry heeft gevaren en verdient meer dan een dagtripje. De tegenstelling van enorm druk naar heel stil (nouja, buiten het corncrake seizoen dan  :laughing7:) vond ik altijd heel apart.

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 22 sep 2014, 22:33 »
Hoi Hebrides, ik heb net je verslag gelezen. Dank! Goed dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad. Lijkt me wel heel bijzonder, alles met het OV. Is toch wat spannender denk ik dan gewoon in de auto stappen! :icon_sunny:
Christina, het is inderdaad bijzonder en leuk om per OV te reizen! Het spannende valt wel mee al moet je op sommige momenten erg goed opletten dat je op tijd bent voor een bus, of een ferry omdat er zo weinig rijden/varen.
Dit keer zat er (in Schotland zelf) nog wel een lang stuk reistraject in dat ik vooraf wel spannend vond, maar daarover vertel ik later nog wel eens meer;  anders worden mijn nog te plaatsen raadfoto's van die omgeving zo makkelijk!  :icon_smile:

Offline Hebrides

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 22 sep 2014, 22:38 »
Erg mooie foto's van een mooi eiland  :icon_thumleft:
Inderdaad, Iona wordt pas echt speciaal als de laatste ferry heeft gevaren en verdient meer dan een dagtripje. De tegenstelling van enorm druk naar heel stil (nouja, buiten het corncrake seizoen dan  :laughing7:) vond ik altijd heel apart.
Dank je Sas! Had ik het nou goed onthouden dat jij wel eens vrijwilligerswerk op Iona had gedaan via de NTS?
Dit keer was er een volunteersgroep van NTS bezig met archeologische opgravingen in een weiland dichtbij Martyr's Bay.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #46 Gepost op: 23 sep 2014, 15:12 »
Ja klopt, leuk! Destijds zat ik in het eerste werkkamp op Iona ooit, er worden er nu meerdere per jaar gehouden met diverse werkzaamheden. Daarna ook nog een keer tijdens een echte vakantie voor een paar nachtjes teruggekeerd naar Iona. Het blijft een mooie, speciale plek!

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #47 Gepost op: 23 sep 2014, 19:01 »
Destijds zat ik in het eerste werkkamp op Iona ooit

.. en iedere keer als wij mooi recht hekwerk zien, moet we aan Sas denken ..  :laughing7: