Auteur Topic: Tour de France in Engeland  (gelezen 7924 keer)

Offline Michel

• Schotland fan
Tour de France in Engeland
« Gepost op: 11 jul 2014, 09:43 »
Goedemorgen mensen,

Ik heb geen vraag maar slechts een mededeling: afgelopen zaterdag, zondag en maandag verbleef de Tour de France in Engeland waarvan de
eerste twee dagen in Yorkshire (noord Engeland). Ik heb daar op de website speciale pagina's voor ingericht met de route, en plaatsen en bezienswaardigheden rondom de route.
Mocht je de uitzendingen dus gezien hebben en bijvoorbeeld delen van de route willen volgen, kijk dan hier voor de drie routekaarten:

http://www.groot-brittannie-liefhebbers.nl/evenementen/tour-de-france-2014-engeland.html

Met vriendelijke groet,

Michel

rend

• Gast
Re:Tour de France in Engeland
« Reactie #1 Gepost op: 11 jul 2014, 10:13 »
Was leuk om te zien idd!!

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #2 Gepost op: 11 jul 2014, 15:42 »
Leuk om op tv te kijken en leuk dat je op je website daar ook aandacht aan besteed. Wij hadden een deel van de eerste etappe zonder Tour-voorkennis al een beetje uitgestippeld om zelf ook te rijden - met de auto, dat dan weer wel  :laughing7: onze eerste etappe zal van Hull naar Richmond gaan. Ik denk alleen dat er iets minder mensen op Buttertubs staan tegen die tijd, wat een mensenmassa stond er langs de kant!

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 11 jul 2014, 18:06 »
Ja Sas,

de mensenmassa was echt ongekend. Normaal zie je veel volk op een heuvel maar hier stonden ze ook nog in de afdaling en op het vlakke. Naar verluid zo'n 2 miljoen mensen
per dag. De luchtbeelden zagen er ook mooi uit en ik zag dat niet alleen de rit door het Yorkshire Dales National Park mooie landschappen gaf maar ook het tweede deel van etappe 1 vanaf Middleham (vlakbij Richmond) richting het zuiden naar Harrogate. Die weg scheert langs Nidderdale en komt door Ripon en langs Fountains Abbey. Ook iets om te onthouden.