Auteur Topic: Kleine kindjes mee (wagenziekte)  (gelezen 11041 keer)

Offline Pixie

• Schotland fan
Kleine kindjes mee (wagenziekte)
« Gepost op: 28 nov 2006, 22:43 »
We plannen EINDELIJK weer een reis naar Schotland begin augustus.? Deze keer hebben we 2 kindjes mee te nemen, eentje van (tegen dan) 5,5 en eentje van 2.
Vorige keer was onze dochter (van toen 2,5) regelmatig wagenziek.? Weet iemand wat ik haar deze keer kan geven?

Ik had ook gedacht om een huisje te huren, maar dan ben je zo streek gebonden en wij trekken graag rond.
Het zullen waarschijnlijk Best Western-Hotels worden, daarmee hadden we de vorige keer helemaal geen problemen.

Maar alle tips zijn meer dan welkom? :help:

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: Kleine kindjes mee
« Reactie #1 Gepost op: 29 nov 2006, 12:37 »
Onze zoon van 6 geven we al een tijdje Primatour tabletjes (een halve per keer) als we een stuk met de auto gaan.
Volgens ons werken deze prima, want als we het een keer vergeten, dan wordt hij weer wagenziek.
Helaas is het geen garantie, zeker niet met al die leuke, kleine slingerweggetjes.  :laughing7:  Soms wordt hij dan toch nog misselijk.
Gelukkig hebben we altijd een emmertje in de auto, voor de ongelukjes (en snoetepoetsers).

marieke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29 nov 2006, 14:26 »
Hoi
Ik volg al enige tijd het forum en dit is dan de eerste keer dat ik reageer, over Schotland op zich kan ik weinig vertellen, we gaan zelf in 2007 voor het eerst.
Echter zijn we wel al met onze kinderen, nu 5 en 7, heel wat keren naar Ierland geweest.
Wij verbleven zelf meestal wel in een cottage, omdat het ons lastig leek om jezelf te vermaken als de kinderen 's avonds naar bed gaan. Wij hebben onrustige slapers, dus rustig beneden zitten kwam er niet echt van en dan zit je toch maar op die kamer. We hebben het wel eens gedaan maar voor elke nacht lijkt het ons voorlopig niks.
Ik neem aan dat je met een babyfoon wel wat kan, dan heb je wellicht 's avonds wat vrijheid.
Wij houden er op zich ook van om rond te toeren, we zoeken meestal een stek te midden van veel moois, ontdekken vandaar uit de omgeving en verkassen het liefst halverwege de vakantie naar een andere plekje.
Maar is het niet ook heel kostbaar om met je gezin langere tijd in een hotel of B&B te verblijven?
Je ben dan tenslotte ook nog verplicht elke avond uit eten te gaan.
Ik hoor er overigens van op dat in Schotland geen kinderen de pub in mogen, in Ierland zitten er overdag (tot een uur of 7-8 's avonds) hele gezinnen in de pub, ook vaak om te lunchen, dat is altijd een erg gezellig sfeertje.
In elk geval veel plezier met het plannen, ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie naar toe willen.
Groetjes Marieke

Marien

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29 nov 2006, 20:08 »
Onze zoon van 6 geven we al een tijdje Primatour tabletjes (een halve per keer) als we een stuk met de auto gaan.
Volgens ons werken deze prima, want als we het een keer vergeten, dan wordt hij weer wagenziek.
Helaas is het geen garantie, zeker niet met al die leuke, kleine slingerweggetjes.  :laughing7:  Soms wordt hij dan toch nog misselijk.
Gelukkig hebben we altijd een emmertje in de auto, voor de ongelukjes (en snoetepoetsers).

Onze zoon heeft door die pilletjes afgelopen vakantie niet ??n keer gespuugd. Ik weet niet of jouw dochter in NL ook wagenziek is, maar probeer die pilletjes anders eens uit. Het is ook heel belangrijk om voor de reis je dochter geen melk te laten drinken en teveel te laten eten.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 29 nov 2006, 21:54 »
Wij geven onze dochter (ondertussen 15, maar nog altijd wagenziek) ook altijd prematuur tabletten! Ook voordat we aan boord gaan, en dat helpt prima. Maar we hebben niet echte slechte overtochten meegemaakt met storm ofzo.
Hele steile afdalingen, tja, dat was soms wel eens kiele kiele, maar gelukkig dankzij de tabletten lukte het wel.
Gewoon eigen merk van de drogist hoor.

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 30 nov 2006, 22:11 »
Bedankt voor de tips, we wonen in Belgi?, aan de NLse grens, dus ik zal die pilletjes wel ergens kunnen krijgen.
Als we hier een eindje rijden (+/- een uur), dan heeft ze nog nooit overgegeven, maar ze klaagt op 't einde toe meestal wel van buikpijn, ze trekt soms ook wit weg.  Zelf was ik als kind ook altijd wagenziek.

Marieke,
We zijn er nog niet helemaal uit over waar we weer naartoe trekken, we hebben eigenlijk bijna alle hoeken van Schotland al wel eens gezien.  Het zal waarschijnlijk terug in de driehoek van Edinburgh, Inverness en Fort William liggen.  Er is daar voor kinderen ook meer te doen, zoals oa safariparken, hertenparken, andere dierenparken, ... .

Een huisje huren lijkt mij ook wel iets, en zoals je al zei, in de helft van de vakantie de boel inpakken en verhuizen, maar we zien er tegenop om daar zelf te moeten koken.  We hebben vroeger steeds via een reisburo geboekt, zelf de streken of hotels gekozen, en we verbeleven steeds in kleine hotels waar je niet verplicht bent om te dineren, wel ontbijten (zit uiteraard in de prijs).
Hoe deden jullie dat dan qua maaltijden?

Ik heb ook al eens even rondgekeken voor een overzet per boot, de eerste keren hebben we gevlogen, de laatste keer met de eigen wagen de trein op (eurotunnel) en dan gans Engeland door. Maar die overzetboten lijken me ook heeeeel duur en heeeeel lang. 
De tocht door Engeland was ook wel lang, maar al bij al viel het heel goed mee, we waren rond 6 u 's morgens vertrokken, rond 10 u de trein op, je spaart dan nog eens een uur uit en rond 18.30 u plaatselijke tijd waren we net voor de Schotse grens.

We hebben nog tijd om alles uit te zoeken, gelukkig  :schface

marieke

• Gast
Re: Kleine kindjes mee (wagenziekte)
« Reactie #6 Gepost op: 02 dec 2006, 15:28 »
Hoi Pixie,
Wat een dilemma's he?
Wij zijn er ook nog niet helemaal over uit hoe naar schotland te reizen, de overtocht IJmuiden- Newcastle (wij wonen dichtbij IJmuiden) is fiks duurder dan de trein, wel moet je natuurlijk nog benzine meerekenen voor de afstand die je anders uitspaart. maar toch.
Mijn echtgenoot heeft het niet zo op varen, maar het is voor ons wel een fikse afstand, eerst naar Calais ( dat is al 400 km) en dan nog 950 km naar Aberdeen( dat is onze eerste stop) Vorig jaar zijn we vanuit Noor-Ierland (haven Stranraer in Schotland) teruggereden in een dag naar Harwich, op zich ging dat heel goed, de kinderen deden het super, maar hoe het de volgende keer dan weer gaat...
We neigen dus toch naar de boottocht, voordeel is dat je bij deze overtocht grotendeels slaapt, dat is voor de kinderen ook wel zo prettig.
We nemen dan ook maar een niet al te luxe hut, en nemen wel ons eigen hapje mee, dan schijnen de kosten weer wat mee te vallen.
Wat betreft de logies, wij huurden dus meestal een huisje, vaak via internet van een particulier, dus niet op een park ofzo, dit is een stuk goedkoper. En we kookten wel regelmatig zelf, en wisselden dat af met buiten de deur eten.
Maar als je een huisje huurt kun je toch evengoed elke dag uit eten gaan als je dat wilt?
Goed om trouwens te horen dat in de genoemde regio meer voor de kinderen te doen is, dat wist ik nog niet. wij zijn nog wat zoekende waar we precies heen gaan.
nogmaals veel voorpret gewenst, groetjes Marieke

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 03 dec 2006, 23:01 »
En nu op zoek naar een leuke cottage, ik had gedacht iets in de buurt van een boerderij, zodat de kindjes veeeeel schaapjes kunnen tellen ;)  :laughing7:

We hadden een leuke plek gevonden, iets onder Edinburgh, maar helaas ... volzet voor augustus 2007  :sad2:  Ik zoek alvast verder.

Marieke, die benzine valt ook reuzemee hoor, we hebben vorige keer maar 1 x moeten tanken in de UK, we rijden wel op Diesel en onze toenmalige tank kan  60 liter slikken. 
Wij moeten ook wel 3 u rijden naar Calais. 
Ik word sowieso ziek op een boot, dus ik vermoed dat we toch weer de rit door de UK gaan wagen.

Ja, ik ga ook nog eens moeten bekijken wat we juist allemaal gaan doen met de kids. 
Heb ook geen idee of de streek onder Edinburgh interessant is, heeft iemand daar enig idee van?

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #8 Gepost op: 03 dec 2006, 23:33 »
Als je van wandelen houdt, zijn de Pentland hills erg fijn, zeker ook met kinderen omdat het niet zo hoog is als de Highlands. Verder zit je dicht bij Edinburgh of Glasgow voor Citytrips en als je iets verder rijd Stirling of de Trossachs.
Wij gaan 2007 voor de 3e keer? naar "onze" boerderij in de Pentland hills. 20 minuten buiten Edinburgh en midden in de natuur, heerlijk (zie onze foto-site voor verslag en veeeel schapen).

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #9 Gepost op: 04 dec 2006, 22:37 »
Deze boerderij cottages (ten zuiden van Ediburgh) hadden we ook nog in onze favorieten staan: Crosswoodhill

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 05 dec 2006, 11:11 »
Hey Hans,

Die had ik ook al gezien ja, maar het enige probleem is dat de kindjes er niet buiten kunnen spelen, je zit midden tussen de schapen en koeien (met bijhorende 'droppings') zonder een aparte tuin, ofwel slaap je naast de schuur waar je 's morgens kan genieten van de tractors.  (Heeft ook z'n charme, mocht onze zoon zo geen slechte slaper zijn en bij het minste geluid is hij wakker).

Ik heb ook nog iets gevonden nabij Roslin en die hebben nog wel plaats, de prijs valt ook heel goed mee en ze hebben een ommuurde tuin.

We waren meteen verliefd op de Eastside cottages, maar die waren helaas volzet :(

Marien

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 05 dec 2006, 13:19 »
Tja, maar daar heb je ook een hoop herrie naast je deur hoor! Het schapenscheren gebeurt niet geluidloos! Ik hoor ze nog!  :laughing7:. Alleen onze cottage had een droppingsloze tuin! Verder lopen overal schaapjes! Thomas had daar geen hinder van hoor, tijdens het spelen!

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 05 dec 2006, 22:43 »
Marien, we zullen dat zeker later nog wen testen, als de kids wat groter zijn (lees: beter slapen  :laughing7: )

Heb een mailtje gestuurd voor onze cottage, hopelijk is er plaats in de week van 11/8-18/8.
We hebben ook weer effe gekeken wat we allemaal kunnen doen, de lijst wordt weer veel te lang, Falkirk Wheel, Blair Drummond Safari Park, Scottish Deer Centre, ... en dan nog de kastelen ten zuiden van Edinburgh, want daarvan hebben we er nog maar 1 gezien.

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 06 dec 2006, 12:47 »
Ziezo, onze cottage is geboekt, en ik heb siroop laten maken tegen reisziekte.  We zullen die dit weekend al gelijk uittesten, de kids mogen mee gaan 'crossen' op 't strand in Cadzand.

We hebben trouwens ??n van de Orchard cottages geboekt van het Gorton House
http://www.gorton.plus.com/index.htm

Hopelijk valt het mee, maar ik heb er een goed oog op, er is een tuintje met hek rond, dus de kindjes kunnen ook veilig buiten spelen, hoewel we er niet veel zullen zijn.

Nu nog 2 hotels boeken, wachten tot augustus en we kunnen vertrekken!!  (Ow, de trein niet vergeten natuurlijk, en de hotels in GB ook ni  :icon_scratch: en geld wisselen, en kinderpasjes en ... nog veel te doen blijkbaar  :laughing7: )

Marien

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 07 dec 2006, 15:40 »
Ziet er goed uit zeg!  :icon_thumleft: Welke hebben jullie dan, als ik zo nieuwsgierig mag zijn!

Offline Pixie

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 07 dec 2006, 21:46 »
Heb eerlijk gezegd geen idee  :verward  't is 1 van die Orchard cottages, ik zal het haar wel eens vragen als ze me de bevestigingsmail stuurt.  Ik vermoed dat die 3 cottages allemaal hetzelfde zijn.  :dontknow: