Auteur Topic: Groeten uit...  (gelezen 20053 keer)

Offline Hennie.

• Schotland fan
Re:Groeten uit...
« Reactie #25 Gepost op: 23 mei 2014, 22:35 »
Ook wij tellen al HEERLIJK af,nog enkele weekjes(hihi 10) en neem ook met heel veel Plezier die ongemakken op de koop toe :piper3

Offline Gerankie

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 24 mei 2014, 00:57 »
Groeten uit Stornoway!!!, vandaag de prachtige trip gedaan van Dornie via Uig op de boot naar Stornoway.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 24 mei 2014, 20:19 »
Voor iedereen die gaat: héél veel plezier! Met hopelijk net zulk prachtig weer als wij - op één dag na - hebben/hebben gehad  :sunny:!
Voor iedereen die heeft gereageerd: dank jullie wel, leuk!
Voor wie niet gaat om welke reden dan ook... we denken aan jullie!

5. Groeten vanaf Skye! De zon schijnt, er lopen schapen voor onze geweldige cottage, we kijken recht op Sound of Raasay, het eiland Raasay en de atlantische oceaan. Rust! Heerlijk...

Groetjes dus maar weer,

MacHub and MacMyself,

Olga

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2014, 22:15 »
Olga en MacHub: Enjoy while ye can  :bagpipe
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 24 mei 2014, 22:52 »
Maak me niet jaloers he... :crybaby2: :tongue3:

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 07 jun 2014, 18:09 »
En met terugwerkende kracht groeten uit:

6. Benderloch. We zijn een dag eerder van Skye vertrokken en hebben een extra B&B ingelast om meer op ons gemak meer van 't land te kunnen zien.

Voor nu de hartelijke groeten uit

7. Kilmarnock - waarvan iedereen tegen wie we zeiden dat we hierheen zouden gaan reageerden met "Eh?" of "Why!"

Gewoon, het ligt op de route... Maar we snappen wel wat ze bedoelen, denk ik. Er is hier he-le-maal niets, d.w.z. niet waar wij zitten. In een knol van een oude boerderij met verschrikkelijk aardige mensen die ons zojuist een tea hebben voorgeschoteld die nauwelijks op tafel paste.

Morgen zeggen we Schotland vaarwel en gaan we naar Keswick. Ik zal proberen vandaaruit opnieuw de groeten te doen...

Dahag,
Olga

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 07 jun 2014, 19:51 »
En met terugwerkende kracht groeten uit:
[...]
Kilmarnock - waarvan iedereen tegen wie we zeiden dat we hierheen zouden gaan reageerden met "Eh?" of "Why!"
[...]
Tja, Johnnie Walker wordt er niet alleen niet meer gedistilleerd, maar inmiddels ook niet meer gebotteld...
Ze schijnen er trouwens wel lekkere pasteitjes te maken, heb ik van horen zeggen
Veel plezier nog!

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 08 jun 2014, 18:39 »
Dank je wel. Aan pasteitjes zijn we niet meer toegekomen, het was binnen (het regende) te gezellig. Met Noren en met de eigenaren.

Voor nu groetjes uit

8. Keswick. Da's geen Schotland, maar het is een leuk plaatsje. Druk wel. Geeft niet, morgen op merenjacht ;).

Olga

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 08 jun 2014, 21:58 »
'Merenjacht'  :dontknow: wist niet dat er daar ook 'n Hunting Season voor was...  :bonk

Wat leer ik toch veel op dit Forum  :laughing8:

Geniet ervan, hoor Olga en MacHeather!  :alien:  Wie weet tref je nog 'n ver familielid van Nessie... :laughing7:

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 10 jun 2014, 19:15 »
Je kunt uitstekend op meren jagen in het Lake District, Light. Je moet het even wíllen, dat is het ;).

Intussen groetjes uit

10. Lanercost. De laatste en volledig overbodige B&B omdat we niet ver van Newcastle zitten. Maar het is een beetje "traditie" geworden om hier de laatste nacht door te brengen, omdat het zo'n fantastisch adres is vlakbij Hadrian's Wall, omdat het zo in de buurt is van heel veel geschiedenis én omdat je er uitstekend kunt eten. En dat mogen wij bij wijze van afscheid van onszelf.

Dag allemaal, bedankt voor alle leuke reacties.

Olga & MacHeather

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #35 Gepost op: 10 jun 2014, 19:55 »
Je kunt uitstekend op meren jagen in het Lake District, Light. Je moet het even wíllen, dat is het ;).
....
Voordeel is dat die dingen niet wegvliegen en waar een mooi uitzicht meestal aanwezig is. Betrekkelijk eenvoudig te doen.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 10 jun 2014, 22:45 »
Olga, Geniet nog maar even van de laatste dag Schotland en morgen een goede reis naar de boot en een goede thuis reis.          :icon_salut:

Voordeel is dat die dingen niet wegvliegen en waar een mooi uitzicht meestal aanwezig is. Betrekkelijk eenvoudig te doen.
Wittebeer,
Dank voor de tip, ik zal het vast in het boekje zetten voor volgend jaar als we gaan.
Even een cottage vinden vlak bij een meer en dat is het.  :tongue3: :tongue3:
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 11 jun 2014, 22:06 »
 :laughing8: :laughing8: :laughing8:

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #38 Gepost op: 12 jun 2014, 11:10 »
Wittebeer,
Dank voor de tip, ik zal het vast in het boekje zetten voor volgend jaar als we gaan.
Even een cottage vinden vlak bij een meer en dat is het.  :tongue3: :tongue3:
Sterker nog, ik zou het een prestatie vinden als je in Schotland GEEN meren tegen het lijf loopt. Daar hoef je niet voor naar het lake district, hoewel ik het een zeer aangename omweg vond. Dat is natuurlijk ook een charme van het land wat je er zomaar bij krijgt.
En onder water zijn ze ook nog bijzonder heb ik gelezen maar dat zie je niet. Zoals de diepte. Het zal niet helemaal toevallig zijn dat de diepste een "monster" hebben.

Maar ik ben al heel tevreden met de meren boven water. Het bijzondere van de Schotse meren is dat ze nog niet helemaal commercieel ge-exploiteerd zijn, tenminste niet zoals op het Europeese vasteland.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 12 jun 2014, 16:49 »
 :icon_thumleft: Helemaal mee eens.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 12 jun 2014, 18:37 »
We zijn weer thuis!

Olga

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 12 jun 2014, 19:16 »
Welkom thuis Olga en hubby

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 12 jun 2014, 22:49 »
Bedankt voor al die "groetjes uit..............", was leuk!       :icon_thumleft:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #43 Gepost op: 13 jun 2014, 11:14 »
Hèhè... alles uitgepakt, alles weer schoon in de kast (kan niet tegen troep). MacZoon heeft ons huis en onze tuin keurig schoon- en bijgehouden, dat is lekker thuiskomen. Nachtje eigen bed en je weet weer niet beter.
Er worden hier onmiddellijk al voorzichtige plannen gemaakt voor volgend jaar, maar dan wordt het weer een mannenvakantie. Zij zijn de ideale vakantiecombinatie: met MacHeather zie je nog 's wat en kom je nog 's ergens, met MacZoon spreek je nog 's iemand :).

Ik heb geen tijd geïnvesteerd in het dagelijks hier plaatsen van de vakantie-ervaringen, dat leek me een beetje too much en daarbij waren we op vakantie, maar dat zal jullie niet zijn ontgaan ;).

Lang verhaal kort: fantastische vakantie, niet één niet-leuk B&B-adres, spectaculair gelegen cottage, gemiddeld goed weer, weinig midges, twee prima bootreizen op een zee als een spiegeltje. De heenweg was nét wat minder omdat we op dek vier tussen de rammelende motoren lagen; we zijn naar de klantenservice gegaan en daar is meteen geregeld dat we op de terugweg wat beter terecht zouden komen. We hadden op de terugweg een knol van een hut, eigenlijk bedoeld voor mensen die een rolstoel gebruiken, een hut die gewoon over was op dek 6 en ver bij de motoren vandaan.

We gaan weer door...

Groetjes,
Olga

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 13 jun 2014, 17:15 »
Olga en MacHeather, welkom thuis. Ik heb genoten van je reisverslag en ik vind het fijn voor jullie dat het zo naar je zin was geweest.
Nu nog lekker na genieten van alles.

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 13 jun 2014, 17:23 »
Ja, en dan lijkt het net alsof je niet weggeweest bent.........Dank voor je berichtjes. Leuk om zo een beetje "mee te reizen"  :sunny:

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #46 Gepost op: 13 jun 2014, 17:42 »
Graag gedaan. En nagenieten zal wel lukken (ruim 1500 foto's van MacHub en nog een bende te editen video van mij).

Iedereen die nog gaat: fijne vakantie  :icon_thumleft:

Olga

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #47 Gepost op: 14 jun 2014, 00:16 »
Welkom thuis, Olga en MacHeather! Fijn dat het weer op de ferry meezat en dat jullie uiteindelijk OOK in die luxe hut op 6 belandden  :laughing7:

De posts in je Groeten uit... waren leuk en heb ik met plezier gelezen. Bedankt!