Auteur Topic: newby in de Higlands  (gelezen 11983 keer)

Offline gertjan

• Schotland fan
newby in de Higlands
« Gepost op: 14 mei 2014, 08:42 »
Beste Forumleden,

Begin juli ga ik me mijn vrouw naar Schotland.
Voor haar is het de eerste keer in Schotland, ik zelf ben vaker in Edinburg geweest en slechts eenmaal vanaf Edinburgh een korte trip naar Fort William en terug.
Wat dat betreft zijn we redelijke newby's :-)

Ik heb natuurlijk het hele forum al doorgespot om mooie routes, ervaringen en mooie belevenissen. Echter ik zie door de bomen het bos soms niet meer. Ik probeer op de kaart dan al een route te stippelen, maar zie dan weer wat anders wat er ook mooi uit ziet.

Ik heb een paar vragen:

Wij gaan in juli. We zitten eerst 3 nachten in Edinburg (toch wel mijn favoriete stad). Vanaf daar rijen we (in huurauto) naar boven.
We zitten 3 dagen in Edinburg en hebben daarna 7 dagen om rond te toeren.

Ik zit zo wat te plannen en ik zie zoveel voor bijkomen
Bijv: Fort William - Oban - Isle of Skye - terug via Cannich ??

Op sommige plekken willen we 2 nachten zitten, zodat je niet elke dag op zoek moet naar iets anders.
We wilde eerst op de bonnefooi, maar las hier dat begin juli veel B&B al volgeboekt zijn, klopt dat?

Van jullie experts zou ik graag het volgende willen weten:
  • Van te voren B&B boeken?
  • Wat is een mooie 'starters'  route? (wij zijn redelijke wandelaars, maar houden er ook van om 's avonds gezellig te eten en te drinken)  :)

Eh, verder geen vragen voor nu

Offline Màiri

• Schotland fan
Re:newby in de Higlands
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2014, 11:31 »
Ik zou absoluut (vooral op Skye) je B&B's van tevoren boeken! Bijna alles is volgeboekt in de zomer. En dan zo snel mogelijk, het is nu al aan de late kant (dat was althans mijn ervaring).

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2014, 14:11 »
Helemaal met Màiri eens! Wij gaan binnenkort al naar Schotland (waarvan twee weken naar Skye) en kregen toen we B&B's voor heen- en terugweg boekten, en da's echt al weer even geleden, al verhalen van verhuurders dat het zeker niet raar was om zo vroeg al te reserveren en dat er vaak al aanvragen waren geweest. Vroeg boeken spaart zoektijd en onzekerheid. Voor het huisje dat we op Skye hebben gehuurd waren we voor "onze" periode nog maar net op tijd.

Misschien vindt niet iedereen het fijn om een route te hebben die dan al zo vastligt, maar wij vinden het - dit keer - wel prettig.

Mocht je trouwens ergens stranden, dan is het handig om naar de plaatselijke Tourist Information te gaan. Ze zijn daar altijd bereid om voor je te zoeken of je te adviseren.

Olga

Offline Freerk08

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2014, 15:20 »
Met alle schrijvers eens hier, boeken is nodig voor B&B's zeker in het hoogseizoen en waarschijnlijk ook voor huisjes. Vrienden van ons hebben aan Little Loch Broom verschillende type's accommodaties en het huisje is al ver in het jaar redelijk vol geboekt. En dat terwijl de kroeg toch echt meer dan 12 kilometer rijden is.
Skye is mooi en spectaculair. Ardnamurchan rustiger en ook erg fraai, maar waar is dat niet het geval in Schotland. Zelf kom ik er al erg lang en vind het nog steeds machtig mooi! Verveelt geen seconde. Veel succes met plannen en een prima vakantie gewenst! :aye
Our problems on earth may seldom cease, so sit ye a while and be at Peace

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2014, 20:07 »
klopt en dit jaar waren zeker juli en augustus al heel snel volgeboekt ( caravans) dus ik zou zeker reserveren nu.

Offline gertjan

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2014, 10:31 »
dank! ik ga proberen wat B&B 's te reserveren!