Auteur Topic: DFDS Ferry  (gelezen 8262 keer)

Offline david

• Schotland fan
DFDS Ferry
« Gepost op: 28 mrt 2014, 09:36 »
Heeft er iemand ervaring met het 7seas restaurant bij dfds ferry's?

Is de drank hier betaalbaar, is het eten goed?

Offline OMH

• Schotland fan
Re:DFDS Ferry
« Reactie #1 Gepost op: 28 mrt 2014, 15:15 »
Ja, wij hebben daar ervaring mee. Mijn Hub (MacHeather) meer dan ik, omdat hij vaker in Schotland is geweest, maar we zijn het wel eens: dat buffet heeft heel veel, maar niet alles is echt lekker (en blijft een kwestie van smaak denk ik....), en volgens ons komt dat o.a. doordat het voedsel in van die warmhoudbakken zit - en daar knapt het niet van op.

Toch hebben we dat buffet voor onze volgende vakantie weer geboekt, omdat het toch genoeg heeft. Alleen "wijs" geworden zijn we dit keer wel voor de eerste tijd-optie gegaan. Ik heb van anderen gehoord dat dat het nodige kan uitmaken.

Een familielid van ons is vreselijk enthousiast over het buffet, wij vonden het matig maar voldoende goed om het weer te willen, en er zijn geheid hier ook anderen die het niets vinden.

Over de prijzen van de drank kan ik je niet zoveel vertellen, omdat we weinig tot geen alcohol gebruiken. Wel vond ik de "verse" sinaasappelsap bij het ontbijt, maar daar kun je voor kiezen, schandalig duur.

Sterkte...  :dontknow:

Olga

Offline david

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 28 mrt 2014, 15:26 »
Ik heb het niet enkel over alchohol, meer eigenlijk over de frisdranken bij het buffet, of zijn deze inbegrepen?

Offline OMH

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 28 mrt 2014, 17:21 »
Ik heb het niet enkel over alchohol, meer eigenlijk over de frisdranken bij het buffet, of zijn deze inbegrepen?

Voor zover ik weet: sommige wel, andere niet. Ik weet zeker dat anderen hier dat beter weten dan ik.

Olga

Offline Wittebeer

• Schotland fan
  • Het gras bij de buren is altijd groener
« Reactie #4 Gepost op: 28 mrt 2014, 17:46 »
Haute cuisine is het niet maar dat kan ook helemaal niet, ik heb ooit in een militaire keuken gewerkt en als je met een roeispaan moet roeren is het soms nog een wonder dat er iets fatsoenlijks uitkomt.

Inderdaad zijn die warmhoudplaten niet goed voor de smaak maar daar kan je je keuze op aanpassen. Tip: Heb geduld en zie wat er bijna niet meer is, dat wordt aangevuld en dan heb je het vers.
Dan zijn er ook gerechten die zich niet zo lenen voor het "systeem", maar dat hebben ze toch omdat er vraag naar is en de keuze groter te maken. Volg je intuitie en als je het niet zeker weet neem een beetje om het te proberen.

Bij gebrek aan concurrentie zijn ze wel aan de dure kant maar als je op de penning bent kun je ook zorgen dat je honger hebt, heb je in ieder geval waar voor je geld.

Drank is wel duur maar als je b.v. Guiness drinkt is het niet eens veel duurder als in de Irish Pub in NL. Pils en verse Jus is relatief erg duur, dat klopt. Met andere dranken heb ik geen ervaring maar ik meen dat inderdaad sommige frisdranken (premix) vrij zijn.

Van die verse Jus nog even, mijn vrouw sprak de landstaal van de obers en die (toen ze er naar keek) raadden haar af die Jus te nemen (ons kent ons), wordt aangelengd met water en een smaakje dus is het eigenlijk nog duurder. Hij is niet geheel vers.

Maar ik heb me vorig jaar maar eens overheen gezet, ik vond het al 25 jaren veel te duur dat Schotland en als je het dan toch doet moet je het goed doen en is het een onderdeel van je vakantie.
Uiteindelijk zijn de kosten in Schotland zelf wel meegevallen (veel waar voor je geld) en ik had het wellicht veel eerder moeten doen. Het is een heel mooi land, maar uiteindelijk niks voor niks.

Van zo'n boot moet je ook een beetje genieten, als ik (maar dat is heel persoonlijk dat weet ik wel) mensen vanuit een picknickmand op hun schoot hun broodje zie smeren dan zou ik me een beetje genant voelen. Wat mij betreft zijn er grenzen, maar ik ben dan ook wel bijna 60 dus een beetje luxe hoort er wat mij betreft bij.'

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 28 mrt 2014, 20:37 »
Ja , over het buffet eten is al veel geschreven, ik zou zeggen gewoon proberen. Het breekt in ieder geval de lange avond aan boord  :icon_thumleft:
Er is geen enkele drank ( zelfs geen water) bij de prijs inbegrepen. Misschien nog leuk om even te vermelden : "tap water" is in Schotse restaurants altijd gratis, leuk he, voor ons Nederlanders  :laughing7:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 29 mrt 2014, 15:09 »
Sluit me aan bij de boven geschreven berichtjes.  Het is persoonlijk, maar wij vinden het ook best lekker, het breekt de avond, en het "hoort" een beetje bij de vakantie.  Keuze zat.  We eten er niet elk jaar (ja, wij reizen ELK jaar................... maar dan in tegenovergestelde richting!), en zitten soms ook met ons picknick mandje (maar dan wel in onze kabine,  ;), Wittebeer)

Bij het ontbijt buffet is de koffie, thee, melk, en vruchtensap er wel gratis bij (behalve de "deftige fresh orange").

Fijne vakantie!  :bagpipe
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 30 mrt 2014, 01:40 »
Dat is wat anders. Ik neem in de hut ook nog wel (hoor mij van die paar keer de boot) een afzakkertje Whisky en wat snacks, maar dat pontificaal op die stoelen in die gangen vond ik wel een beetje raar. Niet dat ik niks gewend ben maar dat verwacht ik in Azie  (dat zijn pas echt krakkemikkege sloepen, daar zijn maar een paar hutten) en niet in Noord-Europa. Maar natuurlijk moet iedereen het zelf weten.

Vanuit Newcastle (als je denkt absoluut geen honger te hebben of er gewoon geen zin in hebt om aan het buffet te hangen) kan je in dat outletcenter vlak bij de boot jezelf voorzien van wat Sub-Way broodjes. Ook persoonlijk natuurlijk, ik ben gek op die broodjes, in de landen waar ik kom en ze zie loop ik er soms voor om, overigens meestal omdat het alternatief minder is maar toch. In Nederland loop ik ze gek genoeg meestal voorbij.

En wat betreft die frisdranken ben ik misschien in de war met Rotterdam-Hull, daar is dat wel. Maar frisdranken is echt de hoofdprijs niet. Dat is voor cocktails en de pure sterke drank maar die zijn ook niet goedkoop in de horeca op het vasteland.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 30 mrt 2014, 09:06 »
Volgens mij (misschien alweer veranderd?) kan je voor een x bedrag een drankje bij het buffet krijgen. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik liever met een goed boek en een lekker broodje in mijn hut (of op het dek met mooi weer!) blijf. Ik heb zeker 7 x zo'n buffet geboekt, maar omdat ik moeilijk kan kiezen eet ik veel te veel. En dat wil ik mijzelf liever besparen  :icon_scratch: want zo ontzettend lekker is het nu ook niet. Scheelt wel of je de eerste lichting bent. Het ontbijt buffet vind ik echt wel heel lekker.

Offline Wittebeer

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 30 mrt 2014, 18:55 »
Aan zo'n ontbijtbuffet kan ook eigenlijk weinig fout, ik kan me persoonlijk ook niks voorstellen zonder dat ontbijt voor de ontscheping. In de avond kan het anders zijn en ook ik ben van zodanig extreem formaat dat ik zover mogelijk weg zou moeten worden gehouden van welk voedsel dan ook. Ja, ik eet veel te veel maar dat is part of the deal voor mij, ik doe buiten de vakanties al mijn best, als ik dit op vakantie moet doen blijf ik wel thuis. En ik vond die Schotse ontbijten echt uit de kunst trouwens maar wellicht drijf ik wat af. Part of prijs/kwaliteit.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 30 mrt 2014, 22:43 »
Wat mijn voorgangers vertelde klopt ook wel.
Het eten aan boord is als je het goed bekijkt niet aan de voordelige kant.
Het buffet ’s avonds is goed maar daar is het dan ook mee gezegd, ik weet dat ze in de keuken hun best doen maar zoals Wittebeer zegt: koken met een roeispaan….. De kok in het verpleeghuis van mijn moeder kon daarover mee praten. Ach, je hoeft niet met honger naar bed, en je hebt al een heel stuk avond achter de rug, want al die entertainment hoeft voor mij niet. Dan liever dat goede boek maar mee uit de auto.

Het ontbijtbuffet is een beetje eentonig.
Hoofdzakelijk beleg van varkensvlees of het alternatief is kaas. Voor onze gezondheid is varkensvlees verboden, en zoet eten we nooit, dus dan wordt het ook kaas.

Maar er is genoeg en het duurt altijd wel even voor je onderweg naar je eerste logeeradres en pub of iets vind om te eten,
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 31 mrt 2014, 11:55 »
Er is veel keus en ik vind het altijd erg lekker. Geniet er iedere keer weer van. Dus van hieruit even een positief comment. :icon_thumleft:

Offline Hennie.

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 31 mrt 2014, 12:21 »
Het eten is erg gevarieerd en lekker,erg tevreden er over!

Offline david

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 31 mrt 2014, 13:58 »
Kan iemand mij vertellen om hoe laat ik ongeveer van de boot rijd in Newcastle?

mvg.

David

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 31 mrt 2014, 16:44 »
Hier ook 2 positievelingen..
Althans wat het ontbijt aangaat...diner doen we nooit ivm evt zeeziekte.
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 31 mrt 2014, 17:21 »
Vaarschema Heenreis:
van IJmuiden naar Newcastle

Check-in tijd:
Vertrektijd:
Aankomsttijd:
 15:00 uur
17:30 uur
09:00 uur

Terugreis:
van Newcastle naar IJmuiden

Check-in tijd:
Vertrektijd:
Aankomsttijd:
 14:30 uur
17:00 uur
09:30 uur

Misschien heb je hier wat aan.

Als het een voorspoedige reis is meert de boot om 9.00 uur aan
De douane is aan de overkant van het water wel heel stipt.
Zo goed als elke auto, motor enz moet wel alle papieren laten zien. En dan ligt het er aan hoe vlug je van boord mag van het personeel. Maar ach de vakantie begint toch als je van huis gaat.

I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline david

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 01 apr 2014, 08:31 »
Als de boot om 9 u aankomt, hoe lang duurt het dan ongeveer nog voordat je alles achter de rug hebt ivm douane ed en je echt op weg kan?

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 01 apr 2014, 08:40 »
Als de boot om 9 u aankomt, hoe lang duurt het dan ongeveer nog voordat je alles achter de rug hebt ivm douane ed en je echt op weg kan?

dat ligt er helemaal aan wanneer je van boord mag, als één van de eerste of als één van de laatste. Een richtlijn: We zijn wel eens rond 12 uur in Edinburgh aan gekomen en wel eens na 1 uur. Wil je stoppen onderweg? welke weg wil je nemen? Houd rekening met ongeveer een uur. Wij hebben een keer tot 11 uur moeten wachten omdat de lift van de auto's het niet deed, moest een monteur komen.