Hi Schotlandforum-leden!
Wij zijn vorig jaar flink aan het regelen geweest om in Schotland te kunnen wonen, is niet helemaal gelukt, maar wel een beetje,
want we zijn nu naar zuid-Engeland geimigreerd. We zitten dus in ieder geval in de U.K.

Je moet immers wel werk hebben wil je emigreren en mijn vrouw kon een mooie baan krijgen in Oxford, dus het is een goed begin.
Erg leuk wonen hier, maar het is geen Schotland, de mensen zijn minder spontaan dan dat we merkte tijdens onze Scotland Rondreizen, maar altijd relaxter dan de gemiddelde Nederlander

Nu zijn we aangekomen bij de volgende fase in ons leven: gezinsuitbreiding!
Als in: We willen dit gaan proberen te verwezenlijken.
Nu had ik al wat rond gezocht op internet en kom er al achter dat kraamzorg hier niet is zoals in Nederland, maar echt veel oplossingen voor dit verder zie ik nog niet.
Wij hebben geen ouders of vrienden (met kind-ervaring) die makkelijk hier kunnen komen voor 1 a 2 weken.
Ook in de U.K. zelf wel wat mensen al ontmoet, maar allen kinderloos.
Mijn vraag dus:
Wie van jullie heeft hier ervaring mee en heeft goede tips?
Door de emigratie (en vlak daarvoor huwelijk

) hebben wij geen buffer om een expat-kraamzorg over te laten komen.
Wel genoeg voor een kinderkamer natuurlijk
Maar benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan?
Ook qua paspoort etc..?? Las al iets dat je naar Londen moet daarvoor, naar de Ambasade, maar lijkt mij niet echt handig
om met een pasgeboren baby meteen een uur in de trein te moeten zitten, of krijg je hier een paar maanden de tijd voor?
Thanx alvast!
Greetz from the U.K.