Auteur Topic: Hondvriendelijke camping Ullapool-Inverness en Cairngorm area  (gelezen 16623 keer)

Sonnie

• Gast
 :hello2: De boot is geboekt! Dus de plannen kunnen gesmeed worden  :hypocriet
Ik ben al lekker aan het googelen geslagen maar wellicht hebben jullie nog leuke tips. We kamperen met een grote tent en zoeken graag kleinschalige campings uit. Enige eisen: warme douche en hondvriendelijk.

We willen graag naar het noorden ergens bij Inverness of Ullapool, net waar we wat leuks vinden. En dus het Cairngorm gebied. Beiden gebieden die we nog niet zo goed kennen, vandaar de vraag om tips  :)

We beginnen overigens in de buurt van Oban denk ik.. Maar dat kan allemaal zomaar nog veranderen. We moeten een beetje rekening houden met de reistijd naar de boot aangezien we via Hull varen.

Nou ja, spannend dus weer, en leuk! Plannen, ik hou er van  :laughing7: :icon_thumleft:

skye

• Gast
Re:Hondvriendelijke camping Ullapool-Inverness en Cairngorm area
« Reactie #1 Gepost op: 20 mrt 2014, 13:49 »
Lekker dat je geboekt hebt.
Als wij naar the Cairngorms gaan kamperen we in Grantown on Spey of Glenmore. Beide niet kleinschalig, maar wel goed en er mogen honden. Ik weet dat er bij Aviemre meer campings zijn maar heb daar zelf nooit gestaan, kan er dus niets over zeggen. Er is nog een camping bij Boat of Garten geloof ik, viel ons tegen. En er is oij nog ergens iets bij een pub, maar daar kan Ruud Glenlivet denk ik wel iets over vertellen, die woont in de omgeving.
Een paar jaar terug hebben wij iets buiten Ullapool op een camping gestaan, is wel bevallen. In Ullapoil zelf is ook een camping maar dat trok ons niet zo. Ik weet dat als je nog wat Noorderlijker gaat, richting Suilven en Lochinver er ook nog wel campings zijn.
Met Oban kan ik je niet helpen.

Succes met zoeken en plezier met de voorpret.

eefkepeefke

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 mrt 2014, 14:34 »
Wij zijn anderhalf jaar terug bij deze camping geweest.
http://www.bunchrew-caravanpark.co.uk/

Ligt tussen Inverness en Beauly. Honden mogen mee maar .... "You can also bring your dog (except Rottweiler and Pit Bull breeds) as long as it is well-behaved, kept on a lead and the owner cleans up when necessary."

Mieke

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 mrt 2014, 15:30 »
Wij zijn anderhalf jaar terug bij deze camping geweest.
http://www.bunchrew-caravanpark.co.uk/
Wij vorig jaar ook, leuk voor de hond, zorg dat je bij het water komt te zitten, daar vlakbij heb je een leuk stukje voor je hond.
De camping op zich is prima, met name het toiletgebouw.  :laughing7:
Ik wilde van de douches nog een foto maken, maar dat is er bij ingeschoten...

Erg aardige warden trouwens.

Sonnie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 mrt 2014, 15:55 »
Ah super. dank alvast. Die bij de beauly ziet er goed uit, gebookmarked  :icon_thumleft:
Die voorwaarde voor hondjes vind ik niet meer dan logisch hoor (afgezien misschien van het rassenonderscheid, maar ok, een Engelse Cocker is welkom gelukkig  :laughing7:)

Sonnie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 20 mrt 2014, 16:07 »
Iemand hier ervaring met Ardmair point bij Ullapool, of is dat die jij bedoelde Skye? Die ziet er ook aantrekkelijk uit namelijk (ook qua locatie).

Andrea

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 mrt 2014, 16:58 »
Iemand hier ervaring met Ardmair point bij Ullapool, of is dat die jij bedoelde Skye? Die ziet er ook aantrekkelijk uit namelijk (ook qua locatie).

Ja, ikke !! We zijn er 2 x geweest en dat doen we niet vaak   :laughing7: Schitterende ligging, met de caravan stonden we pal aan het strand.
' s Morgens gordijntje open en ahhhhhhh wat mooi. Afgelopen zomer hebben een paar avonden tot 10 uur buiten gezeten, genietend van de zonsondergang en nee geen muggen  :laughing7: ( dit schrijvend vanuit het Lake District, ook erg mooi, maar nu al druk  :tongue3:)

skye

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 20 mrt 2014, 17:11 »
Klopt, Ardmair point. Met de tent stonden we niet aan het water maar dat maakt mij niet zoveel uit. We zitten er over te denken om deze zomer ook weer naar dat stukje Schotland te gaan, en dan zou ik er zo weer gaan staan.

Sonnie

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 20 mrt 2014, 17:16 »
Ok top. Vind dat een mooie uitvalsbasis qua locatie  :icon_thumleft:
Hij wordt ook op coolcamping.co.uk getipt. En alle campings die we van hen gehad hebben zijn tot nu toe goed bevallen  :aye

Bij Oban zit ook een camping vlak bij de stad waar ik al eens eerder ben geweest, prima stek.

Nu alleen nog iets bij de Cairgorms of misschien omgeving Killin.. Daar ben ik nog niet helemaal uit hoor, zo veel keuze..  :icon_scratch:

Sonnie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 20 mrt 2014, 17:17 »
Oh en nog veel plezier natuurlijk Andrea  :icon_sunny: :icon_thumleft:

Andrea

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 23 mrt 2014, 22:14 »
Oh en nog veel plezier natuurlijk Andrea  :icon_sunny: :icon_thumleft:

Dank je wel, het was heerlijk  :icon_thumleft:

In Oban hebben wij op de camping gestaan vlakbij het pontje naar Kerrera, kan me niets over het sanitair herinnneren dat wil dan zeggen dat het niet uitzonderlijk goed of slecht was: http://www.obancaravanpark.com/

Wij vinden de oostkant van de Cairngorms ook erg mooi: Ballater/Braemar en inderdaad er is veel keus, maar moet je die keuze nu al maken ? Je gaat toch niet reserveren ? Ik vind juist de charme van kamperen dat je op het laatste moment nog kunt beslissen, ook handig als het weer  :sunny: niet zo mee zit :wave:

skye

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 23 mrt 2014, 22:52 »
Ja, de oostkant is ook mooi Andrea. Toevalliig net even met een Schotse facebook vriendin gechat over Glenshee, daar was ze vandaag. Wij hebben eens in Breamar op de camping gestaan.

Sonnie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 24 mrt 2014, 08:49 »
Dank je wel, het was heerlijk  :icon_thumleft:

In Oban hebben wij op de camping gestaan vlakbij het pontje naar Kerrera, kan me niets over het sanitair herinnneren dat wil dan zeggen dat het niet uitzonderlijk goed of slecht was: http://www.obancaravanpark.com/
Ja die hebben wij ook op het oog. In 2001 heb ik daar ook gestaan maar uiteindelijk maar weinig van de directe omgeving gezien. Dus dat moet over. Heb wel het idee dat er het een en ander veranderd is sinds toen..

Citaat
Wij vinden de oostkant van de Cairngorms ook erg mooi: Ballater/Braemar en inderdaad er is veel keus, maar moet je die keuze nu al maken ? Je gaat toch niet reserveren ? Ik vind juist de charme van kamperen dat je op het laatste moment nog kunt beslissen, ook handig als het weer  :sunny: niet zo mee zit :wave:
Ik ga eens kijken wat daar te vinden is. Nee reserveren doen we niet, maar aangezien Sam mee gaat wil ik wel van te voren een paar opties uitgezocht hebben waar we met hem terecht kunnen (al zijn dat er veel in schotland gelukkig). En ik wil toch proberen een beetje de kleinschaligere campings uit te zoeken zodat we niet hutje mutje tussen de caravans belanden. Ik wil voorkomen dat we de volgende dag alweer willen oppakken omdat de camping niet bevalt  ;) Dus een beetje voorwerk doe ik altijd wel. En dat is ook deel van het plezier  :D

Sonnie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 04 jun 2014, 14:42 »
 :hello2: de plannen zijn rond!! 3 toffe campings gevonden.
Eerst een weekje hier: http://www.obancaravanpark.com/ Mooie ligging, actieve eigenaren op facebook (goed teken wmb), mooi stuk gras om te staan..
Dan een weekje hier: http://www.ardmair.com/ Prachtig gelegen.
En ten slotte een weekje hier: http://www.ecocampglenshee.co.uk/ Ligt ten zuiden van de Cairngorms, kleinschalig, eco, veel dieren.. Het staat niet heel erg duidelijk op de site maar je mag dus gewoon je eigen tent mee nemen  ;) Had er even achteraan gemaild om dat te vragen. Ik was echt al tijden op zoek naar een gezellige camping bij de cairngorms die niet te groot en niet te duur was, liefst wat meer ten zuiden ivm reis naar Hull. Dit is perfect dus!!

Laat het aftellen maar beginnen..  :laughing7:

skye

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 04 jun 2014, 18:25 »
Grappig, die eerste willen wij ook heen. Ik ben er inmiddels achter dat we daar de vorige keer ook hebben gestaan.
Ullapool is afgevallen?

Sonnie

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 04 jun 2014, 20:38 »
Nee hoor, die staat er als 2e toch? Ardmair Point bij Ullapool in de buurt. Prachtige stek lijkt me, maar wel weer heel anders dan de andere 2..

Die eerste, bij Oban, ben ik in 2001 ook geweest maar toen zag het er nog totaal anders uit en ik vermoed ook andere eigenaren. Was toen een wat grumpy oud mannetje, niet erg vriendelijk. Gezien de facebookactiviteit die ze nu hebben vermoed ik jongere en wat meer betrokken mensen aan te treffen. Zo iets las ik ook in de reviews terug..

skye

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 04 jun 2014, 21:16 »
Oh ja, even verkeerd gekeken. Ook die staaat op ons lijstje deze zomer.

Sonnie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 04 jun 2014, 21:37 »
 :D leuk!! Welke periode ga je ongeveer??

skye

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 04 jun 2014, 21:58 »
Wij vertrekken 9 juli. Eerst Oban, dan Invergarry, dan Ullapool en dan Cairngorms.
En jullie?

Sonnie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 04 jun 2014, 22:03 »
15 juli. Eerst Oban (tot de 23e ongeveer), dan Ullapool en dan zo rond 30 juli denk ik naar Glenshee. Maar we laten het uiteindelijk afhangen van hoe leuk het ergens is  ;)

Jij weet trouwens vast wel of je met een hondje mee de rendieren wel kan bezoeken toch?? Kan het op de site nergens terug vinden..

skye

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 04 jun 2014, 23:18 »
Hond mag niet mee vrees ik voor je. Die behoort tot de natuurlijke vijanden van de rendieren.
Ik heb wel eens gezien dat mensen de hond meenamen en hem/haar bij de omheining vastlegden, samen met de hond van het reindeer centre. Op de facebook pagina vroeg iemand er laatst ook al naar. Zij zeiden dat je de hond ook op de parkeerplaats in de auto kan laten.
Op facebook moet je even kijken bij cairngorm reindeer herd overigens. Maar misschien had je het ook al gezien.

Sonnie

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 05 jun 2014, 08:28 »
Nee, dat dacht ik idd wel. Maar tot het hek dus, dat vind ik al heel wat  :) Dan zou een van ons bij Sam kunnen blijven en de ander echt naar de kudde.
Bedankt voor de info iig  :icon_thumleft: ik ga de facebooksite ook even bekijken. Altijd leuk!

Heeft iemand nog tips wat leuk te bezoeken is aan de oostkust? Daar zitten we maar een uurtje vanaf (misschien iets meer..) ter hoogte van Montrose ongeveer..

Sonnie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 05 jun 2014, 08:45 »
Ah. Dunnotar castle bij Stonehaven lijkt me wel wat  :aye

Freerk08

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 05 jun 2014, 10:25 »
Ook leuk vond ik Clava cairns. Niet echt oost maar meer in de buurt van Culloden.

Sonnie

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 05 jun 2014, 15:26 »
Ja die hoek wil ik zeker nog bezoeken, Culloden én de cairns staan op het lijstje. Denk dat we dat misschien zelfs vanuit Ullapool gaan doen  :icon_thumleft: