Auteur Topic: last minute ZB - Hull met moto ?  (gelezen 10661 keer)

Offline trx

• Schotland fan
last minute ZB - Hull met moto ?
« Gepost op: 19 mrt 2014, 15:47 »
Wij zouden deze zomer graag naar Schotland gaan met de moto.
Ideaal is Zeebrugge - Hull , Zeebrugge is maar 40min rijden voor ons, makklijk dus.

Echter zouden we graag afwachten wat voor weer verwacht wordt. We hebben (vooral ik) hebben geen zin om daar 10 dagen in de regen te rijden, heb dat vroeger genoeg gedaan. Heb jaren woon-werk gereden, ook in de winter.
In het geval van *****weer zouden we dan naar Spanje en Portugal gaan met de moto.

Maar is het uberhaupt wel mogelijk om last minute, bv daags er voor de boot te boeken voor 2 pers. met moto ?

Offline Wee Dram

• Schotland fan
Re:last minute ZB - Hull met moto ?
« Reactie #1 Gepost op: 22 mrt 2014, 21:32 »
Ga alsjeblieft naar Spanje want het weer is sowieso
slecht maar daarom ga je niet naar het ons zo geliefde
ALBA.
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 23 mrt 2014, 12:23 »
Nou Wee Dram. Het weer in Schotland is niet alleen maar slecht hoor. Het is wat dat betreft net als Nederland, je kan een goede of een slechte zomer treffen qua weer. Wij hebben beide wel gehad.

Waar ga jij dan voor naar Schotland?

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 23 mrt 2014, 12:24 »
@Wee Dram, mijn ervaringen met het weer zijn toch heel anders.
Afgezien van die enkele buitjes  :toothy2: toch echt meer :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny:(nee, m'n toets bleef niet hangen)

Weer garantie heb je sowieso nooit.
Ik kan mij voorstellen dat je op de motor droog weer wil, want continu regen op je vizier is ook niet alles.
Maar al zouden de voorspellingen goed zijn, het weer kan zo omslaan en terwijl het in het ene gebied zonnig weer is, kan het even verderop nat zijn en dan is maar net waar je bent.

Maar één ding is zeker, mooi is het land sowieso

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 23 mrt 2014, 22:18 »

Maar is het uberhaupt wel mogelijk om last minute, bv daags er voor de boot te boeken voor 2 pers. met moto ?

Al er plek is betaal je wel de hoofdprijs, maar dat heb je er dan natuurlijk wel voor over  :laughing7:
Bij onze last minute boekingen was ik vaak voordeliger uit bij www.overtocht.nl ( vergeleken rechtstreeks bij DFDS en/of P&O).

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 24 mrt 2014, 16:59 »
Skye en Petra,
Aangezien jagen mijn hobby is en dit veelal in het najaar gebeurt of in het vroege voorjaar(hindes). Zit ik meestal in okt-nov of jan.febr. in Schotland en dan kan het bar slecht weer zijn. :bagpipe
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline trx

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 27 mrt 2014, 17:35 »
Ik ben al in Schotland geweest met de moto in 2011, dat was toen aansluitend op een weekje TT op het eiland MAN, terugkeer via Liverpool en dan via Lakedistrict naar Schotland. Toen was mijn vriendin er niet bij (kan niet weg die periode ivm kinderen).
In 2011 vrij veel mooi weer gehad, 1 slechte dag gehad.

Ik weet dat het een prachtland is maar ik weet ook dat het weer er wel eens kan tegenvallen.
En ik heb GEEN rijplezier met de motorfiets in de regen, ik wil vlot kunnen rijden en bochtjes pikken. Als het regent kan je als rijder ook niet zo genieten van de omgeving omdat je nog veel harder moet concentreren op het rijden.

Naast het rijden is er ook de praktische kant, je bent zeiknat, komt aan in een B&B, niet plezant voor jou maar ook niet voor de eigenaars die direct alles onder het water zien liggen. Volgende dag is dan niet alles droog.

In 2012 zijn we naar Ierland geweest en de eerste 3 dagen zowat constant regen gehad, Ring of Kerry, Connemara, overal als 2 verzopen kiekens doorgereden. Gelukkig waren de volgende 7 dagen wel droog en op 1 dag na zelfs warm en zonnig. Btw, delen van Ierland zijn ook magnifiek !

Dus als ze echt heel slecht weer uitgeven wil ik een optie openhouden. Die optie is in ons geval Portugal omdat mijn vriendin daar lang gewoond heeft, de taal perfect spreekt en er alle mooie plekjes weet zijn (vooral het noorden, wijde omgeving Porto).

Maar een echt antwoord heb ik nog niet gekregen, is het realistisch om te wachten op een last minute of is de kans klein dat er nog plaats is ? (desnoods van uit Rotterdam ipv Zeebrugge)

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 27 mrt 2014, 18:32 »

Maar een echt antwoord heb ik nog niet gekregen, is het realistisch om te wachten op een last minute of is de kans klein dat er nog plaats is ? (desnoods van uit Rotterdam ipv Zeebrugge)

Nou, gok erop, en laat ons weten hoe het afloopt.............. ;)
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Struner

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 27 mrt 2014, 19:54 »
[...]Maar een echt antwoord heb ik nog niet gekregen, is het realistisch om te wachten op een last minute of is de kans klein dat er nog plaats is [...]
kHeb er ook geen ervaring mee & als er hier mensen zijn die dat wel hebben kiezen ze er blijkbaar voor om die niet te delen.
Even oefenen, nu even opschrijven wat een overtocht kost voor verschillende data - neem dan vooral dezelfde weekdagen als die jouw voorkeur hebben - en probeer dat elke week weer te boeken. Ik denk dat je dan wel een beetje inzicht krijgt hoe dat gaat bij personeelszaken pardon P&O. Je kunt je voorstellen dat naarmate de beoogde vertrekdatum nadert de prijs omhoog gaat. & dat als puntje bij paaltje komt en een paar dagen van tevoren de boot lang niet vol lijkt de prijzen alsnog weer zakken. Vliegmaatschappijen werken ook vaak zo.
Maar hoe vol die ponten zijn in het hoogseizoen weet ik ook niet.
MVG,
---Peter.

Offline trx

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 28 mrt 2014, 10:06 »
Mja, maar nu simuleren en rond 25 à 27 juli is een groot verschil hé.

Kan me niet voorstellen dat pakweg half mei alles volzit of in 2011 was ik begin juni in Schotland en het enige waar we echt iets van toerisme gemerkt hebben was Loch Ness, ik schrok me een bult, Japanse toeristen met fototoestel  ??? en dan besefte ik dat het Loch Ness was. Mijn kameraad had een route uitgestippeld en reed op kop, vandaar...

Let wel, ik zou liefst naar Schotland gaan hoor, in 2011 dacht ik al 'hier wil ik terug komen met mijn vriendin er bij' .

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 28 mrt 2014, 12:37 »
Wij boeken ook altijd van te voren, gaan met de auto en dan durf ik er in die pdriode niet op te gokmen. Ik zou zeggen, bel de maatschappij anders eens om te vragen

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 28 mrt 2014, 13:15 »
Wij boeken ook altijd van te voren, gaan met de auto en dan durf ik er in die pdriode niet op te gokmen. Ik zou zeggen, bel de maatschappij anders eens om te vragen

En wat denk je dat  ze gaan zeggen ? Ik weet het wel: "Nou mijnheer ik raad u dringend aan van te voren te boeken, anders weten we niet of er nog wel plek is "  ( Ik heb dus in de reserveringsbusiness gewerkt  :laughing7:).

Niemand hier blijkt 2 dagen van te voren in het hoogseizoen te hebben geboekt, het blijft een gok, maar ze gaan met een motor, als er een hut vrij is kunnen ze mee, maar wat ik al eerder zei: dat wordt de  hoofdprijs betalen.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 28 mrt 2014, 13:34 »
Haha, die kans is groot ja Andrea. Maar misschien tref je iemand die wel wat anders durft te zeggen.
Ik denk ook dat de ruimte voir de motor niet het grootste probleem zal zijn maar eerder een hut.

Offline trx

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 28 mrt 2014, 18:29 »
Inderdaad, zou dan wel eens een dure hut kunnen worden terwijl dat voor ons echt maar bijkomstig is.

Mmmm, nachtje of 2 over slapen en dan misschien toch maar boeken.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #14 Gepost op: 31 mrt 2014, 09:46 »
Succes met de keus.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #15 Gepost op: 31 mrt 2014, 09:53 »
@Wee Dram, mijn ervaringen met het weer zijn toch heel anders.
Afgezien van die enkele buitjes  :toothy2: toch echt meer :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny: :icon_sunny:(nee, m'n toets bleef niet hangen)

Dit ken ik ook van vorig jaar, we kwamen bruiner terug  dan dat we naar het zuiden waren afgereisd  en dat 4 weken lang.
Het jaar daarvoor was het hier in mei een hittegolf en ik verzuchtte; fijn volgende week naar Schotland, ja had ik gedacht, daar heerste ook een hitte golf.
Maar onze kennismaking met Schotland was wel wat anders 11 dagen toch veel regenachtige gedeeltes op de dag.

Je kan van het weer in België en Nederland ook niets zeggen. Hollen of stilstaan.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline trx

• Schotland fan
« Reactie #16 Gepost op: 31 mrt 2014, 20:47 »
't Is beslist, we gaan vooraf boeken, we zien wel wat het weer doet  :icon_sunny:  :wave: .

Straks al eens de overtocht boeken.
Hebben daarnet al zitten kijken hoe we onze reis in elkaar zullen steken, zou graag op 2/8 naar een rally gaan kijken in Elgin (Speyside rally), we trachten op elke reis iets mee te pikken van auto- of motorsport, das onze andere hobby (jarenlang zelf geraced met de motorfiets).

Zal er een ander topic over aan maken met eerst ons gedacht en dan eventuele tips in de omgeving qua overnachting. Enerzijds boek ik niet graag op voorhand omdat je dan 'vasthangt' maar anderzijds heb ik toch al regelmatig eens flink moeten zoeken om nog iets te vinden en dat valt dan soms wel tegen (zeker qua prijs  :bonk).

Toch al bedankt voor jullie meningen en gedachten !

Offline Paul R

• Schotland fan
« Reactie #17 Gepost op: 01 apr 2014, 17:47 »
De keuze van jouw forumnaam heeft dat te maken met de motorfiets waar je op rijdt?

Offline trx

• Schotland fan
« Reactie #18 Gepost op: 01 apr 2014, 21:07 »
De keuze van jouw forumnaam heeft dat te maken met de motorfiets waar je op rijdt?

Inderdaad, in totaal 3 TRX-en gehad  ;). Was/is mijn forumnaam op diverse motorfora maar gebruik hem (bijna) overal  :aye.
Via veel andere motoren (oa nog 2 x tdm900) ben ik sinds 2 jaar op een Engelse motorfiets beland, een Triumph Tiger 1050, die zal wel nog een tijdje blijven, althans dat hoop ik !