Zelf ben ik maar één keer in Schotland geweest (tweede keer staat op stapel

) en mijn man en zoon zijn samen drie keer in Schotland geweest. Alle keren hebben zij, en MacHub en ik, gebruik gemaakt van DFDS. Onvriendelijk personeel hebben we geen van allen gezien. In tegendeel: we hebben een aantal keren iets gevraagd of besteld en dat ging altijd op de meest correcte manier. In 2012 zaten er wat jongelui met een kratje bier zichzelf de nacht door te hijsen aan dek, maar daar hebben we absoluut geen last van gehad.
Inderdaad, het eten is niet om een enorm dikke brief over naar huis te schrijven, wel hebben we gemerkt dat kiezen voor een vroeg tijdstip helpt, dan zit al dat voer niet zo lang in die warmhoudbakken. Dat wachten, tja, dat is er wel. Op de terugreis vond ik wel een beetje vervelend, omdat het erg warm was, we bijna als eersten kwamen aanrijden en nog nét niet als laatsten de boot op konden. Maar er is intussen altijd wel iets te kijken en anders pak je een boek of een tijdschrift.
Er is wel iets wat me op een goed moment nogal stoorde: op de terugweg vonden we dat er erg veel herrie en gestommel was op de gang, 's morgens. Maar ja, toen hadden we zelf even op de klok moeten letten... Al die stommelaars en herriemakers gingen keurig op tijd ontbijten, wij waren gewoon door het tijdsverschil in de war en een uur te laat

... Overkomt je ook maar één keer.
Over P&O weten we niets. Maar we hebben er ook geen behoefte aan om het uit te zoeken. DFDS bevalt ons prima.
En zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel zinnen.
Heel veel plezier in Schotland!
Olga