Auteur Topic: elektrisch laden  (gelezen 12681 keer)

Offline lordpim

• Schotland fan
elektrisch laden
« Gepost op: 17 feb 2014, 23:10 »
Omdat mijn zoon, lord of lochaber, z'n stukje grond ter grootte van een stoeptegel wel eens wil inspecteren en ik (man) nieuwsgierig ben in het land, zijn we van plan om komende zomer een paar dagen Schotland aan te doen.

Omdat het maar een klein weekje zal zijn wil ik het goed voorbereiden om te zorgen dat we er een leuke tijd hebben. Daarnaast zit mijn zoon in een leeftijd dat belangstelling voor cultuur of natuur niet het hoofddoel voor het korte weekje moet zijn. We moeten dit afwisselen met wat leuke of spectaculaire dingen. Misschien wat typisch Schotse dingen die voor zijn leeftijd ook leuk zijn.

Wat zijn onze wensen?
* Het moet ons beiden, dus ook mijn zoon van 15, tegen die tijd net 16, interesseren.
* Dag 1: Plan is om met de boot IJmuiden - Newcastle, te gaan, dat op zich al een leuke start zal zijn
* Dag 2: met de auto naar Edinburgh en daar overnachting; Mary King's Close, Royal Mile...castle?
* Dag 3: Richting Fort William voor een overnachting aldaar. Onderweg via Oban met een gps proberen het stukje grond te gaan zoeken...
Autotocht maken richting Mallaig en weer terug. Hoor hier goede berichten over.
* Dag 4: Ergens een 4x4 tochtje maken in de Highlands (zelf rijden met een gehuurde 4x4). Of mountain biking.
* Dag 5: ?
* Dag 6: Teug richting Newcastle voor terugreis einde dag; misschien onderweg nog iets te doen/zien?
* Dag 7: Terug in IJmuiden

Overige ideëen:
Highlands games
Falkirk Weel/boottocht?
Loch Ness?

Ik heb nog talloze vragen en ik zou er graag hier op het forum een paar willen stellen:

* Ik heb sinds kort een hybride auto en vraag me af of het mogelijk is om onderweg of bij een hotel elektrisch te kunnen laden.
* Is mijn voorlopige planning reëel en leuk voor mijn zoon en mij?
* Hebben jullie suggesties voor de gaten, dag 5/6? Zijn de door mij genoemde overige ideeën nog ergens in te vullen/de moeite waard?
* Hotel/overnachting suggesties?

Ik heb er erg veel zin in, kijk heel erg uit naar dit voor mij nieuwe land met volgens mij heel vriendelijke en vrolijke inwoners en prachtige lochs en hoop een leuk weekje te kunnen inkleden voor mijn zoon en mij.

Offline Bute

• Schotland fan
Re:elektrisch laden
« Reactie #1 Gepost op: 18 feb 2014, 22:30 »

* Ik heb sinds kort een hybride auto en vraag me af of het mogelijk is om onderweg of bij een hotel elektrisch te kunnen laden.
* Is mijn voorlopige planning reëel en leuk voor mijn zoon en mij?
* Hebben jullie suggesties voor de gaten, dag 5/6? Zijn de door mij genoemde overige ideeën nog ergens in te vullen/de moeite waard?

* Weet niet of je een hybride zal kunnen opladen in de Highlands?..................
* Je plannen zien er leuk uit, of ze reeel zijn?  Het klinkt alsof jullie dag 2, 3 en 4 constant in de auto zullen zitten............ (verkijk je niet op de afstanden!).  Op dag 2 wil je EN naar Edinburgh rijden, EN het kasteel, Royal Mile, Mary King's Close zien??
*De gaten op dag 4/5 heb je nodig om bij te komen zo te zien???

Bekijk het nog eens rustig!

Falkirk Wheel wel aan te raden trouwens.  Ik was er afgelopen zaterdag met m'n 12 jarige zoon.  Schitterende ervaring!

Ik heb nog even zitten zoeken, en misschien kun je hier oplaad punten vinden: http://eva-scotland.org/

(helaas op dit moment doet die link het even niet, maar check een andere keer nog eens.  Of kijk bij die link even bij "Charging facilities....??.......)

Succes!!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 18 feb 2014, 22:48 »
Oef, het lijkt mij ook wel een beetje erg veel van het goede. Zeker die dag van Edinburgh naar Fort William en wat je in die dag allemaal wilt doen. Volgens mij kan je dat beter over twee dagen verdelen.
 Die eerste dag vind ik niet zo gek overigens. Naar Edinburgh rijden, dan heb je de middag en avond wel om wat te doen. Loch Ness vind ik zelf niet bijzonder, dat is meer het idee. Maar goed, iemand anders kan daar anders over denken.

Leuk, zo'n stoeptegel grond in Schotland. Wil ik ook wel, maar dan een schoolplein groot ofzo.

Offline Wolfcvd

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 19 feb 2014, 14:29 »
Hallo!

Fort William heeft een oplaadpunt (Electrobay) op een van de parkeerplaatsen. Weet niet of die geschikt is voor jou auto (zie: http://www.elektromotive.com/pages/products/index.html )

Check www.scotlandoffroad.co.uk of  http://quadbiketours.co.uk/ voor 4x4.

Mountainbiking kan je doen door heel Schotland:
* Nevis Range bij Fort William
* Laggan Wolftrax (http://www.laggan.com/wolftrax.htm)
* Op verschillende plekken in het zuiden van Schotland: http://www.7stanesmountainbiking.com/

Groetjes
Caroline
For guided walks up Ben Nevis, check: Best Nevis Mountain Guiding

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 19 feb 2014, 23:48 »
Spectaculair beginnen? Rij dan vanuit Newcastle via de A69 naar de afslag Corbridge en neem van daaruit de A68 naar het noorden richting Jedburgh. Een roller-coaster ervaring!  :icon_colors: :icon_pale:  (Helaas nog wel net BUITEN Schotland...)

En je pakt ook meteen Carter Bar mee... (de grens) waar je met 'n beetje mazzel wordt verwelkomd door (de klanken van) een heuse Bagpiper in vol ornaat.  :bagpipe

Tja, 't is even een andere vorm van 'opladen' ... :laughing8:
Veel plezier  :icon_thumleft:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Dirk

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 22 feb 2014, 10:15 »
Als je in de buurt van de boot nog een oplaad punt zoekt dan kan je eventueel terecht bij de Tesco op de silver fox way in Newcastle.
Dit is bij de Cobalt bussines park  NE27 0QW

Offline lordpim

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 12 jul 2014, 16:23 »
De overnachtingen zijn zojuist vastgelegd. Ik heb de reis iets omgedraaid omdat het me leuk leek om de laatste 2 dagen in Edinburgh te zitten. Die dagen vallen op 3 en 4 augustus en dan is is volgens mij vanalles te beleven in Edinburgh.

Onze reis ziet er nu als volgt uit:

29 juli: Vertrek met boot naar Newcastle
30 juli: aankomst Newcastle en direct door naar Oban, flink stuk rijden. Overnachting
31 juli: Door naar Fort William: Overnachting
1 augustus: Door naar Inverness: 2 overnachtingen
3 augustus: Door naar Edinburgh: 2 overnachtingen
5 augustus: Terug naar Newcastle voor terugreis per boot
6 augustus: aankomst in Nederland

De activiteiten moeten nog gepland worden, maar het volgende heb ik in ieder geval in mijn hoofd:

* Op de doorreis van Oban naar Fort William gaan we op zoek naar de lap grond (stoeptegel) dat op naam van mijn zoon, Lord of Lochaber staat
* Vanuit Fort William wil ik de route naar Mallaig rijden
* Van Fort William naar Everness misschien Lochness museum meepikken.
* In Inverness willen we een 4x4 + Quad activiteit plannen. Ik zag dat op experience4x4.com een combinatie hiervan wordt aangeboden
* In Edinburgh wil ik in ieder geval Mary's King Close bezoeken en een kasteel ofzo. Verder wat shoppen, relaxen en kroegje pakken.

Ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt voor deze 1e trip naar Schotland voor ons en als jullie nog suggesties hebben qua activiteiten dan hoor ik het graag.
Wij hebben er in ieder geval veel zin in!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 13 jul 2014, 00:17 »
Enjoy !  :bagpipe
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline lordpim

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 28 jul 2014, 21:07 »
Morgen vertrekken we  :bagpipe
Op naar de boot!

De laatste excursies zijn alvast geboekt.
In Inverness 4x4 rijden + quad biking.
In Edinburgh naar mary's kings close en in edinburgh dungeon.

Wij hebben er zin in!
Het elektrisch laden zal waarschijnlijk lastig worden in schotland, maar ja, we zien wel. Gelukkig zit er ook benzine in de auto  ;)

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 28 jul 2014, 21:50 »
Wij zijn net terug, vanmorgen aangekomen. Ook de eerste dag naar Oban gereden, via Carlisle  en Glasgow en Inverary. We hebben wel een aantal oplaadpunten gezien hier en daar, weet alleen niet meer precies waar.
Veel plezier in ieder geval.

Offline Erwin

• Schotland fan
  • Living the life
« Reactie #10 Gepost op: 29 jul 2014, 10:04 »
Heb oplaadpunten gezien bij sommige MacDonald's en Ikea (Edinburgh) en hier in Galashiels bij de ASDA supermarkt.
Het begint denk ik steeds meer te komen.  :aye
Success....en prettige vakantie.

Offline Sonnie

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 07 aug 2014, 17:29 »
Ha we hadden het er net over toen er een Tesla voorbij reed: veel parkeerplaatsen van de (grotere) Tesco's en ook de Services langs de snelwegen hebben laadpunten was me opgevallen  :aye
onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 09 okt 2014, 01:12 »
Wij hebben een oplaadstation gezien op de parkeerstatiin in Pitlochry
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #13 Gepost op: 13 okt 2014, 20:50 »
En wij hebben er zelfs eentje gezien op ....... Barra :icon_thumleft: