Omdat mijn zoon, lord of lochaber, z'n stukje grond ter grootte van een stoeptegel wel eens wil inspecteren en ik (man) nieuwsgierig ben in het land, zijn we van plan om komende zomer een paar dagen Schotland aan te doen.
Omdat het maar een klein weekje zal zijn wil ik het goed voorbereiden om te zorgen dat we er een leuke tijd hebben. Daarnaast zit mijn zoon in een leeftijd dat belangstelling voor cultuur of natuur niet het hoofddoel voor het korte weekje moet zijn. We moeten dit afwisselen met wat leuke of spectaculaire dingen. Misschien wat typisch Schotse dingen die voor zijn leeftijd ook leuk zijn.
Wat zijn onze wensen?
* Het moet ons beiden, dus ook mijn zoon van 15, tegen die tijd net 16, interesseren.
* Dag 1: Plan is om met de boot IJmuiden - Newcastle, te gaan, dat op zich al een leuke start zal zijn
* Dag 2: met de auto naar Edinburgh en daar overnachting; Mary King's Close, Royal Mile...castle?
* Dag 3: Richting Fort William voor een overnachting aldaar. Onderweg via Oban met een gps proberen het stukje grond te gaan zoeken...
Autotocht maken richting Mallaig en weer terug. Hoor hier goede berichten over.
* Dag 4: Ergens een 4x4 tochtje maken in de Highlands (zelf rijden met een gehuurde 4x4). Of mountain biking.
* Dag 5: ?
* Dag 6: Teug richting Newcastle voor terugreis einde dag; misschien onderweg nog iets te doen/zien?
* Dag 7: Terug in IJmuiden
Overige ideëen:
Highlands games
Falkirk Weel/boottocht?
Loch Ness?
Ik heb nog talloze vragen en ik zou er graag hier op het forum een paar willen stellen:
* Ik heb sinds kort een hybride auto en vraag me af of het mogelijk is om onderweg of bij een hotel elektrisch te kunnen laden.
* Is mijn voorlopige planning reëel en leuk voor mijn zoon en mij?
* Hebben jullie suggesties voor de gaten, dag 5/6? Zijn de door mij genoemde overige ideeën nog ergens in te vullen/de moeite waard?
* Hotel/overnachting suggesties?
Ik heb er erg veel zin in, kijk heel erg uit naar dit voor mij nieuwe land met volgens mij heel vriendelijke en vrolijke inwoners en prachtige lochs en hoop een leuk weekje te kunnen inkleden voor mijn zoon en mij.