Auteur Topic: familyhostels  (gelezen 3063 keer)

trishke

• Gast
familyhostels
« Gepost op: 15 nov 2006, 11:44 »
Hallo, wij willen volgend jaar september met de hele family op doortocht door Schotland met de eigen auto. Nou heb ik een aantal interessante 'family hostels' gezien op de site van SYH.ORG.UK, mijn vraag is nu of het verstandig is om gewoon via deze site de boekingen te doen en hoe dit dan verder werkt, of er ter plekke met een creditcard betaald moet worden of zijn er ook andere manieren om te betalen? Dat is mijn vraag voor nu, er zullen er nog meer volgen... Heb tot nu toe al heel wat antwoorden gevonden op jullie forum!!!

Offline Roald

• Schotland fan
Re: familyhostels
« Reactie #1 Gepost op: 15 nov 2006, 12:28 »
Als je via de site boekt, betaal je per credit card, en die wordt volgens mij dan ook kort na de boeking belast, maw. niet pas als je aankomt (weet ik niet zeker). Als je boeken per credit card via de site niet zo'n strak plan vindt, kun je de boekingslijn bellen (0870-155 3255, vanuit NL vast ook wel te bellen). Dan betaal je nog steeds wel per credit card, maar gaan die gegevens dus niet het net over. Als laatste kun je naar mijn ervaring ook de hostel rechtstreeks bellen (nr op de site), maar ik heb de indruk dat dat meer voor 'last minute' is (voor overnachting vandaag of morgen).

In alle gevallen (hoe je ook reserveert) krijg je een reserveringsnummer, die je in de meeste gevallen niet eens nodig hebt omdat je ook op naam in de computer staat. De enige keer dat ik dat nummer wel nodig had, was toen m'n naam niet gevonden werd: die bleek verkeerd geschreven te zijn (maar met dat nr. is de reservering dus wel gevonden). Op de site kun je zien op welke manieren je kunt betalen. Succes !
Leven en laten leven