Auteur Topic: 2 weken Schotland. Keuzes, keuzes, keuzes....  (gelezen 25061 keer)

Offline skye

• Schotland fan
Re:2 weken Schotland. Keuzes, keuzes, keuzes....
« Reactie #25 Gepost op: 28 mrt 2014, 21:23 »
De vrouwtjes osprey is deze week weer teruggekomen op het nest Wendy.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 29 mrt 2014, 10:12 »
http://scottishwildlifetrust.org.uk/things-to-do/wildlife-webcams/loch-of-lowes/#

Dit is de Url van de Osprey cam in de buurt van Dunkeld.

En een goed boek: Adam Armstrong - Het luipaardspoor. Dit speelt zich af in Schotland en dan ook nog in de buurten waar jullie naar toe gaan.
De Lees club van Renate Dorrestein. Vond ik ook heel goed en leuk.
I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Wendy

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 30 mrt 2014, 16:25 »
Leuk, thx!

Offline Wendy

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 20 aug 2014, 19:55 »
Jaaaaa nog 3 nachtjes slepen en dan is het eindelijk zo ver. Zin in!
Heb afgesproken met het weer, dat het alleen regent wanneer we in de auto zitten. Dus dat moet vast goed komen.

Weet wel dat ik veels te veel wil zien en doen. Ben benieuwd wat daar van terecht komt. Goede reden om nog een keer terug te gaan ooit!

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #29 Gepost op: 20 aug 2014, 22:58 »
Veel plezier Wendy. De ospreys zijn inmiddels deels vertrokken richting Afrika las ik op de blogs vandaag. De rendieren zijn er gewoon. Als je gaat dan doe ze daar maar de groeten van Carola, mijn echte naam. En ij ben benieuwd nasr jullieervaringen.

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #30 Gepost op: 21 aug 2014, 21:40 »
Weet wel dat ik veels te veel wil zien en doen. Ben benieuwd wat daar van terecht komt. Goede reden om nog een keer terug te gaan ooit!

Bekend probleem  :laughing7: :laughing7:

Geniet van de laatste voorpret en heel veel plezier!  :icon_sunny:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 21 aug 2014, 23:37 »
Goeie overtocht en heel veel plezier, Wendy !  :wave:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Wendy

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 31 aug 2014, 19:18 »
Zo, de eerste week zit er al weer op. Eerste bevindingen, wat een top land en wat een top vakantie! Zeker voor herhaling vatbaar.
Nu hebben we ook super geluk met het weer. Wanneer we iets willen doen of wandelen is het droog, en zelfs zonnig. Paar keer regen gehad, maar toen zaten we in de auto op stukken die we al hadden gereden.  Dus dan is het minder erg.

Vorige week zaterdag dus met de boot vertrokken. Heerlijk rustige zee. Pilletje gehaald bij de balie, en nergens last van gehad. Lag alleen om 20.30 al in coma. Niet zo gezellig voor vriendje... Maar beter dat, dan misselijk!

Volgende dag eerst langs het Housesteads roman fort. Leuk om een keer te zien en om een klein stukje over Hadrian's wall te lopen. Vervolgens langs carter bar. Yay in Schotland!
Eerst even naar binnen bij Rosslyn chapel. Ook leuk om een keer in het echt gezien te hebben. Toen door naar het hotel, premier inn the park. Kwartiertje met de tram van het centrum. Prima hotel voor dat geld!
Dus meteen even naar het centrum gegaan om een rondje te lopen en wat te eten. Leuke bijkomstigheid was dat het festival the Fringe bezig was. Dus gezellig bandjes en shows bekijken.
Volgende dag weer naar het centrum. Eerst naar het kasteel. Had geen kaartjes van te voren gekocht. Dus door de erg lange rij niet naar binnen geweest.
Weer naar beneden liepen we langs de whiskey experience. Leuk om gezien te hebben, maar niet bijzonder.
Vervolgens de royal mile helemaal afgelopen en bij het paleis naar binnen geweest. Wederom wel leuk om te zien. Terug lopen duurde wat langer, omdat we regelmatig dorst hadden van het wandelen. Paar biertjes en een pizza later aangekomen bij Mary King's close. Was erg leuk. Daarna een paar gratis shows van het festival bekeken. En lekker naar bed.
Al met al vond ik Edinburgh leuk om een keer te zien, maar het is niet mijn stad. Komt allemaal iets te toeristisch en gemaakt over. Leuk om een keer gezien te hebben, maar hoef er niet nog een keer heen. Volgende keer maar naar Glasgow ;)

Volgende dag op naar Kinlochleven. Gereden via de A82 langs Loch Lomond. Even naar binnen gegaan bij het loch lomond bird of prey center. Niet zo boeiend. Onderweg gestopt bij Glencoe om de wandeling the lost valley te doen. Erg mooi! Helaas niet af gemaakt omdat ik niet verder durfde... Iets te smal stukje om te lopen naast een afgrond. Maar alsnog zeker de moeite waard! Dit gebied heeft tot nu toe de meeste indruk op mij gemaakt. Wat een super stukje natuur in Glencoe!

Dag erna op naar Applecross. Bij Banavie even bij de sluizen uit de auto om de benen strekken. Per ongeluk de beroemde trein langs zien rijden daar. Dit blijkt de vakantie van de goede timing te zijn. Overal waar wij iets willen doen, is het op dat moment lekker weer, of komt er iets moois voorbij. Helemaal goed zo!
Volgende stop een stukje om gereden langs Fort Augustus, even Loch Ness bekijken. Toevallig weer bij enkele sluizen de benen gestrekt. Eindelijk een heerlijke scone met clotted cream en jam op. Voor herhaling vatbaar!
Daarna naar Eilean Donan Castle. Ook al is het niet meer helemaal origineel, toch de moeite waard om even te stoppen.
Hierna via de beroemde weg naar Applecross. Leuke weg om een keer te rijden! Mooie uitzichten. Stuk voorbij Applecross sliepen we in een super B&B, even spammer : www.spindrift-applecross.co.uk/applecross.htm. Absoluut de moeite waard! Hier heel de avond op de bank naar buiten zitten kijken en genoten van het uitzicht en de zonsondergang. Zou er niet langer dan een nachtje heen gaan, want het zit echt in de middle of nowhere. Maar was echt super! Wederom erg geluk met de timing. Was super helder en zonnig toen wij er sliepen. Dus een hele mooie zonsondergang gehad. Met regen zit je daar minder boeiend....

Volgende slaapplek is twee nachten op Skeye in Portree. Op de weg er naar toe langs Elgol gereden. Mooie weg, mooie uitzichten op het einde. Maar niet super bijzonder. Daarna naar de Fairy Pools. Wat we gezien hebben was echt super mooi! Helaas was het stukje over de stenen bij ons een stuk waden door het riviertje. Aangezien ik iets te veel spullen mee had, durfde ik dit niet aan. Zag mezelf al in het water vallen met camera, telefoon en alles wat ik mee had... Had ook niet de makkelijkste outfit aan om de broek boven mijn knieƫn op te stropen. De meeste mensen deden het wel. Met een andere outfit en minder spullen bij me, ik waarschijnlijk ook wel. Heb volgens mij echt wat gemist, want het zag er daar prachtig uit!
Toen maar op naar de B&B.
Dag erna rondje gereden op Skeye. Eruit geweest bij de Old Man of Storr, kilt Rock, Fairy Glenns, Coral Beach. Schitterend stuk natuur! Mooi eiland, dat Skeye!
Ga nog een keer terug voor die Fairy Pools!

Volgende dag werden we wakker met harde regen. Gelukkig gingen we dus weg. Lang stuk in de auto naar. Dunoon voor de Cowal Gathering, Highland games. Hier drie uur van mee gekregen. Wederom leuk om een keer gezien te hebben.

Vandaag zijn we naar Boat of Garten gereden. We zitten nu heerlijk uit te rusten in het huisje. Maar daar zal ik volgende keer weer meer over vertellen.
Ik ga nu lekker uitrusten en een boekje lezen :)

Offline noorman

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 31 aug 2014, 19:36 »

Mooi en uitgebreid verslag hoor  :icon_thumleft:

Offline u

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 31 aug 2014, 20:39 »
Lekker om te lezen! Geniet er nog van  :icon_sunny:

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 31 aug 2014, 21:38 »
Hoi Wendy,

Leuk verslag. Vanavond zit je niet ver bij ons vandaan. Wat is het doel voor morgen?

Groet
Ruud

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 31 aug 2014, 21:42 »
Leuk verslag ja!!. Als je nog naar de rendieren gaat, er is een hele leuke witte die Lego heet, dat is een van mijn geadopteerde. En Svalbard ook, die heeft een mega gewei. Veel plezier daar en bij de rest wat je gaat doen.

Offline Mathilde

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 31 aug 2014, 22:58 »
Wendy, Wat een leuk verslag van een fijne week. Geniet nog maar lekker verder van deze vakantie.

:bagpipe

I love Scottish summer, it's my favourite day of the year.

Offline Wendy

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 01 sep 2014, 21:19 »
Vandaag hebben we erg rustig aan gedaan.  Souvenirs en wat lokale lekkernijen geshopt. Langs geweest bij de cairngorms brewery, heerlijke biertjes op en genoten van de verhalen van de tourguide.
Uit eten geweest op de hoek van de straat en nu weer heerlijk op de bank een boekje lezen.

Op de planning voor komende dagen staan nog het reindeir center, de sheep dogs, kleiduiven schieten, met de kabelbaan cairngorm mountain op, naar inverness (oa dolfijnen kijken hopelijk) en naar een whiskydistellerderij.
Verder nog wat wandelen.

Dus nog maar genieten van de komende dagen dus!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 02 sep 2014, 17:31 »
Fijn te lezen dat jullie zo genieten! Blijf dat maar lekker doen!  :drinky :bagpipe :kilt2
 En stuur ons dan die enthousiaste verslagen maar, genieten we 'n beetje met jullie mee.  :hello2:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken