Auteur Topic: Tuinen in Zuid Engeland  (gelezen 5527 keer)

Offline Ingrid70

• Schotland fan
Tuinen in Zuid Engeland
« Gepost op: 30 dec 2013, 19:23 »
Graag zou ik eens wat tuinen willen bezoeken in Zuid Engeland komend voorjaar.
Liefst Kent en omgeving, omdat we maar een paar dagen kunnen gaan.

Weet iemand tuinen die we zeker moeten bezoeken?

En zijn er ook tuinpassen of iets dergelijks te koop (zoals je ook de national trust pas hebt).

Iemand nog een adres voor een goede overnachtingsplek?
Landelijk gelegen het liefst.
Mag een Inn zijn, B&B, of Country House.
Geen standaard hotel in ieder geval.

Offline Jessy

• Schotland fan
Re:Tuinen in Zuid Engeland
« Reactie #1 Gepost op: 30 dec 2013, 19:30 »
Hoi Ingrid , ik weet niet of jullie  Abbotsbury gedaan hebben . Maar de Subtropical garden  en de Swannery zijn zeker de moeite waard .Is het gebied Dorset . Heel mooie streek ook , en niet zo ver .

http://www.abbotsbury-tourism.co.uk/swannery/index.htm

http://www.abbotsbury-tourism.co.uk/gardens/index.htm

:wave:

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 31 dec 2013, 19:41 »
Hallo Ingrid,

er zijn er genoeg in zuid Engeland en ook in Kent. Er zijn bijvoorbeeld een aantal mooie historische huizen/kastelen waar ook tuinen bij
te bezichtigen zijn in het westen van Kent. Dat gebied heet de High Weald, een zogenaamde Area of Outstanding Natural Beauty met
mooie landelijke landschappen. In dat gebied zijn een aantal mooie locaties te bezoeken.

Een aantal locaties zijn (je noemde het zelf al) van de National Trust. Dus als je een pas gaat aanschaffen dan zit je in dat gebied goed.
Grofweg tussen Rye aan de kust van East Sussex tot (en rondom) Royal Tunbridge Wells in Kent verder landinwaarts kun je naar een klein aantal
mooie National Trust 'properties': Sprivers Garden, Scotney Castle (met tuin), Sissinghurst Castle (met tuin) en Smallhythe Place (kleine tuin).

Ten noorden van Royal Tunbridge Wells zijn overigens nog meer National Trust locaties. Keus genoeg elk geval.

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 01 jan 2014, 14:33 »
Let ook op de gewone infoborden die je onderweg tegenkomt bij TIC's en de winkelcentra.
Zo zijn wij ook eens in kleine privétuinen beland. Was één of andere open tuinen dag in dat betreffende dorp en omgeving.
(bij die tuinen moet je dan niet denken aan de kleine Nederlandse strakke tuinen)

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 01 jan 2014, 15:10 »
Ik zou nog even twee locaties willen toevoegen omdat dat zeer populaire locaties zijn:

-Wakehurst Place: botanische tuinen en de tevens de meest bezochte locatie van de National Trust. Dat is ongeveer in de buurt van Crawley en Gatwick Airport.
Deze tuin ligt ook in de High Weald maar dan in West Sussex.

-Brogdale Collections: geen normale tuin maar een grote fruitboomgaarde (meeste soorten ter wereld). Deze plek ligt een
aantal kilometers ten westen van Canterbury in Kent.

Offline Ingrid70

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 03 jan 2014, 19:56 »
Hier kan ik wel iets moois van bij elkaar vinden denk ik zo. Dank allemaal.
Voorkeur gaat deze keer uit naar Kent Jessy.
Zijn we tot op heden altijd alleen nog maar doorheen gereden op onze reis naar Schotland of andere delen van Engeland.
Maar nu wilden we gewoon een paar dagen lekker wat Engelse tuinen bezoeken.

Nog een tip voor overnachten?
Liefst een Inn (B&B is ons laatste keer niet zo goed bevallen en zijn we wat van teruggekomen).

Offline Petra

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 03 jan 2014, 20:35 »
De ene B&B is de andere niet.

Offline Ingrid70

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 05 jan 2014, 21:42 »
Nee weet ik. We hebben vaak B&B gedaan en het was altijd tip top in orde, maar wel altijd en iedere keer letterlijk door de mensen de woonkamer heen. Dat is niet erg voor een nachtje, maar wel als we er meerdere dagen willen blijven.
Ik vond het heel vervelend de mensen steeds te moeten storen als wij een wandeling wilden gaan maken of gingen eten, of wat dan ook.
Tuurlijk zijn zij het gewend, ook het delen van de badkamer, maar ons beviel het minder.

Toevoeging: En ja er zullen ook vast wel B&B's zijn waarbij je niet letterlijk door de mensen hun eigen kamer hoeft of een eigen badkamer hebt, maar dat is meestal online/reisgids niet te zien.
Vandaar voor de zekerheid dat we liever een Inn/Pub of vakantiehuisje of zo kiezen.