Auteur Topic: Zomer/studenten baantje in Schotland  (gelezen 6728 keer)

Margriet

• Gast
Zomer/studenten baantje in Schotland
« Gepost op: 13 nov 2006, 22:56 »
Hallo!

Ik ben een derdejaars studente Lerarenopleiding Engels en voor mijn studie moet ik een periode van 6 tot 10 weken verblijven in een Engelstalig gebied voor een taal en cultuur stage. Het was voor mij al snel duidelijk dat ik deze periode in Schotland wilde doorbrengen maar helaas is het er na bijna een jaar van organiseren en solliciteren nog steeds niet van gekomen. Ik ben geheel vrij in het bepalen van een programma en omdat ik ook behoorlijk Frans en Duits spreek leek het me een goed idee om me op hotels te richten. Ik ben bereid op vrijwillige basis te werken (wat voor baantje dan ook) mits daar een verblijfplaats tegenover staat.

Ruim 100 e-mails, sollicitatie brieven en telefoontjes naar hotels in Edinburgh, Glasgow, Inverness en Aberdeen later heb ik nog steeds geen plek gevonden en ik ben inmiddels bijna de wanhoop nabij. Veel hotel ketens adverteren op hun website met werkplekken voor (internationale) studenten maar in de praktijk komt dit erop neer dat deze studenten minstens voor 3 maanden achter elkaar beschikbaar moeten zijn en dat kan ik niet garanderen. Daarnaast is me ook opgevallen dat heel veel van deze ketens niet eens de moeite nemen om te reageren op sollicitaties (zelfs niet wanneer deze over specifieke advertenties gaan).

Kan iemand mij misschien helpen?

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Zomer/studenten baantje in Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 14 nov 2006, 15:42 »
Er komen vast nog wel reacties van Nederlanders die in Schotland wonen die je misschien kunnen helpen. Maar zou het niet handiger zijn om je tot kleine hotels of wat grotere BB"s te richten buiten de grote steden? Neem bv een stadje als Ballater of Breamar. Vaak toch wat persoonlijker. Er zijn zoveel Nederlanders in Schotland met BB's, die misschien best wat hulp kunnen gebruiken.succes!

Offline Sas.