Auteur Topic: Zomer/studenten baantje in Schotland  (gelezen 6728 keer)

Margriet

• Gast
Zomer/studenten baantje in Schotland
« Gepost op: 13 nov 2006, 22:56 »
Hallo!

Ik ben een derdejaars studente Lerarenopleiding Engels en voor mijn studie moet ik een periode van 6 tot 10 weken verblijven in een Engelstalig gebied voor een taal en cultuur stage. Het was voor mij al snel duidelijk dat ik deze periode in Schotland wilde doorbrengen maar helaas is het er na bijna een jaar van organiseren en solliciteren nog steeds niet van gekomen. Ik ben geheel vrij in het bepalen van een programma en omdat ik ook behoorlijk Frans en Duits spreek leek het me een goed idee om me op hotels te richten. Ik ben bereid op vrijwillige basis te werken (wat voor baantje dan ook) mits daar een verblijfplaats tegenover staat.

Ruim 100 e-mails, sollicitatie brieven en telefoontjes naar hotels in Edinburgh, Glasgow, Inverness en Aberdeen later heb ik nog steeds geen plek gevonden en ik ben inmiddels bijna de wanhoop nabij. Veel hotel ketens adverteren op hun website met werkplekken voor (internationale) studenten maar in de praktijk komt dit erop neer dat deze studenten minstens voor 3 maanden achter elkaar beschikbaar moeten zijn en dat kan ik niet garanderen. Daarnaast is me ook opgevallen dat heel veel van deze ketens niet eens de moeite nemen om te reageren op sollicitaties (zelfs niet wanneer deze over specifieke advertenties gaan).

Kan iemand mij misschien helpen?

Offline Ina

• Schotland fan
Re: Zomer/studenten baantje in Schotland
« Reactie #1 Gepost op: 14 nov 2006, 15:42 »
Er komen vast nog wel reacties van Nederlanders die in Schotland wonen die je misschien kunnen helpen. Maar zou het niet handiger zijn om je tot kleine hotels of wat grotere BB"s te richten buiten de grote steden? Neem bv een stadje als Ballater of Breamar. Vaak toch wat persoonlijker. Er zijn zoveel Nederlanders in Schotland met BB's, die misschien best wat hulp kunnen gebruiken.succes!

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #2 Gepost op: 14 nov 2006, 16:25 »
Toevallig op mijn zoektocht naar werkvakanties kwam ik deze site tegen van de NTS: het is vrijwilligerswerk, maar volgens mij staat er geen accommodatie tegenover. Maar misschien het informeren waard??

http://www.nts.org.uk/web/site/home/support/volunteers/Volunteers_home.asp?NavId=2036&NavPage=62

Margriet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 nov 2006, 18:30 »
Super! Bedankt!

Kleine hotels en B&B's heb ik inderdaad ook al geprobeerd, en vooral van de Nederlanders daar erg leuke en enthousiaste reacties ontvangen. Het probleem is alleen dat de meeste B&B's (die van de Nederlanders die ik tot nu toe heb gesproken) zo klein zijn dat ze geen extra hulp nodig hebben, of ze liggen behoorlijk afgelegen en zien geen mogelijkheid tot huisvesting (een hotelletje in de buurt is dan dus geen optie).

Goed idee trouwens om meer buiten de grote steden te zoeken, ik heb de hoop op een plekje in Edinburgh, Glasgow of Inverness stiekem ook al een beetje opgegeven. "Probleem" is alleen wel dat het met openbaar vervoer wel te bereizen moet zijn, voor kleinere afstanden kan ik een vouwfiets of gewoon wandelschoenen meenemen maar om er te komen zou een trein of bus handig zijn!

gerdamartijn

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15 nov 2006, 09:51 »
Probeer met deze link om te kijken of je dorpje of stadje bereikbaar is met OV http://travelinescotland.com of

Erik the Red

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 07 aug 2007, 23:28 »
Eerst dit topic maar eens omhoog schoppen voor ik een nieuwe aanmaak. Ik ben 20 jaar en ik wil komende zomer (die van 2008 dus) graag naar Schotland om daar te reizen. Maar aangezien mijn vrienden hier niet echt behoefte aan hebben zou ik graag eerst wat weken daar willen werken voor ik er rond ga reizen, zodat ik wat geld bij elkaar krijg daarvoor, maar ook mensen leer kennen die evt. meewillen. Nu heb ik echter geen idee waar ik moet zoeken voor evt. hotels of andere plaatsen waar ik zou kunnen werken. Hebben mensen tips voor me waar ik zou kunnen zoeken of plaatsen waar ze weten dat ze daar buitenlandse vakantiewerkers aannemen die ik eens zou kunnen mailen ofzo? Ik weet dat ik er erg vroeg bijben maar nu komen waarschijnlijk veel mensen terug van vakantie dus zijn ze misschien iets tegengekomen en zit het nog fris in het geheugen (en ik denk dat op dit moment zo rond de vakantieperiode meer mensen op dit forum zitten dan normaal).
Alvast bedankt!

Offline Freebird

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 08 aug 2007, 10:00 »
Probeer dit maar eens, Erik The Redhttp://www.undiscoveredscotland.co.uk/

Trouwens, welkom op het forum. Je zult er een schat aan waardevolle informaties tegenkomen. Houd je ons op de hoogte van je vorderingen? Wellicht ontdek jij ook iets dat voor ons waardevol is.

Good hunting!

Offline Grasshopster

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 10 aug 2007, 15:57 »
Erik, kijk ook eens bij de grote evenementen en festivals. Daarbij zijn altijd mensen nodig voor het opbouwen, afbreken, parkeer wachters, admin etc..

Succes. Ellen.