Auteur Topic: Hulp gezocht bij vinden Bed en Breakfast  (gelezen 8956 keer)

Offline ilonakelder

• Schotland fan
Hulp gezocht bij vinden Bed en Breakfast
« Gepost op: 03 dec 2013, 22:50 »
Beste mede-schotland liefhebbers,

Na lang wikken en wegen hebben we toch de tickets geboekt om tussen kerst en oud en nieuw naar Edinburgh te gaan! En hier hebben we natuurlijk erg veel zin in.

We zitten alleen nog wel met een klein probleempje. We blijven hier namelijk 3 nachten en de planning is om de eerste dag in Edinburgh door te brengen en hier een hotel voor te boeken. Nou wil dat opzich nog wel. De uitdaging zit hem namelijk in de andere 2 nachten.

We willen namelijk een auto huren en 2 nachten door brengen in de mooie natuur van Schotland! We zijn namelijk een actief (23 en 24 jaar) stel wat gek is op de natuur. Isle of Skye is by far het meest aangeraden alleen is dit gezien lange reistijd met de auto (+/- 4 a 5 uur heen) en het korte verblijf niet erg realistisch. Loch Lomond is wellicht een goed alternatief voor mooie natuur. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

We hebben de Lonely planet al uitgepluist alleen zo lonely zijn we blijkbaar niet want alle tips daarin zijn al vergeven. Hebben jullie een goed alternatief voor een gezellig/autentiek B&B of een huisje voor ongeveer 60 pond per nacht (2 personen)?

Verder zijn alle tips welkom (bijvoorbeeld een ander mooi natuur gebied, must do activeiten/ must see in de buurt van Edinburgh max 2 uur rijden)

Alvast erg bedankt voor het meedenken!!

Hier nog even de exacte data:

Aankomst:
Dag/nacht 1) 13:00 op 26-12 (2e kerstdag) Doorbrengen in Edinburgh!
Dag 2) 27-12 : Doorbrengen in natuur/BB
Dag 3) 28-12: Doorbrengen in natuur/BB
Dag 4) 29-12: Retour vliegveld en retour Nederland (17:00 vertrek Edinburgh) :(

Nogmaals erg bedankt alvast voor jullie input :icon_thumleft:

Groet,

Ilona

Offline skye

• Schotland fan
Re:Hulp gezocht bij vinden Bed en Breakfast
« Reactie #1 Gepost op: 04 dec 2013, 06:36 »
Je zou inderdaad in de buurt van loch Lomond kunnen gaan zitten. Links ervan, of rechts bij Aberfoyle, kan je nog de Trossachs in. Of ga richting Dunkeld, eventueel Aberfeldy of Pitlochry. Hou er wel rekenschap mee dat de dagen niet zo lang zijn.
Veel plezier alvast.

Offline Bagh Alluin

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 04 dec 2013, 10:03 »
Ik zou deze proberen, mooi gebied, erg vriendelijke mensen waar je ook heerlijk kunt eten.
En niet ver van Edinburgh.

http://www.balsporran.com

Succes

Jac

Offline Wee Dram

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 04 dec 2013, 12:54 »
Ik zou deze proberen, mooi gebied, erg vriendelijke mensen waar je ook heerlijk kunt eten.
En niet ver van Edinburgh.

http://www.balsporran.com

Succes

Jac
Hoezo niet ver van Edinburgh???????????????
There are two kind of people.
The Scottish and those who wish they were.

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #4 Gepost op: 04 dec 2013, 13:03 »
Hoi,

De Highlands ontdekken? Kom naar Fort William. The Outdoor Capital of the UK. Je kan in Fort William zo de natuur "instappen". Ben Nevis, Nevis Range, Glencoe, Glenfinnan.
Fort William ligt op 3,5 uur autorijden van Edinburgh.

Mochten jullie nog een B&B zoeken in FW: www.ardblair.nl

groetjes,

Conny & Rene

Offline Bagh Alluin

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 04 dec 2013, 13:39 »

Ze vinden max 2 uur rijden ok. Ik weet niet met welke snelheid jij rijdt maar dit is binnen 2 uur makkelijk te doen.
 :wave:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 04 dec 2013, 16:30 »

Ze vinden max 2 uur rijden ok. Ik weet niet met welke snelheid jij rijdt maar dit is binnen 2 uur makkelijk te doen.
 :wave:

nou..... als je de weg vaker gereden hebt lukt het misschien als alles mee zit, maar ik heb zo'n idee dat zij onderweg ook nog wel wat willen zien.
Ik zou er zelf voor die korte tijd niet voor kiezen, misschien als ik wat langer tijd had.

ennuh, wij hebben van Edinburgh naar the Cairngorms al aardig wat keren gereden, zowel via Pitlochry als via Braemar.

Offline Ruud Glenlivet

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 06 dec 2013, 17:43 »
ennuh, wij hebben van Edinburgh naar the Cairngorms al aardig wat keren gereden, zowel via Pitlochry als via Braemar.
Ik ook! 18 keer heen en weer dit jaar, via de A9. In totaal 10.000km. Ik ken elk gat in die weg, en dat zijn er nogal wat. Van Edinburg / Roslin naar Ruthven Barracks doe ik in precies twee uur, dus Balsporran is in theorie in minder dan twee uur te doen, maar in de winter?  :-\
En het ligt daar prachtig tussen de heuvels, maar verder is er niets, dus als het koud is en slecht weer moet je wel een hele fanatieke wandelaar / klimmer zijn.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 06 dec 2013, 18:35 »
Ruud, je hebt een pb