Auteur Topic: Wat zijn mogelijkheden  (gelezen 28885 keer)

Offline EllenC

• Schotland fan
Re:Wat zijn mogelijkheden
« Reactie #25 Gepost op: 04 feb 2014, 18:54 »
hij is nog steeds bij ons maar Daniel heeft sinds vandaag een nieuwe baan in Nederland dus ik weet niet wat er nu met 'm ( Moose) gaat gebeuren .
We wachten wel af maar zonder hond kunnen/willen we niet.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #26 Gepost op: 04 feb 2014, 19:05 »
Spannend dus, je hecht toch aan zo'n beest.

Offline Cloggie

• Schotland fan
« Reactie #27 Gepost op: 04 feb 2014, 20:28 »
Arie,weet je wel zeker dat je in Leith wil wonen? Het is nou eenmaal niet het meest pitoreske deel van Edinburgh, tenzij je een smak geld hebt om een villa te kopen in de betere straten van Leith. Edinburgh is qua prijzen zowiezo af te raden. Ik denk dat je beter in bijvoorbeeld Broxburn kan wonen. dan kan je namelijk naar Edinburgh fietsen,want er gaat een fietspad van Broxburn naar Edinburgh. Voor de rest zou ik iedereen in ieder geval afraden om hier te gaan fietsen want dat is pure zelfmoord. Ze hebben geen enkel geduld/begrip of ontzag voor fietsers op de weg en fietspaden bestaan er nagenoeg niet. Wees er in ieder geval zeer zeker van dat je een behoorlijke baan hebt,want het is hier niet beter dan in Nederland met het banen aanbod. Ik woon hier nu 3 jaar en heb een paar tijdelijke baantjes gehad maar zit nu al een jaar bij huis en het ziet er nog steeds niet erg rooskleurig uit. Succes in ieder geval!

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #28 Gepost op: 05 feb 2014, 13:51 »
Arie,weet je wel zeker dat je in Leith wil wonen? Het is nou eenmaal niet het meest pitoreske deel van Edinburgh

Nee ben ik niet zeker van, als ik b.v. een studio zou kunnen krijgen in Edinburgh dan doe ik dat, of een soort van kamer ook prima. Vooral om de kosten eerst even wat lager te houden en om bekend te geraken in de stad, er wonen is toch anders dan vakantie.
Verder heb ik een mailtje gehad van restaurant L'Encume in Cartmel (Engeland in Lancashire gebied) die heel graag een gesprek met me willen hebben, maar aangezien het een klein dorpje is waar ik totaal niet bekend ben, sta ik niet zo te trappelen daarop. L'ENcumbe is wel wereldwijd bekend en heeft 2 michelin sterren. Mijn functie zou zijn commis sommelier (waar ik ook voor opgeleid ben). Ik zou eventueel vergelijke bare functie kunnen krijgen in Edinburgh bij meerdere bedrijven.

Offline Ardblair

• Schotland fan
  • Highland Hospitality at its very best!
« Reactie #29 Gepost op: 05 feb 2014, 14:40 »
Hoi,

Ik weet niet "hoever" je Schotland in wilt, maar op deze site http://hijobs.net/job/5960/chef-de-parti staan vacatures in de Highlands. Wij wonen in Fort William en zal dat een bekend visrestaurant personeel zoekt. misschien iets voor jou? Veel succes!

groetjes,

Conny & Rene
www.ardblair.nl

Offline Cloggie

• Schotland fan
« Reactie #30 Gepost op: 05 feb 2014, 14:41 »
Arie, heb je deze al geprobeerd? http://www.marriott.co.uk/hotels/travel/edigs-dalmahoy-a-marriott-hotel-and-country-club/

Het is net buiten Edinburgh. je zou ik Kirknewton /East Calder/Mid Calder/Livingston kunnen gaan wonen. Lekker rustig en stukken goedkoper dan Edinburgh. Ik hou van Edinburgh om er een dag naar toe te gaan e.d maar ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een van de wijken net buiten het centrum(net als iedere stad; junkie central) .

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #31 Gepost op: 06 feb 2014, 16:35 »
Ardblair en Cloggie

Thanks maar mijn kook-kunsten zijn niet om over een huis te schrijven. Ben opgeleid om als sommelier/ commis sommelier of chef de rang in het restaurant rondt te huppelen. Zoek daar ook een baan in, want dat begint hier in NL steeds minder te worden.

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #32 Gepost op: 07 feb 2014, 00:09 »
Arie, heb je deze al geprobeerd? http://www.marriott.co.uk/hotels/travel/edigs-dalmahoy-a-marriott-hotel-and-country-club/

Het is net buiten Edinburgh. je zou ik Kirknewton /East Calder/Mid Calder/Livingston kunnen gaan wonen. Lekker rustig en stukken goedkoper dan Edinburgh. Ik hou van Edinburgh om er een dag naar toe te gaan e.d maar ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een van de wijken net buiten het centrum(net als iedere stad; junkie central) .

Haha, ik vind het nog steeds geweldig dat studenten in Edinburgh de kans krijgen om in de beste buurten te wonen voor een redelijk bedrag. Ik heb 9 maanden in Bruntsfield gewoond, mijn flat lag aan het park... En 3 maanden in Marchmont. Ik hou van Bruntsfield!! Maar als niet-student is het daar inderdaad onbetaalbaar om te wonen. Leith zou ik zelf ook niet willen wonen, ik vind het geen fijne plek en voel me er 's avonds niet veilig.

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #33 Gepost op: 07 feb 2014, 17:36 »
Bruntsfield was ook een van mijn eerste keuzes, samen met Marchmont. De bus richting Pencaitland gaat er toch ook door heen ?

Offline Màiri

• Schotland fan
« Reactie #34 Gepost op: 08 feb 2014, 01:47 »
Bruntsfield was ook een van mijn eerste keuzes, samen met Marchmont. De bus richting Pencaitland gaat er toch ook door heen ?

Hmn, daar kan ik helaas geen antwoord op geven... Ik zou het niet weten. Maar je zou het hier kunnen checken: http://lothianbuses.com/
Het is echter echt heel lastig om een betaalbare plek te vinden in deze buurt als je geen student bent (het punt is dat je als student zijnde geen council tax hoeft te betalen, maar als je niet meer studeert moet dat wel, en de council tax in Bruntsfield is echt heel hoog). Je zou echter met huisgenoten kunnen wonen die net begonnen zijn met werken. Dan deel je de council tax en met een betaalde baan is dat eventueel nog wel te doen. Maargoed, dan woon je dus wel met meerdere mensen in één huis. Verder nog iets waar je rekening mee moet houden: het zijn bijna allemaal oude huizen. Met dus ook alle nadelen. Enkelglas ramen, verwarming onder de ramen, hoge plafonds. Je hebt dus een hoge rekening in de winter voor de verwarming en het is lastig te verwarmen, je verbruikt veel. Daardoor heb ik de hele winter ook in enorme kou gezeten, omdat ik toevallig een huisgenote had die de ijsberen wilde redden en besloot dat de kachel in de winter maar uit moest blijven... :bonk :bonk :bonk Dat kun je dus ook treffen. Misschien iets om rekening mee te houden. En bijna alle flats hebben wel last van muizen... :tongue3: Maar verder is het prachtig wonen daar, hoor. ;)

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #35 Gepost op: 09 feb 2014, 22:21 »
Hmm
Heb volgende week weer een gesprek met een bedrijf in Edinburgh voor een fulltime contract op basis van 1 jaar. Dus we zullen wel zien hoe dat gaat lopen.
Kwa woonruimte tja er zijn 2 dingen die ik kan doen op basis van wat ik lees. Het wordt toch of in Leith of op kamers/ studio in de stad zelf. Dan betaal ik liever wel extra om in ieder geval bekent te raken in de stad en met alle doen en laten en regelgevingen.

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #36 Gepost op: 09 feb 2014, 22:32 »
Is er geen kans een baan in een hotel te vinden waar je een eigen kamer krijgt/deelt?  Hier op het eiland is dat vaak het geval (seizoens werk, maar dan kan je van daaruit rondkijken!)  :-\
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #37 Gepost op: 10 feb 2014, 13:45 »
Ha heb een intervieuw in Aberdeen ....!

Offline Driekje

• Schotland fan
« Reactie #38 Gepost op: 16 feb 2014, 19:20 »
succes!

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #39 Gepost op: 02 mrt 2014, 21:14 »
Er zijn weer een paar dagen (weken) verder en helaas geen baan in Schotland  :-[ :-[ althans nog niet. Maar wel in Engeland.  :D :D :laughing7:
Bij dit bedrijf http://www.lucknampark.co.uk/

Het bedrijf ligt tussen Briston en Bath in het somerset district van zuid-west Engeland. Het ging namelijk via een hotel eigenaar in Schotland wat met dit bedrijf is verbonden.
De functie voor Schotland was te hoog gegrepen, hij heeft wel een functie voor mij wat beter bij me past binnen dit bedrijf. En die kans laat ik me niet ontgaan.
Volgende week op gesprek en kennis maken dan gaan we later bespreken wanneer ik kan beginnen. Ik heb zelf aangegeven om 1 mei te beginnen, want ik wil nog graag mijn verjaardag met mijn ouders en vrienden in NL vieren (28 april).

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #40 Gepost op: 02 mrt 2014, 22:38 »
Ziet er sjiek uit, Arie.  Proficiat  :icon_thumleft:

Krijg je daar dan ook een eigen kamer, of moet je toch nog op zoek naar woon-ruimte?
(hopelijk hoef je niet de prijs van de kamers te betalen, jeetje.  Houd je geen loon over!.............................. :-\ )

Succes ermee!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #41 Gepost op: 02 mrt 2014, 23:03 »
Leuk Arie, gefeliciteerd. Misschien kan je met de ervaring die je opdoet daar nog eens in Schotland aan de slag.

Offline EllenC

• Schotland fan
« Reactie #42 Gepost op: 03 mrt 2014, 15:29 »
chique de friemel zeg, gefeliciteerd daar zou ik ook wel een paar dagen willen vertoeven , speciaal in dat wellness centre.

dat wordt een goeie op je CV straks

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #43 Gepost op: 04 mrt 2014, 17:59 »
Top Arie  :icon_thumleft: Veel succes en geniet ervan (daar in the underwater kingdom of Somerset  :laughing7:)

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #44 Gepost op: 14 mrt 2014, 18:10 »
Thanks everybody !! de functie is wel veranderd ga na een hogere functie. Vonden ze beter bij me passen, wel met extra training. :) :D :sunny:

Offline ArieVisker

• Schotland fan
« Reactie #45 Gepost op: 14 mrt 2014, 18:20 »

Offline It Swarte Skiep

• Schotland fan
  • Born to be sheep
« Reactie #46 Gepost op: 14 mrt 2014, 20:20 »
 :D  Het zegt jou waarschijnlijk niets, maar je toekomstige managing director heeft dezelfde naam als de hoofdrolspeelster in de Outlander-serie van Diana Gabaldon.  (Gaat over Schotland)

Veel succes in het mooie Bath !!