Reizen in Schotland > Wandelen en fietsen in Schotland

Fietsen in Schotland

<< < (2/4) > >>

u:
Dank allemaal voor jullie antwoord. Ik heb ook even op de diverse sites gekeken en het lijkt me verstandig om nog maar even te wachten tot de fietspaden klaar zijn.. We zijn geen mountainbikers en op de weg fietsen willen we niet. Als we daar met de auto rijden schrikken we ons steeds een ongeluk als we na een bocht ineens een paar fietsers voor ons zien. Blijft het dus dit keer ook weer bij "gewoon" wandelen.

Màiri:

--- Citaat van: Christina op 01 nov 2013, 15:53 ---Dank allemaal voor jullie antwoord. Ik heb ook even op de diverse sites gekeken en het lijkt me verstandig om nog maar even te wachten tot de fietspaden klaar zijn.. We zijn geen mountainbikers en op de weg fietsen willen we niet. Als we daar met de auto rijden schrikken we ons steeds een ongeluk als we na een bocht ineens een paar fietsers voor ons zien. Blijft het dus dit keer ook weer bij "gewoon" wandelen.

--- Einde van citaat ---

Oooh das nog niks. Ik heb tijdens mijn studie in Edinburgh altijd gefietst door het centrum (en zonder helm uiteraard, want ik blijf een Nederlander!)... :laughing7: :laughing7: Regelmatig bijna doodgereden, maarja, ik kreeg wel conditie. Ik kreeg het in ieder geval voor elkaar om zonder af te stappen de hele Royal Mile over te fietsen (klimmend welteverstaan). :laughing7: :laughing7: :laughing7: Maar aanraden kan ik het niet, haha. Levensgevaarlijk! :icon_pale:

Ik was dus ook één van die enkele mafkezen. :hypocriet

skye:
En ik kan bewijzen dat Marije fietste. Weet je nog toen we bij dat restaurant hadden afgesproken, kwam jij eraan op je Hollandse fiets.
Ik zou zelf niet graag fietsen in Schotland moet ik zeggen.

EllenC:

--- Citaat van: Christina op 01 nov 2013, 15:53 ---Dank allemaal voor jullie antwoord. Ik heb ook even op de diverse sites gekeken en het lijkt me verstandig om nog maar even te wachten tot de fietspaden klaar zijn.. We zijn geen mountainbikers en op de weg fietsen willen we niet. Als we daar met de auto rijden schrikken we ons steeds een ongeluk als we na een bocht ineens een paar fietsers voor ons zien. Blijft het dus dit keer ook weer bij "gewoon" wandelen.

--- Einde van citaat ---

je zou ook ergens heen kunnen gaan en ter plekke bekijken of er iets te fietsen / huren valt .
 De meeste mensen bij ons huren er 1 voor een dag of zelfs halve dag en gaan dan naar het kasteel of naar de Singing Sands. Het zijn allemaal 1 baanswegen dus of je gaat aan de kant of je stopt bij de volgende overtaking bay.

Màiri:

--- Citaat van: skye op 01 nov 2013, 18:45 ---En ik kan bewijzen dat Marije fietste. Weet je nog toen we bij dat restaurant hadden afgesproken, kwam jij eraan op je Hollandse fiets.
Ik zou zelf niet graag fietsen in Schotland moet ik zeggen.

--- Einde van citaat ---

Haha, ja dat weet ik nog! Dat was bij de Nando's op één van de drukste en gevaarlijkste wegen van heel centrum Edinburgh. :laughing7: :laughing8: Moet wel bekennen dat ik dat stuk vaak over de stoep reed (tot ongenoegen van de voetgangers die boos naar mij armgebaren stonden te maken en zeiden dat ik 60 pond boete riskeerde, maar ik heb nooit een boete gehad en ik betaal liever 60 pond dan dat ik word doodgereden :laughing7: ).

Maar ik heb met mijn familie een keertje mountainbikes gehuurd op Mull en daar kon je (zonder dat ik conditie had en getraind was) toch lekkere stukjes fietsen door de natuur, over mountainbikepaden (zandpaden zonder autoverkeer). Dat was toch best een leuk uitje. :icon_thumleft:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie