Reizen in Schotland > Wandelen en fietsen in Schotland

Fietsen in Schotland

(1/4) > >>

u:
Nadat we dit voorjaar onze vakantie moesten annuleren, zijn we nu weer aan het plannen voor volgend jaar. We willen ook graag een paar dagen fietsen, maar dan wel op wegen of fietspaden waar het redelijk veilig is. Weet iemand waar dat kan en of we daar dan ook fietsen kunnen huren?

Bute:
Tuurlijk kun je in Schotland fietsen huren.......................... :tongue3:

Weinig echte fietspaden, maar veilig fietsen ligt eraan WAAR je naar toe gaat. 
Isle of Cumbrae is heerlijk om te fietsen, Glasgow niet.............. :-\

Sas.:
Genoeg plekken om fietsen (doch soms in verre staat van verroesting) te huren. Bij bijv. het adventure centre op Arran kun je mountainbikes huren, maar je moet wel getraind zijn als je daar een rondje eiland wilt doen. Op Islay huurden we van een mevrouw met toevallig wat fietsjes in haar schuurtje (mooi eiland trouwens ook om te fietsen, redelijk vlak en een paar rustige wegen).
Cumbrae was idd ook leuk om te fietsen voor een daggie.

Ik weet niet of de e-bike in Schotland ook wiel aan de grond heeft gekregen, maar dat lijkt me zooo fijn daar!

Fiona:
Inderdaad is het mogelijk fietsen te huren, gewoon even googlen op plaatsnaam + bike hire. Als je veilig (zonder auto's )wilt fietsen moet je off road gaan met een montainbike. En je hebt, zoals al eerder gezegd, een goede conditie nodig en niet te vergeten een fietshelm ( of in toenmalige peuterzoonterm: een motormuts  :laughing7:)

Op de webstite van Visitscotland vind je fietsroutes en er zijn ook wel boekjes met fietsroutes.

Je ziet hier ( ik woon in Schotland) voornamelijk de fiets als hobby, de fiets als woon-werktransport is niet gebruikelijk, op een enkele mafkees na  :laughing8:
Een e-bike verwacht  ik niet in grote getale tegen te gaan komen, ik heb er onlangs eentje bij ASDA zien staan ook nog met een kinderzadeltje op de stang, dus ik werd wel erg nieuwsgierig of die fiets een continentale eiganaar had, maar ben toch maar naar huis gegaan .

Mijn man is ook aan het fietsen geslagen en heeft zijn fiets afgelopen zomer ook meegenomen op vakantie, regelmatig een paar uurtjes gefietst ( Invernessshire/ Speyside), maar bv in Wester Ross niet: weinig wegen /te smalle drukke wegen/ te steil.

EllenC:
Wij verhuren ook mountainbikes, er zijn geen echte fietspaden op Ardnamurchan , men fietst gewoon op de weg of door het bos.
Er is een boekje met een aantal routes . Ook op Mull kan je fietsen huren.
Er worden her en der fietspaden aangelegd maar die stoppen dan plotseling zodat je toch op de gewone weg terecht komt.
B.v tussen Fort William en Spean Bridge of de weg van Oban die uiteindelijk bij Fort William uit moet komen maar wanneer die af is??

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie