Auteur Topic: schotland met openbaar vervoer  (gelezen 11133 keer)

Offline Janrozen

• Schotland fan
  • Jan
schotland met openbaar vervoer
« Gepost op: 22 okt 2013, 19:33 »
hoi vrienden ik heb een vraag? is het mogelijk om als je niet goed loop ,toch met openbaar vervoer op vakantie te gaan.
En alles met bus en trein te doen,(ook de eilanden). Of ben je dan veel te veel tijd kwijd met het gaan van A naar B
Wie heeft er ervaring mee graag raad. jan    :help: :verward

Offline Dirk

• Schotland fan
Re:schotland met openbaar vervoer
« Reactie #1 Gepost op: 22 okt 2013, 20:05 »
Ik denk het wel.
Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik zelf niet slecht ter been ben maar het volgende is me wel opgevallen

Ik weet niet of je met een rol stoel bedoeld of echt slecht lopen maar als je al ziet dat elke trein een plank heeft om mensen met een rolstoel de trein in te laten gaan ( je hoeft eigenlijk geen afspraak van te voren te maken om met de trein te reizen).
Ik heb ook bussen gezien die knielen als er mensen willen in stappen en ik heb bij zwarte taxis ook wel met die  loop planken gezien en lage instap.
Mensen hebben hier geen haast dus als iemand langer nodig heeft dan heeft iemand meer tijd nodig meer niet.
Als je in een grote stad bent zal het geduld iet minder zijn soms maar heb er eigenlijk weinig van mee gemaakt in Edinburgh

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 22 okt 2013, 21:18 »
Ik heb persoonlijk ook geen ervaring, maar ben het wel met Dirk eens; veel bussen zijn  "verlaagbaar". (MAAR niet allemaal!)
Iedere trein heeft een "plank", maar zou je vantevoren toch even met de conducteur/bestuurder moeten regelen.
De ferries zijn ook voor mindervaliden, bij sommige ook lift op pier en op ferry.  (MAAR niet allemaal!)

Dus toch vrij veel "forward planning" neem ik aan!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Janrozen

• Schotland fan
  • Jan
« Reactie #3 Gepost op: 23 okt 2013, 13:29 »