Auteur Topic: Portree - hoe ik een golfbal terugvond  (gelezen 11073 keer)

Offline MacHeather

• Schotland fan
Portree - hoe ik een golfbal terugvond
« Gepost op: 13 okt 2013, 02:11 »
Midden jaren 70 was ik met vrienden op vakantie op Skye.
Er was in de buurt van Portree de mogelijkheid om golf te spelen. Bij de Tourist Office kon je golfclubs huren en golfballen kopen(!)
Ik kreeg de clubs mee in een bruine leren koker waar van ouderdom de barsten in zaten.
In mijn, misschien vertekende, herinnering lag het terrein niet ver van Portree links van de A87 richting Uig/Dunvegan. Het had niets van de fraaie golfcourses van tegenwoordig, lag in het heuvelachtige heidegebied, met hier en daar een afslagplaats en ergens verderop een veldje gras met een hole in het midden. Of er er een gebouwtje bij was weet ik niet meer en het geheel maakte niet de indruk dat het goed onderhouden werd, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik herinner me mijn slag met de zwaarste club, die was goed raak. De bal ging hoog en ver, maar kwam aan de overkant van de lager gelegen weg in een zompig stuk met hoog gras terecht. Lang met z'n allen zoeken naar het balletje had geen resultaat.
Er zat maar één ding op: proberen de slag nog eens precies zo over te doen en dan erg goed kijken waar die bal terecht kwam. Dat leek aardig te lukken. De tweede bal was vrij snel teruggevonden en de eerste bal vonden we er niet ver vandaan. Truc gelukt!

Ik snapte waarom je de golfballen bij de Tourist Office moest kopen, i.p.v. huren.

P.S. Ik was een leek op golfgebied en dat ben ik altijd gebleven.

Offline EllenC

• Schotland fan
Re:Portree - hoe ik een golfbal terugvond
« Reactie #1 Gepost op: 13 okt 2013, 13:19 »
 :icon_thumleft: da's goed bedacht( tenzij het fout gaat en je 2 ballen kwijt bent)

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 14 okt 2013, 00:01 »
Hahaha, leuk verhaal!
Nog geen Birdie of Hole in one, dus? Houden zo, MacHeideRoos, dan blijft 't leuk  :icon_thumleft:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Jessy

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 14 okt 2013, 12:45 »
Leuk verhaal  :)

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #4 Gepost op: 15 okt 2013, 20:12 »
Hihi leuk verhaal. Wij kregen ooit op Arran de golfclubs gratis mee, en 8 balletjes voor 6 pond. Het was meer vissen om de balletjes uit de beek te krijgen, dan golfen.  :laughing7: Maar wel erg vermakelijk, zijn een paar uur zoet geweest. Mooie struiken! We moeten nog steeds hole 5 t/m 9 afmaken...

Offline MacHeather

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 15 okt 2013, 21:19 »
Ik probeer te achterhalen wat de juiste locatie van deze plek was. Het zou kunnen gaan om de oorspronkelijke golfcourse van de Portree Golf Club die ergens aan de B885 tussen Portree en Struan lag, maar uit het verhaal in de link wordt dat niet helemaal duidelijk. Als iemand er meer over weet: graag!

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 15 okt 2013, 23:43 »
De tuin van één van mijn vriendinnen grenst aan een golfbaan. Zij heeft, net als haar buren, een emmer bij de achterdeur staan, die vol zit met golfballen. Haar golfende familie en vrienden hoeven nooooit meer ballen te kopen  :laughing7:. Ik moet wel zeggen dat ik nooit heel erg rustig bij haar in de tuin zit  :tongue3: