Auteur Topic: Adam Armstrong - Cry of the Panther (Het luipaardspoor)  (gelezen 6864 keer)

Offline Light

• Schotland fan
Adam Armstrong - Cry of the Panther (Het luipaardspoor)
« Gepost op: 06 okt 2013, 22:43 »
Hoewel ik eigenlijk nooit dit soort boeken lees, vond ik dit een onderhoudend boek met de nodige herkenning qua plekken in Schotland.

Dit vond ik op het web over dit debuut (2000) van deze auteur:
On the edge of the American wilderness, eight-year-old Imogen, guided by a vision she does not understand, leads the rescue searchers to the drowned body of her brother while his best friend Connla looks on.
Nearly thirty years later, in another country, the tragic mystery of her brother's death still haunts her. Living alone, she fills the void at the centre of her life by painting the heart-stopping beauty of the landscape around her.
Four thousand miles away, Connla also shuns the world of men in a cabin in the wilderness, capturing its secrets on film. Then newspaper reports of sightings of a rare animal set him off on a trail that will bring the two together at last. But only when the truth about their childhood tragedy is revealed can their wounded hearts begin to heal. And not before another mysterious vision has called up the distant past and averted tragedy once more.
Adam Armstrong's Cry of the Panther marks the debut of an exciting new writer in a magical story of redemptive love and its power to lay to rest the ghost of painful early memories.

En over de auteur zelf:
Jeff Gulvin, writing under the pseudonym Adam Armstrong, is the author of nine novels. Two of his novels were originally published under the pseudonym Adam Armstrong, his great-grandfather’s name.
The breadth of Gulvin’s fiction is vast, and his style has been described as commercial with just the right amount of literary polish. His stories range from hard-boiled crime to big-picture thriller to sweeping romance. Half English and half Scottish, Gulvin has always held a deep affection for the United States.

Skye en Sas kennen 't boek vast al lang...
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline skye

• Schotland fan
Re:Adam Armstrong - Cry of the Panther (Het luipaardspoor)
« Reactie #1 Gepost op: 06 okt 2013, 23:05 »
Skye niet hoor :verward

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #2 Gepost op: 07 okt 2013, 16:50 »
Sas ook niet  :dontknow:

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 07 okt 2013, 20:32 »
 :dontknow:  Leek me, qua natuur-interesse iets dat jullie pad gekruisd had kunnen hebben...

Fout

Heb zelf (en Mathilde toen ik het haar voorlas) erg om bepaalde passages moeten glimlachen van herkenning, qua omschrijving van het landschap en hoe het voelt om er te rijden. Bijvoorbeeld de A68 (Dere Street tussen Elishaw en de A-6079, hij -een van de twee hoofdpersonen- doet 't andersom) in Northumberland in combinatie met 't gevoel van zeeziekte... om maar even iets te noemen...
En Birnam/Dunkeld...
Maar voor iedereen die de omgeving van de Bridge naar Skye beter kent, is er ook 't nodige aan herkenning, lijkt me... En de West-Cairngorms...

Goed, daar staat -in dit verhaal- 'n stuk USA tegenover, dat wellicht interessant is, maar niet direct met Schotland te maken heeft.  :icon_scratch:

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 07 okt 2013, 21:56 »
Je maakt me nu wel nieuwsgierig.

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 09 okt 2013, 00:04 »
 :tongue3: zie je wel...
Nee, echt hoor, Skye, 't zou misschien iets voor je kunnen zijn

En misschien... ook voor  :schface Ilonka? 'k Weet nie...

Zo niet: prima