Auteur Topic: IJmuiden New Castle (Turn Up The Beach en benedendeks cabin)  (gelezen 8233 keer)

Offline InekeNV

• Schotland fan
Afgelopen zomer weer een fantastische reis gemaakt door Schotland.

Over de bootreis heb ik nog twee tips:
TIP: Onze heenreis was op zaterdag 13 juli. Helaas tegelijkertijd met het strandfeest:Turn Up The Beach. Hierdoor kwamen we voor IJmuiden in de file te staan en duurde het erg lang voordat we bij de boot aankwamen. Gelukkig waren we wel op tijd.
Ga je op een zaterdag in juli met de boot van IJmuiden naar New Castle, kijk dan even wanneer dit jaarlijkse feest weer gepland staat. Waar nodig kun je dan rekening houden met files of een alternatieve route nemen.

TIP:
Op de terugreis hadden we een 4 persoons benedendeks cabin geboekt (waarvan we alleen de twee beneden bedden hebben gebruikt). Ter plekke constasteerde ik dat het een cabin was op dek 2, wat ikzelf als erg onaangenaam heb ervaren. Verweg van bv de reddingsboten. Een volgende keer zal ik dat zeker niet weer boeken.

Al onze ervaringen kun je lezen op onze website: http://www.neuteboomvisser.nl/

Offline trom

• Schotland fan
Re:IJmuiden New Castle (Turn Up The Beach en benedendeks cabin)
« Reactie #1 Gepost op: 25 sep 2013, 22:27 »
Ik vind zelf tenminste een patrijspoort belangrijk.
Geeft gevoel van ruimte en leuk om 's nachts even te koekeloeren.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 25 sep 2013, 23:02 »
Wij hebben ook altijd een hut met een raampje. Niet om  's nachts te koekeloeren, ik slaap liever, maar het voelt gewoon iets minder "opgesloten"

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 25 sep 2013, 23:48 »
 :aye ja, dat raampje wil ik ook altijd.
En beneden-bedden, want dat laddertje red ik al 'n decennium of 2 (of 3?) niet meer  :laughing7:  (dit heet 'zelfspot')
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 25 sep 2013, 23:57 »
op de heenreis hadden wij nog een "upgrade" gedaan van een hut met stapelbed naar eentje met 2 pers bed... :hypocriet
ik hoorde die mevrouw denken... :hypocriet

we hadden ook zeezicht, maar minder vrije ruimte, dat bed stond in de vaarrichting, zonde van het extra geld  :BangHead:
(ik wil ook een keertje klagen)
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 26 sep 2013, 11:51 »
 :laughing8: en, luchtte 't op, Mieke?  :tongue3:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Mieke

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 26 sep 2013, 13:08 »
Nou en of!  :laughing7:
And I'll carry you, till this great race is over...
Runrig -Travellers

Offline InekeNV

• Schotland fan
« Reactie #7 Gepost op: 26 sep 2013, 18:08 »
Leuke reacties. Wij hebben af en toe ook een raam, maar dat is voor mij zeker geen must.
Ik heb snel last van zeeziekte. En wil dan ook, na het nuttigen van de maaltijd, snel slapen. En dan heb je toch je ogen dicht.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 26 sep 2013, 19:14 »
Leuke reacties. Wij hebben af en toe ook een raam, maar dat is voor mij zeker geen must.

Het valt me de laatste jaren op dat het prijsverschil vaak kleiner is dan in het verleden, dus nu "permitteren" we het ons ook weleens  :laughing7:, maar ook hier zeker geen must. Omdat we ook vaak in de winter gaan, is het donker als we op de boot komen en donker als we er weer af gaan, dus dan spendeer ik de extra £££ liever aan iets anders  :icon_thumleft:

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #9 Gepost op: 26 sep 2013, 20:17 »
Wij hebben dit jaar voor het eerst een hut met raam gehad, was maar £5 duurder, dus het proberen waard.  Veel beter geslapen vond ik zelf, het voelde gewoon "natuurlijker" aan met wat dag-licht 's avonds & 's morgens.  Hebben ook meer tijd in de hut doorgebracht omdat we ons niet opsgesloten voelden, totally relaxed!
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 26 sep 2013, 20:55 »
op de heenreis hadden wij nog een "upgrade" gedaan van een hut met stapelbed naar eentje met 2 pers bed... :hypocriet
ik hoorde die mevrouw denken... :hypocriet

we hadden ook zeezicht, maar minder vrije ruimte, dat bed stond in de vaarrichting, zonde van het extra geld  :BangHead:
(ik wil ook een keertje klagen)

Dat had ik hier al eens gelezen, maar zoon en vriendin wilden onlangs wel graag zo'n hut  :laughing7: en toen kon ik mezelf ook even overtuigen dat dat voor mij niet hoefde. Deze hut was toen trouwens wel goedkoper, maar dat ligt aan de "bezetting" van de boot, waarschijnlijk hadden ze van deze hutten nog niet zoveel verkocht toen we boekten.

Offline skye

• Schotland fan
« Reactie #11 Gepost op: 26 sep 2013, 21:17 »
Wij hadden op de terugweg ook een 2 persoons bed. Best lollig. En ook wel weer gezellig na 16 nachten " gescheiden" slapen.