Auteur Topic: West Midlands  (gelezen 11943 keer)

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
West Midlands
« Gepost op: 05 jun 2013, 19:35 »
Morgen vertrekken we richting de West Midlands om twee weken te gaan narrowboaten in het gebied tussen Birmingham en Manchester. Vorig jaar hebben we een voorproefje op het schitterende Llangollen kanaal gehad, dit jaar iets meer door bewoond gebied en een weekje langer.
Vandaag nog gewerkt (inpakstress komt vanavond wel), morgen richting Calais, vrijdagochtend van Dover naar Great Haywood, 's middags de lokale Morrisons leegkopen, daarna een uurtje paniek om alles weer onder de knie te krijgen (sluisjes, wat moest dicht en open gedraaid worden en wat juist niet; hoe leg ik 14 meter staal ook alweer vloeiend aan de kant en uhoh als we die mooie, pas geschilderde privéboot maar niet rammen  :icon_pale:).
En dan aanleggen en heerlijk doorzakken bij de eerste pub die we tegenkomen om onze trauma's van die dag te verwerken :laughing7:
Dag erna staat een kneuterig bezoekje aan de Wedgwood fabriek gepland, en daarna hebben we nog 2 weken om ons gevoel voor tijd compleet kwijt te raken, "on the cut" met max. 5km/u.
:wave:  :wave:

Offline lesja

• Schotland fan
Re:West Midlands
« Reactie #1 Gepost op: 05 jun 2013, 20:46 »
heel veel plezier

Offline Bute

• Schotland fan
« Reactie #2 Gepost op: 05 jun 2013, 22:19 »
Veel plezier Sas, lijkt me leuk dat "Narrowboaten"!
 :wave:
There are two seasons in Scotland - Winter and July.

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 05 jun 2013, 22:48 »
Wat leuk, gaan  jullie met zijn tweetjes ?  Veel plezier  :sunny:

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 06 jun 2013, 22:15 »
Klink goed, altijd een mooi gezicht die narrowboats in die mooie smalle kanalen. Dan te bedenken dat dit in de 19e eeuw de meest geteisterde gebieden waren: bepaalde gebieden rond Brimingham waren letterlijk zwart van het roet door de zware industrie (Black Country). Zeer interessant historisch gebied in ieder geval.

Veel plezier uiteraard!

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 08 jun 2013, 09:34 »
Veel plezier Sas, en een fijne vakantie!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 08 jun 2013, 12:20 »
Al ben je dan inmiddels al dik begonnen aan je vakantie, na dat krakende bed in Calais, alsnog heel veel plezier, Sas!  :sunny: :drinky :icon_thumleft:
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #7 Gepost op: 22 jun 2013, 17:30 »
We zijn weer terug! Met verbrande neuzen, natte sokken en broeken vol olievlekken. Een zeer geslaagde trip van 110 mijl en 94 sluizen in 2 weken, door een heel gevarieerd landschap van oude en nieuwe industrie via steden en schattige Engelse dorpjes tot eindeloos groene heuvels en bossen.

En dan aanleggen en heerlijk doorzakken bij de eerste pub die we tegenkomen om onze trauma's van die dag te verwerken :laughing7:
Het eerste trauma bleek de weg naar die pub te zijn: vanaf het kanaal langs een 60 mile per uur weg zonder voetpad met blinde bochten en een single track bruggetje waar zelfs de vrachtwagens zonder vaart te minderen overheen denderden. Wij besloten het zelfmoord te noemen om een pint te gaan halen!

We waren inderdaad met z'n tweetjes Andrea. Was soms wel flink aanpoten bij sommige sluizen, maar gelukkig waren er ook een heel stel goed onderhouden (zie: broeken vol olievlekken  :laughing7:). Nu zodirect eerst lekker met vrienden uit eten en komende dagen rustig weer in het normale leven terugkeren.. Foto's en verslag volgen!

Offline Light

• Schotland fan
« Reactie #8 Gepost op: 23 jun 2013, 14:29 »
Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad, Sas  :icon_thumleft:
Hopelijk was 't etentje gisteravond ook lekker en gezellig. Kom maar lekker rustig bij van alle belevenissen en geniet nog maar heeeeeel lang na!  :icon_sunny:

Wij dineren vanavond ook voor 't laatst op Schotse bodem (voor deze vakantie). Morgenavond met Princess Seaways terug naar herfstig, winderig en regenoverladen Nederland (als de tam-tam van moeders klopt)... Hopen op 'n redelijk rustige zee  :icon_colors: eh...
Elke dag is een kans er (weer) iets moois van te maken

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #9 Gepost op: 26 sep 2013, 17:11 »
Het werd heel lang nagenieten met dank aan het niet gebruiken van de save-knop... dus.... bijna het hele verslag gemaakt en toen, ploeps, alles weg, kon 't weer opnieuw :help:
Foto's (en 1 filmpje van mijn stuurvrouwskunsten) en verslag staan eindelijk op het lijntje nu.

(Andrea, bij dit dorpje moest ik echt even aan je denken met al die serres  :laughing7:)

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #10 Gepost op: 26 sep 2013, 18:41 »

(Andrea, bij dit dorpje moest ik echt even aan je denken met al die serres  :laughing7:)

Huh  :dontknow:, help me even herinneren wat ik ooit over serres geschreven heb :laughing7:

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane

Offline Fiona

• Schotland fan
« Reactie #12 Gepost op: 26 sep 2013, 22:04 »
Haha, nog niet zolang geleden dus, ik word nu toch echt een dagje ouder  :icon_thumleft: